Hoe zit dat hier met de tandjes..

Hallo!

Nou, dat erfelijk bepaald weet ik het nog zo niet hoor...

Lisa (7 mnd) heeft nu 2 ondertandjes (met 5 mnd) en deze week kwamen ook 2 snijtandjes door (boven, naast voortandjes). Ze zit nu de hele tijd te knarsen, maar dan zonder geluid. Tweelingbroertje Jesse heeft nog helemaal niets...

Onze oudste had met 4 mnd. al 4 tanden, maar die heeft zo'n raar gebit: ze is nu 5 jaar en heeft al 5 'grotemensentanden' en nog 3 gaten, geen gezicht  Totaal dus al 8 eruit, terwijl het normaal is (volgens de tandarts) dat kinderen rond de 6 jaar gaan beginnen met wisselen. Zij is al bijna klaar ... Die heeft dus  een 'snel gebit'.

Onze tweede (nu 3 jr) had met 6 mnd zijn eerste tanden, en Jesse laat dus nog langer op zich wachten.... Dus wanneer ik nu mijn eerste tanden kreeg: met 4 mnd, 5 mnd, 6 mnd of later dan 7 mnd???

Groetjes, Esther

Mats is nu 6,5 maand en heeft 6 tanden. Twee onder en 4 boven. Hij heeft mij gevolgd door met 4 maanden zijn eerste tand te krijgen.
Van de week ontdekten we dus ineens nog twee tanden boven, hadden we helemaal niets van gemerkt. Hij heeft er dus gelukkig ook niet veel last van gehad.

Bij de twee ondertanden had hij onwijze luieruitslag, billen echt helemaal kapot.
Bij de twee boventanden had hij echt pijn maar had hij ook de waterpokken dus misschien een combi van?
Bij de andere twee boven (naast de grote) hebben we dus eigenlijk niets gemerkt. Ze zijn door en nu begint hij pas te mopperen dus of het zijn tanden zijn??

Van mij mag hij nu wel even stoppen met tanden krijgen!

Groetjes Martinique

Goeiemorgen zeg...en ik vond Julia al zielig met 6 maanden en 5 tanden hahaha ik heb spontaan medelijden met jullie ukkies!

Tandjes???  Wat zijn dat?
Nikki is over 10 dagen 7 maanden, maar nog geen tandjes in zicht. Ze kwijlt al sinds ze 3 maanden was, heeft "hoektand bobbeltjes" sinds dat ze 4,5  maand was, trekt aan haar oren sinds ze  5,5 maand was, maar nog geen tandje te zien.
Ik heb geen idee wanneer ik mijn eerste tandje kreeg (mijn vader weet dat  soort dingen niet en mijn moeder is er niet meer) en mijn man weet het ook niet (heeft het ook nog niet aan zijn moeder gevraagd).
We merken het wel, maar hoop toch dat ze niet al te lang "wacht".

Groetjes, Marieke (mv een  nog tandloze  Nikki)  

Terug
Bovenaan