Hoi Anke
Ik denk dat tempen juist een hele goede methode is voor als je een onregelmatige cyclus hebt. Het enige wat je ervoor nodig hebt is een goede thermometer. Een cycluslijst is handig, maar hoeft niet echt, je kunt er een downloaden bij bijvoorbeeld www.9maand.com.
Als je een temperatuurstijging waarneemt, is je eisprong al geweest. Dan blijft je temperatuur hoog totdat je ongesteld wordt. Maar als je niet ongesteld wordt, omdat je zwanger bent, blijft je temperatuur hoog. Omdat de eisprong zo'n 12 tot 16 dagen voor je menstruatie plaatsvindt, weet je ook wanneer je overtijd bent. Ze zeggen dat als je temperatuur 19 dagen hoog is, je een goede kans hebt dat je zwanger bent. Met een onregelmatige cyclus is dat denk ik de dag dat je zou moeten gaan testen.
Hoe is het nu met je? Ik begrijp dat je nog steeds niet ongi bent?! Een negatieve test hoeft niet te betekenen dat je niet zwanger bent hoor! Het kan ook zijn dat je nog te weinig hcg aanmaakt. Deze wijsheid komt ook van 9maand.com (klik op 'hcgwaardes en zwangerschapstesten&apos😉: sommige vrouwen hebben pas na 6 weken genoeg hcg om positief te testen (25mlU/ml).
Sterkte ermee, liefs, el.