Hoe zit dat toch?????

A

Anoniem

Guest
Hai meiden!!

Ik zit echt met een vraag; Wij vrouwen hebben als we mazzel hebben rond de 14e dag een ei, bij een regelmatige cyclus, duurt die langer dan je ei ook... Maar hoe zit dat toch met de supervruchtbare vrouwen???? Zij hebben toch ook een ei rond de 14e dag? En als ze niet vrijen rond de ei tijd zeg maar hoe kan het dan dat ze dan toch zwanger zijn? Een eicel is maar 48 uur bevruchtbaar & spermcel -+ 48 tot 72 uur..
En al die onverwachte zwangerschappen, is dat allemaal rond de eisprong?? Hoeveel mazzel (of niet) hebben die meiden dan wel niet? Het lijkt me zo onlogisch... Wij zijn allemaal druk bezig & wachten maar tot de bevruchting lukt..
Ik vroeg het me gewoon af hoor... Ik hoor het vaak om mij heen & begon het me af te vragen.. Als je supervruchtbaar ben is dat natuurlijk ideaal (of niet)!
Maar vond het wel een vraag om te stellen aan iedereen hier, even wat anders doen tijdens het wachten.. ;-)
Het is by the way geen aanval hoor op iemand!!!
Ben benieuwd hoe jullie er over denken!

Liefs mamaSun

Ik heb wel eens begrepen dat sperma tot bijna 7 dagen??? in leven kan blijven, nou zelfs als het maar 5 dagen zijn dan kan je dus zwanger raken.
Ik denk dus dat de man dus super zaad heeft.

Hai Bobbian,

Toevallig lees ik dat net egrens op int.. (Wat ik me bijna niet voor kan stellen! haha!) Ik weet wel dat het binnen half uur bij je ei kan zijn & als het een langzame zwemmer is het 3-4 dgn kan duren... Thanx in ieder geval voor je reactie! EN las ook dat; vruchtbaarheid, verminderde vruchtbaarheid, niet vruchtbaar is maar supervruchtbaarheid bestaat "niet".. En ik kan er ook niks over vinden eigenlijk.. Maar vond het wel een onderwerp om aan te kaarten, toch? :) Superzaad it issss.. Ligt het niet aan onze eieren.. :-D

Hoi HOi,

Wat ook heel goed kan. Als iemand precies op het verkeerde moment de pil vergeet of antibiotica gebruik o.i.d. en zwanger raakt kan dat heel goed komen doordat ze er gewoon NIET mee bezig zijn.
Het er WEL mee bezig gaan heeft voor de vrouw een remmende functie.
Bij mijn eerste was ik er totaal niet mee bezig door sterfgeval in de familie en was al 2 weken overtijd toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. En dat in de eerste ronde. Ik dacht ook "supervruchtbaar" te zijn.
Nu bij de tweede ben ik er wel veel mee bezig en ga straks naar ronde 8 toe.

Groetjes en ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn.

Het is idd waar dat er teveel mee bezig zijneen remmende reactie geeft...
Maar ik ken ook mensen die bewust met de pil gestopt zijn, alleen in het begin van de cyclus sex hadden gehad en toch zwanger...die bleek een vroege ei-sprong te hebben...

Ik zelf was er deze maand ook niet mee bezig, we waren op vakantie in Indonesië en onze dochter van 16mnd sliep bij ons op de kamer, op Bali sliep ze zelfs 9dgn bij ons in bed, we hebben toen maar 1x sex gehad, toen zij sliep en wij nog moesten "douchen" hahaha...en toch ben ik toen zwanger geraakt...

Dus ja, het gaat om een de juiste timing...met een sterk zaadje...

het is idd heel raar.... de een moet er zoveel moeite voor doen en de ander is in 1 wip klaar....

een vriendin van me die is 3 keer meteen zwanger geraakt. bij de laatste was ze 1 dag de pil vergeten en net die dag brak het rubbertje ook... ja hoor zwanger. wij waren toen inmiddels al 7 mnd bezig.

of ik zelf ook zo vruchtbaar zou willen zijn..... nee dat ook niet. pff elke maand stressen.... we hebben inmiddels een 2ling van bijna 18 mnd en hebben (nog) geen 3e in de planning... ;o)

Hey meiden,

Ik snap er ook helemaal niks van waarom het toch zo verschillend moet lopen...soms best frustrerend...

Voor onze kleine man waren we ruim een jaar verder, vorig jaar november m'n mirena laten vewijderen, patsboem zwanger helaas na 7 weken een spontane miskraam. 4 Maanden later weer zwanger, na 10 weken een miskraam en een paar dagen later een spoedcurettage. Nu is het bijna weer november...en dan zijn er van die mensen die hun kindje bij een pakje koffie krijgen ;)

Ik ben dol gelukkig met ons ventje en dan mag ik mijn beide handjes nog dicht knijpen, maar soms snap ik het niet helemaal...

Liefs grotebroer

(die nog geen grotebroer in huis heeft...)

hoi grote boer.

moet eerlijk bekennen dat ik mijn 2 kids zeg maar ook bij de koffie heb gekregen.
nu krijg ik een kijkje op een andere manier.
of het nou nr1 en of 2 of 3 of 4 etc maakt niet uit.
je heb een wens.natuurlijk ben je blij dat je er al 1 heb.maar snap best dat je graag een 2de wil.
balen dat je 2 miskramen heb gehad.en soms snap je er echt niks meer van.
succes en sterkte.
gr marjan

Terug
Bovenaan