hoe zijn onze kindjes eigenlijk

heel leuk topic!

hoi dames,
onze Jurgen is druk druk druk, met van alles. lopen deed ie los van af 10 maanden. nu schuift ie een stoel naar de kast en klimt er op om iets te pakken dat ik (express natuurlijk) te hoog heb weg gelegd! gelukkig komt ie ook vaak even knuffelen en vogels kijken bij de voedertafel.
hij is gek op mensen, loopt op iedereen af en met iedereen mee (maar heeft wel in de gaten waar ik ben) en gek op dieren, elk dier moet ook geaaid en geknuffeld worden (ook de zwaan, de vissen etc!)
het liefste is hij de hele dag buiten, als we binnen zijn komt ie om de haverklap z'n schoenen brengen om ze aan te laten doen.
hij maakt al veel geluiden van dieren en zegt Papa en Mama, verder verstaat hij al veel, als ik zeg; "waar is de baby?" doet ie m'n shirt omhoog en wijst ie naar m'n navel.
ook hier is eten een grote hobby, 13 kg weegt onze kleine man!
we hopen op nog zo'n boender
groetjes suzan

Leuk topic inderdaad!

Natuurlijk is ook onze kleine een echte lieverd! Hahaha. Dat vind toch denk ik iedereen hier wel van zijn eigen kindje.
Ze is nu zo'n 14 maanden en loopt al goed los. Kruipen is er (haast) niet meer bij.
Ze is dol op haar eigen kleine fietsje en als we al richting schuur gaan...dan roept ze al...(f) "iets!".
Ze vindt muziek ook  muziek, want als ze de muziek wat harder gaat dan gaat hupst ze al mee (beentjes buigen) en klapt ze in haar handjes.
Ze is gek op boekjes lezen en momenteel zit ze in zo'n fase dat ze steeds met boekjes aan komt lopen en dan op schoot wil kruipen en het boekje te bekijken. Dat terwijl ze eigenlijk niet zo'n "schoot"-kind is.
Ze lacht gelukkig veel (al heeft ze natuurlijk ook fases dat ze even niet te genieten is) en zwaait naar iedereen.
Ze is verder  wel iemand met (nu al) een eigen willetje. Als we buiten lopen en mama wil naar rechts en Minoux naar links, dan kan het soms lastig worden Handje geven? Nee.... Gewoon jezelf op je knietjes laten vallen en blijven zitten.
Echt lang zelf spelen dat kan/doet ze nog niet.
Spelen met de dvd en de computer (knopjes aan en uitzetten) kan ze wel, maar dat mag dan van ons weer niet.  

Kortom: een lieve, enthousiaste, ondernemende, nieuwsgierig dreumes met een eigen(wijs) willetje!

Groetjes,  Bianca

Ik zal beginnen met Milton die is heel erg eigengereid heel sociaal . Hij kan heel slim door de bocht komen en kijk ook de kat uit de boom. En   als hij iets in zijn kop heeft gezet moet het ook gebeuren maakt hem niet uit hoe maar hij zou. Erg leergierig is zelf al bezig met schrijven en torens bouwen waar je u tegen zet en puzzelen. Hij is ongeduldig hij kan heel boos worden berg je dan maar als er iets niet lukt . Als een toren kapot ga dan vliegen de blokken langs je oren. Je moet niet aan zijn zusje komen of moeder hihi. Als iemand tegen mij praat zeker als het een man is moet hij perse weten wie het is. Hij is erg populair al vanaf baby. Als ik boodschappen ga doen hoor ik heel vaak al he milton. Hij houd van knuffelen met zijn moeder en zus en vader.
Shanice is een kattekop en erg slim ze probeert het zo te spelen dat milton op zijn kop krijg maar daar trap ik niet in en ook heel erg eigengereid. Als iets niet mag en ik zeg er wat van kan ze gaan brullen. Als ze boos is gooit ze de eigen op de grond en ga brullen. Ze kan heel vrolijk tegen iedereen hoi roepen en ga zitten zwaaien ook al ken ze ze niet. Ze is niet zo een kroelerd als milton maar echt met buien dan pak ze je gezicht vast en geef je een kus en knuffel .Afgelopen week heeft ze voor het eerst een stuk zelf gelopen in het dorp was wel leuk. Ze heeft zo een schattig waggelkontje
Dat is het wel zo een beetje oja ze is een slaapkopje net als haar moeder hihihi

groetjes lisette

heyhey

nathalia is een heel lief meisje, kan zich goed vermaken,
is helemaal gek van andere kindjes(kleine en groot)
houd van de natuur (lekker buiten spelen, vogels kijken enz enz)
is soms heel eigewijs, heeft een eigen willetje,huilt weinig,
slaapt tegenwoordig weer meer overdag, nachten zijn nog steeds en ramp,
hihih ik kan zo wel een uur doorgaan maar heel kort gezegd:

t is gewoonn schat!!!!

liefs,do

Brenda is heel erg lief, ontzettend geduldig en altijd vrolijk.
Ze eet en drinkt goed, en slapen kan ze ook als de best.
Ze is gek op onze kat Chester alleen laat hij zich niet zo graag aaien door Brenda.
Brenda speelt het liefste met haar pop of met de Barbie's van haar grote zus en natuurlijk met jaar grote zus zelf.
Ze eet eigenlijk alles, huilt bijna nooit, is een echt bikkel, want zelfs als ze valt huilt ze weinig.
Ze is gek op knuffelen en douchen.
Ze kan al best veel woordjes zeggen en ze begrijpt ook enorm veel.
Ze heeft hele mooie blauwe ogen en lijkt precies in alles op hoe ik vroeger was.
En het valt iedereen altijd op hoe vrolijk en gezellig ze altijd is, ze lacht om alles en maakt iedereen aan het lachen.
Ik ben helemaal gek op haar.

Bianca

Hoi,

Wat ontzettend leuk om al die verschillen te lezen!!!!!!
Nou ik zal ook even wat vertellen over yordi
Yordi is nu 16 maand.
Yordi is een vrolijk mannetje die erg druk is. Hij is heeel erg temperamentvol( heeft ie van mij) en hij weet heel goed wat hij wil en helemaal wat hij niet wil.
Yordi heeft regelmatig last van geweldige driftbuitjes, vooral wanneer hem iets niet wil lukken of als hij iets niet mag. Hij is heerlijk ondeugend en mag graag buiten spelen en buiten zijn.
 Yordi brabbelt nog lekker in zijn eigen taaltje er op los. Wel zegt hij een paar verstaanbare woordjes. Lopen doet yordi nog (steeds) niet, maar wel loopt yordi achter een stoel of aan 1 hand.
Tegenwoordig wil hij alleen maar los staan en dan sporen wij hem aan om te gaan stappen,dan zet hij 2 stappen en laat zich dan op z'n pamperkontje vallen en dan schatert hij het uit van het lachen. Ook mag yordi graag met 1 van ons op de bank ravotten.
Fietsen vind yordi ook helemaal geweldig, hij gaat dan constant naar alles lopen wijzen en dan moeten wij zeggen wat het is. Vooral auto's zijn erg leuk
Yordi is momenteel nog met 3 hoektanden bezig, die er bijna helemaal door zijn. En dan hoeft hij alleen zijn laatste 4 kiezen nog maar, want de andere 4 kiezen zitten er al lang.
Ook is yordi helemaal fan van bumba.( die clown). Af en toe mag yordi even tv kijken( vooral als ik aan het koken ben) en dan schreeuwt hij al meteen bumba!!!!!!
Als we bij de winkels zijn, gaat yordi naar iedereen zwaaien en sjansen met de verkoopsters. ( Zit er al vroeg in hhahhaah)
Ook is yordi gek op andere kindjes en mag hij graag zijn koekjes enzo met onze hond delen.

Kortom het is een lekker mannetje met erg veel pit, echt een schatje.

Liefs marielle en yordi

Laat ik ook eens de tijd nemen om iets te vertellen over Zoë!
Het is zo leuk om jullie verhalen te lezen zeg!

Zoë Is nu 15 maanden oud en ze doet nu steeds een aantal stapjes los!!!
Ze zegt onderhand de hele dag MAMA en dan zeg ik JAJA of ZOË en dan moet ze heel hard lachen! Ook zegt ze vaak LALA en nee nee daar bedoeld ze niet de teletubies mee (helaas kan ik haar nog niet zo blij maken met de tv ) maar zo noemt ze poesjes!!
We hebben er vandaag nog 2 en morgen hebben we er ineens 5!!! hahaha We krijgen morgen 3 kittens erbij. (sorry, ik ben soms onverwachts gek) Mijn moeder heeft 2 kittens en Zoë is er echt verliefd op!!! En die poesjes ook op haar, zo schattig om te zien! Nu maar hopen dat dit ook gaat klikken dus! Ik wou er maar 2 maar er bleef er 1 over, dat is toch zielig..........

Alles waar een poes op staat kust ze! Als we boodschappen gaan doen wil ze het katten voer vast houden en dan geeft ze steeds die poes die daarop staat een kus achhhhh En op haar kamer staat een lege doos kattengrid met een poes daarop en daar speelt ze heel veel mee!! Schattig he!? Ik heb gister een bal ( ze is gek op ballen!!) en strand setje gekocht van kitty! Helemaal geweldig vindt ze het!

Zoe was altijd ontzettend rustig en makkelijk maar ze begint nu een eigen willetje te krijgen. Aan me hangen, huilen als iets niet naar haar zin gaat, Na 15 min zelf tanden poetsen pak ik de borstel af voordat ze geen tanden meer over houdt en dan ligt ze kwaad te rollen op de grond  Gelukkig is ze snel af te leiden!!! OOk als ze valt is het even huilen, en we gaan bij de poes kijken en dan is het weer over!!

Ook is ze verslaafd aan boekjes lezen! De hele dag wijst ze naar de boeken en lezen we er weer 1 tje! Zoë is ook gek op kinderen vooral haar oudste nichtje! Die tilt haar steeds en als ze Zoë op de grond zet gaat Zoë huilen en staakt ze haar hanedn omhoog (til me op nu!!)

Zoe is volgensmij best slim  Ze begrijpt veel! Als ik een liedje zing over een dier pakt ze bijv dat dier erbij! Ze heeft een hele goede motoriek! Zoë houdt ook van muziek gister kwam er een auto langs met house muziek en zij ging met haar hoofdje heen een weer hihihi We maken ook veel muziek met al haar instrumenten en ik hou van zingen!!! Als ik nou met Idols mee ga doen stemmen jullie dan op mij??? Dan win ik vast! ( o ja sorry dit ging over Zoë...) Nou volgensmij heb ik al een gigantisch verhaal getypt! Ik heb al bijna 2 dagboeken vol geschreven over Zoë! Dus ik kan nog wel even door gaan!!!!

Ik houd zoveel van haar dat ik gelukkig de vermoeiende dagen snel vergeet! Gelukkig is ze meer vrolijk en gezellig dan hangerig en vervelend!

Liefs Kim

dag moeders

goh wat een verschillen allemaal, mijn dochterje is precies haar mama!
hahaha... een eigen willetje. het moet allemaal maar direct gebeuren. veel lachen grapjes uithalen.. veel vertellen, na apen en ondeugend zijn.
ze was er erg vroeg bij met praten, ze is heel graag buiten in haar zandbak, fietsen of wandelen. en natuurlijk met de hond spelen en de vogel pesten.
ze is wel heel gemakkelijk en flexibel, maar zoals elke peuter is ze dingen aan het uit testen en vind ze het natuurlijk niet leuk dat mama ook boos op haar kan zijn.
ze is wel veel eisend en kan nog niet zo goed alleen spelen. hoe consequent ik dan ook ben..
met 3 maanden had ze al haar 1e 2 tandjes. en nu heeft ze er 14.. maar zelfs als de tandjes door komen kan haar vrolijkheid niet verbreken.
ze vind het heerlijk om sochtends nog een uurtje bij mama en papa in bed te slapen..
en om de kussens af te pakken.

nou ik heb het toch best kort kunnen houden!
(haha)
leuk om te lezen hoe andere peutertjes zijn..
Groetjes N

Terug
Bovenaan