hoe zindelijk maken?

Hallo,
Naomi vindt het reuze interessant als ikzelf naar de wc ga, haar 'apie' moet daarna ook altijd plassen: die zetten we dan op de (dichte) wc en dan doet ze zelf pssst, heel soms wil ze dan zelf er ook op zitten. Heb onlangs een potje gekocht. Die eerste avond voor ze naar bed ging, wilde ze er wel op en zowaar: ze deed een plas. Nou, helemaal geweldig natuurlijk. Maar dat was eens maar niet weer... Ze wil er gewoon niet meer op. Ik laat het ook maar zo, komt vast wel weer een keer.
maar vanmorgen: we zouden douchen, zegt madame: Poepen. Zeg ik: Moet Naomi even op het potje? Nee, nee, douchen, zegt ze. Dus wij onder de douche: 1 minuut later ligt er een dikke keutel achter haar... Stinken, heel bar!
Had ik haar nu toch maar even de wc of het potje geprobeerd. Lekker werkje om op te ruimen...
Maar ze voelt het dus blijkbaar wel aankomen.

Wilmi

Joepieeee! Een plas op het potje!
Gisteren heb ik er haar er maar weer eens op gezet. Ondertussen zaten we samen te spelen met poppenkastpopjes en ja hoor...pssst. Ze schrok er zelf van en rende hard weg! Pas toen ik ''hoera, wat knap'' bleef roepen werd ze apentrots!
Vandaag nog maar eens proberen.

groeten ELke

Op de dagen dat ik weet dat we thuis blijven, niet weg hoeven, geen boodschap, geen bezoek, enz. Loopt Erikjan in een onderbroek en broek, dus zonder luier. En dat gaat goed, de hele dag plast hij dan op de pot! Maar, ik ben degene die bepaalt dat er geplast gaat worden, dus nu even plassen Erikjan, en als hij dan moet, dan komt er ook wat. En dan staat er een jongentje naast de pot te juichen "oetsoo, plasje daan, Etjau" en dan mag hij een spekkie. Ik heb het gevoel nu ik er een paar weken een aantal dagen mee bezig ben geweest, dat hij het beter kan ophouden, en dus plast als hij op de pot zit, tenzij hij echt niet hoeft naturlijk. En nu maar wachten totdat hij zelf gaat voelen dat hij moet, en ik dus niet meer hoef te denken dat hij moet... Maar, ik ben erg tevreden, zaterdag wordt hij 2, en voor zijn tweede heb ik hem droog overdag!

Janine

Terug
Bovenaan