hoe zit het nou?

He meiden,

Hoe zit dat nou met overtijd, tempen en testen als je echt heel erg onregelmatig bent? Ik weet het niet zo goed meer, want al die methodes lijken te zijn voor meiden die regelmatig zijn????? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Liefs, Anke
 
Hoi Anke
Ik denk dat tempen juist een hele goede methode is voor als je een onregelmatige cyclus hebt. Het enige wat je ervoor nodig hebt is een goede thermometer. Een cycluslijst is handig, maar hoeft niet echt, je kunt er een downloaden bij bijvoorbeeld www.9maand.com.
Als je een temperatuurstijging waarneemt, is je eisprong al geweest. Dan blijft je temperatuur hoog totdat je ongesteld wordt. Maar als je niet ongesteld wordt, omdat je zwanger bent, blijft je temperatuur hoog. Omdat de eisprong zo'n 12 tot 16 dagen voor je menstruatie plaatsvindt, weet je ook wanneer je overtijd bent. Ze zeggen dat als je temperatuur 19 dagen hoog is, je een goede kans hebt dat je zwanger bent. Met een onregelmatige cyclus is dat denk ik de dag dat je zou moeten gaan testen.

Hoe is het nu met je? Ik begrijp dat je nog steeds niet ongi bent?! Een negatieve test hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent hoor! Het kan ook zijn dat je nog te weinig hcg aanmaakt. Deze wijsheid komt ook van 9maand.com (klik op 'hcgwaardes en zwangerschapstesten'): sommige vrouwen hebben pas na 6 weken genoeg hcg om positief te testen (25mlU/ml).

Sterkte ermee, liefs, el.
 
Hallo,
Ik ben ook heel onregelmatig en dan heeft tempen volgens mij geen enkele zin hoor!
Als dan je temperatuur omhoog is dan heb je je ei al gehad en dus ben je te laat.
Je weet dan wel dat je je ei hebt gehad maar dat is de volgende maand weer anders: daarom heet het ook onregelmatig!
 
Ik reageer nog even op de anoniem van 13:26:45
Als je zorgt dat je regelmatig klust zolang je temperatuur laag is, dan kan je dat ei echt niet missen hoor. Na de verhoging heeft het inderdaad geen zin meer. Maar met tempen weet je in ieder geval wanneer je overtijd bent (en dat was volgens mij de vraag van Anke!). Als je onregelmatige cyclus tussen de 21 en 42 dagen duurt moet je na 16 dagen verhoging toch echt ongesteld worden.
 
Hee Inge, ga jij ff wat anders doen dan iedereen afkatten op het forum!
Heb je niks beters te doen ofzo, of kom je aandacht tekort.
Mijn bericht was helemaal niet lelijk bedoeld, wij proberen elkaar te helpen, maar dat is een wat hoger novo dan van jou!!!!!!!!
 
Niveau komt van het Latijnse woord novo en bestaat dus wel degelijk!
Maar zoals je hebt gemerkt, iedereen irriteert zich suf aan je, dus ga lekker buiten spelen en ga naar binnen als je een keer volwassen bent!!!!!
 
Terug
Bovenaan