hoe zindelijk maken?

hoi,
Jasmijn wordt volgende week alweer 2 jaar, wat gaat de tijd snel!
Ik heb al een paar maanden een potje staan en ongeveer 1 keer per dag zet ik haar er een keer op.
Ze vindt het heel interessant blijft braaf zitten en roept: psssst plasje. Maar helaas het is nog nooit gelukt, op welk tijdstip ik het ook probeer.
Als ze in haar luier poept geeft ze dat sinds kort wel aan, ze zegt ''o poep'' en dan is het al te laat. Heel soms zegt ze het op tijd maar als ik haar dan op de po zet dan doet ze niks en 10 minuten later zit het in de luier!
Hoe pakken jullie het aan? Ik wil niks forceren en ik heb ook geen haast.

groeten Elke

Hoi,

Ik heb hier ook al een poosje een kleine wc staan. Net echt met een wc rol en een hendel om door te trekken en alles maakt geluid. Reuze interessant. Vooral om 's avonds op te gaan zitten om je tanden te poetsen. Ze heeft er nog geen plas opgedaan. Nou moet ik ook zeggen dat ik ze er eigenlijk nooit op zet in haar blootje. Ze gaat er een enkele keer op zitten voor ze in bad gaat. Ik denk ook dat het niet echt effect heeft om ze er telkens op te zetten als ze er eigenlijk niet aan toe zijn.

Mijn neefje is ruim drie en die had altijd wel een excuus om niet naar de wc te hoeven. De ene keer was hij nog te klein, de andere keer was de wc bril te koud en ga zo maar door. Hij vertelde al een hele poos als hij geplast of gedrukt had, maar je kreeg hem niet op de wc. Nu ineens gaat het vanzelf. Hij geeft aan als hj moet plassen en plast nu wel op de wc.

Ik hoop wel dat ze hier voor haar derde jaar zindelijk is, maar zo niet ook goed. Ik laat het potje gewoon staan en wacht het af. Tot nu toe ging hier alles redelijk vanzelf dus dit zal ook komen.

En haar af en toe op het potje zetten kan volgens mij geen kwaad als het mar leuk blijft.

Succes

Hoi hoi!
Wat toevallig dit onderwerp.... Vanavond voor t bad heb ik Billy (28 nov. wordt ie 2) op t toilet met brilverkleiner gezet. Hij vond t reuze interessant. Meestal gaan ze in bad maar vanavond dacht ik ff snel onder de douche. En toen ze uit de douche gingen lag er een 'knikker' een poepie van Billy!!!! Heeft ie nog nooit gedaan! Hmmm heel dubbel met die toiletactie van me.... Deze week heeft hij 2x poefoe gezegd nadat ie gepoept had. We hebben geen haast... Ioannis (3,5) is zindelijk gemaakt op de kdv. Hij was  in feb. 2 geworden en in de zomer (aug.) zindelijk.  Maar hij praatte ook al vroeg en kon dingen makkelijker duidelijk maken. s nachts doe ik hem nog steeds een luier om (tenzij hij echt niet wil)  die ongeveer 1x in de week nat is. Ik heb geen puf om s nachts een bed te verschonen, mijn   luiigheid dus...Alles op z'n tijd hoor. Ik ben voorlopig toch niet uit de luiers met m'n beebje Domenikos van een maand! Ik ben een goede klant van Pampers!
groetjes,Priscilla

Ik ben nu een aantal dagen met Erikjan bezig geweest. Gewoon lekker de kachel aan en ik laat hem in een onderbroek en een joogingbroek lopen. Als hij dan nat is merkt hij dat meteen. En meldt dat dan ook. De eerste helft zit in de broek  en de tweede helft zit in de pot  en dan maar juichen en belonen!!!! Ik ben al heel blij dat hij zich meld, zelfs met een luierbroekje aan. Maar je moet er wel mee bezig zijn en tijd voor hebben en hem in de gaten houden. En af en toe op de pot zetten, tijdens fruit eten of iets anders korts, en dan loopt er wel wat als de tijd er voor is. En zo gauw hij begint te graaien zet ik hem op de pot. Ik heb hoop al duurt het vast nog even.....

Janine

Fiene heeft al regelmatig op de de wc gepoept en geplast, maar sinds Jasmijn is geboren, wil ze niet meer poepen op de wc. Helaas... want ze kan stinken....
Ze geeft het wel aan, maar ze wil dan niet naar de wc. Plassen doet ze wel, maar alleen als wij haar op de wc zetten. Ze geeft het bijna nooit zelf aan.
Wel belonen we haar telkens weer met complimenten en sticker plakken. En lukt het niet, dan is het jammer, maar ik maak er niets van. Ze is nog jong (in nov. wordt ze 2). We zien wel, maar het zou wel lekker zijn al ben ik van die poepluiers af.
Succes!
Gr. Mamajo

Hoi,

Stijn is er zelf mee begonnen een paar weken geleden. Als wij naar de wc gingen moest hij ineens ook, dan gaat hij bij de deur staan en wc, plassen. Dus alles uit en op de wcverkleiner. Eerst gebeurde er helemaal niets, maar de laatste paar weken heeft hij een paar keer wel een plasje of poepje gedaan. Hij geeft het zelf ook echt aan. Vorige week stond hij in de kamer en in eens grijpt hij zijn billen, poepen... dus snel alles uit en jahoor op de wc kwam er wat uit. Echt nog niet altijd, maar als hij gepoept heeft zegt hij dat wel. Dus blijkbaar is hij bijna zover. Dus elke keer als hij zegt dat hij moet gaan we wel, soms komt er wat soms niet. Maar ik vind het wel lastig hoor, soms "moet"hij wel 20 keer op een ochtend en dan niet 1 keer dat er wat komt, pffff.

Succes ermee!

Carina

Hai meiden,

Onze vent zit al op het potje vanaf dat hij een maand of 18 was. Iedere keer als hij uit zijn bed komt (zowel 's ochtends als 's middags) zetten wij hem er op. Sinds kort trouwens op de wc met verkleiner... Vaak doet hij een plas en heel soms een poep. We prijzen hem de hemel in en belonen hem met een sticker of dat hij zelf zn kleertjes mag uitzoeken ofzo. De rest van de dag loopt hij gewoon met een luier. En als hij er zin in heeft, komt hij weleens met het potje aanlopen. Dan gaat hij er wel op, maar doet vaak niks.
Ik zou het fijn vinden als hij snel zindelijk wordt. We zijn   nu meer thuis, dus kan hij vaker op het potje(tussendoor). Alleen doe ik dat nog niet echt. Hij geeft het zelf niet aan en ik wil er ook niet al te veel druk op  leggen.
Ik denk maar zo, iedere plas en poep in de pot scheelt weer een luier.  
Straks in  februari gaat hij naar het KDV, wie weet dat het voor die tijd lukt!

Groetjes Antoi

hallo,

mijn dochter wordt eind november 2, heb ook een potje en een wc brilverkleiner gekocht, maar chelsey geeft nog niet eens aan dat ze moet poepen of plassen, en het wordt toch wel een beetje tijd, ze stinkt enorm en ze heeft constant last van rode brandende plekken ondanks het feit dat ik het altijd helemaal insmeer met zinkzalf en het om het uur verschoon.. ze vindt het gewoon nog niet vies, helaas, zet d'r regelmatig op het potje en heb d;r ook laten zien dat plassen op de wc moet, maar helaas niet mag baten. De 2e is onderweg en ik zou het wel fijn vinden als madame voor die tijd zindelijk is, maar jaah alles op z'n tijd zou ik maar zeggen..

Groetjes

Terug
Bovenaan