Hoe zit het bij jullie met de PSZ?

Hallo,

Ik heb vandaag het PSZ aan de lijn gehad over de plaatsing van Fabio, maar ik denk dat ik oversla:
Hier is het verplicht om je kindje 4 dagdelen(!) naar school te doen. Op woe zijn ze dicht dus dat wordt ma, di do en vrijdag. Onze enige vrije dag is op maandag, dus dat valt voor mij al af omdat Wilfred anders nooit wat met zijn zoon kan doen. Hij moet dan 2x 's middags en 2x 's morgens. In de ochtend is het 3 uurtjes en in de middag 2 uurtjes. Ik kom gewoon in de knoop dan...
Daar komt bij dat ik op donderdag werk van 12.00 tot 19.00 en Fabio zou dan 's morgens naar de PSZ moeten, dan heb ik 's middags geen oppas.
Ik hou hem dus maar lekker 2 dagen per week op het KDV, daar heeft hij het naar zijn zin en leert hij ook een hoop en kan ik gewoon werken.

Hoe doen jullie het?

Groetjes van Cissy

Jeetje, verplicht 4 dagdelen!! Wat veel!
Hier mogen ze vanaf 2 jaar naar de psz, voor minimaal 2 dagdelen in de week.   Ik geloof dat ze vaak met 2 dagdelen beginnen en als ze wat ouder worden er dan 3 of eventueel 4 van maken.
Omdat Julian 2 dagen naar het kdv gaat vind ik psz er bij, nu teveel.   HIj zou dan nog maar 1 dag bij mij thuis zijn, dat gaat me allemaal te snel. Misschien denk ik er over een jaar anders over. Dan kan hij alsnog naar de psz, maar voorlopig zijn die 2 dagen op het kdv wel genoeg.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Rebecca gaat 1 dag naar kleinschalig kdv, al vanaf ze 10 weken was (ik werkte toen nog).
Nu ik gestopt ben met werken hebben we die dag er toch ingehouden, omdat ze het zo naar haar zin heeft en het zo goed gaat.
Dan heeft ze ook de mogelijkheid om met andere kids te spelen.

Ik heb overwogen om ze naar een psz te doen. Hier is dat 2 dagdelen.
We zijn samen een ochtend gaan kijken, maar dat waren toch allemaal grote kids.
Psz is hier vanaf 2 jaar, maar de meeste kids in die groep waren een jaar of 3 en dus een kop groter. Rebecca was ontzettend angstig en durfde niets en moest elke keer huilen.

We hebben besloten om haar (nog) niet naar een psz te doen. Misschien over een jaartje alsnog????

Ik vind het erbij teveel, dan zou ze 1 dag kdv en 2 dagdelen naar psz gaan en dan maak ik ook nog regelmatig speelafspraken met vriendjes en dan nog andere uitjes, dat maakt het teveel voor haar en ook voor mij.
Alleen psz kan ook, maar ik wil haar niet uit haar veilige omgeving halen, het gaat zo goed op het kdv.

Bovendien vond ik die ochtend weinig nieuws toevoegen. Ze lezen ook verhalen, zingen liedjes en spelen zelfstandig en knutselen. Dat doen ze ook op het kdv, ik zag weinig verschil die ochtend. (er zijn wel verschillen, maar die zijn niet zo groot)
Ik heb zelf op kdv gewerkt...

Dus hier blijft Rebecca (zolang we het kunnen betalen) 1 dag naar kleinschalig kdv gaan.

Groetjes, Marianne

Jeetje, verplicht 4 dagdelen? Dan zou ik het ook niet doen hoor. Gewoon het kdv aanhouden dan.

Hier mag je kiezen voor 1 dagdeel, maar bijvoorbeeld ook voor 5. Dat maakt dus niet uit. Dean gaat 2 ochtenden, dinsdag en donderdag.

Groetjes,
Nelly.

Hoi hoi,

Ik ben van het najaar 2006 forum en lees ook veel met jullie mee. Ik dacht nu maar even reageren.

Je kan hier maximaal twee dagdelen en die zijn aan elkaar gekoppeld. Maandag en donderdag en dinsdag en vrijdag, de ene dag 's morgens en de andere dag 's middags,  en de woensdag is een losse ochtend. Wil je dus maar 1 dagdeel kan dit alleen op de woensdag.

Ik kies voorlopig ook nog niet voor  de psz, Ze gaat twee dagen naar mijn moeder en 1 dag naar een oppas en dat vind ik voorlopig voldoende. De dagen dat ik thuis ben onderneem ik van alles met haar en dat gaat dan niet meer zo makkelijk.

iris mag drie dag delen gaan mocht ook twee zijn.
ze gaat nu op dinsdag ochtend van 8.45 tot 11.30
op donderdag middag van 12.45 tot 15.30
en op vrijdag ochtend van 8.45 tot 11.30
2 of drie keer is even duur.
wat betalen jullie?
hier ligt het aan het loon dat je verdient.
we komen uit op 62 euro permaand een dagdeel per week wordt door de gemeente betaald. dat is het derde deel. komt iris maar twee keer per week is het toch 62 euro per maand
groeten petra

ik vindt het eigenlijk wel belachelijk dat je 4 dagelen moet.

Tess gaat 2 dagdelen (als er ruimte is mag je meer maar dat hoeft van mij niet)
Wij betalen 37 euro per maand.

Liefs sandra

Ivar gaat 2 dagen naar het KDV en 1 dag in de 2 weken naar opa en oma, ik vind het wel genoeg zo, hij leert en speelt genoeg op het KDV

als hij niet op een KDV zou zitten, had ik hem zeker naar de PSZ "gedaan"

wat ik overigens wel een nadeel van de PSZ vind (maar dat ben ik) is dat het steeds maar een paar uurtjes is, je moet dan steeds op de klok kijken of je je kindje alweer op moet halen

groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan