Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoon zijn slaapzak niet uit krijgt?

Hallo allemaal,
Mijn zoontje van bijna anderhalf is een heerlijk ondernemend mannetje. Hij liep met twaalf maanden en sindsdien loopt hij dan ook echt overal heen (zonder mama in de gaten te houden uiteraard). Hij klimt nu overal op en over en is de hele dag druk met het versjouwen van grote dingen en speelgoed. Een echt zoet ventje vind ik zelf met de nodige nieuwsgierige trekjes. Hij maakt sinds kort alle deuren open (inclusief de nooduitgang op de kinderopvang, oeps), klautert zonder enige moeite de trap op, enz. enz.
Zijn nieuwste stunt is dat hij het voor elkaar krijgt om zijn slaapzak uit te krijgen terwijl ik hem al achterstevoren aan doe....Ik durf er niet zo goed een veiligheidsspeld in te doen, bang dat hij ook dat open krijgt. Zijn hier andere trucjes voor? Anders moet ik hem maar gaan leren zonder slaapzak te slapen...ben wel bang dat hij dan uit z'n bedje klautert. Overigens zou dat nog een hele tour worden want tot nu toe weigert meneer zonder slaapzak aan te gaan slapen.......ook als hij hem zelf heeft uitgetrokken dus....
Ik hoop dus op de gouden tip???
Groetjes,
Ingrid

Hoi Ingrid,

Wat grappig, nog een mamma van Gijs op dit Forum met dus ook een Gijsje van bijna anderhalf (die van mij is nu 15 maanden). Ik heb niet echt tips voor je, alhoewel: rits omdraaien (dus van onder naar boven dichtritsen)  en binnenstebuiten erin laten zetten (dus het lipje aan de binnenkant); of het lipje waar je de rits aan open- en dicht doet eraf halen. Dan wordt het wel een hele toer voor je mannetje om 'm open te krijgen als  de slaapzak  ook nog achterstevoren aan is.

Succes met jouw Gijs, klinkt als een gezellig ondernemend kereltje, dus lekker verder genieten.

Groetjes
Susan

Dat is inderdaad grappig Susan...ik was echt even in de war...dacht dat ik zelf op mijn eigen bericht had gereageerd ofzo, haha!!!
Onze Gijs is van 20 december 2003 en dus ruim 16 maanden. Leuke naam hè Gijs!!!
Wat een toeval. Maargoed, je tip is nog zo gek niet denk ik. Als de rits er andersom in zit lijkt het me toch dat hij daar echt niet bij kan. Helemaal niet als die dan ook nog binnenstebuiten zit. Ik geloof dat ik binnenkort mijn moeder achter de naaimachine ga zetten voor deze klus!!!!
Ik zal laten weten  of het werkt.

Dat ondernemende van onze Gijs vind ik geweldig (nouja, meestal dan). Het is denk ik de combi tussen mijn drukke genen en die van mijn vriend, we zijn allebei niet echt rustige afwachtende types dus ja, wat je erin stopt komt er uit hè!!!
Geniet van jullie Gijs en bedankt voor de tip!
Groetjes,
Ingrid

Hoi mamma van Gijs 1 (hahhaa)

Ik ken iemand van zwangerschaps gym en die deed bij haar oudste zoontje de slaapzak achterstevoren aan en dan het pyamajasje over de slaapzak aan. Hoe ze dit in de zomer deed weet ik niet, want dan liggen ze natuurlijk ook wel eens in het rompertje in de slaapzak, maar je kan het proberen natuurlijk.

Groetjes Renate

Hoi Ingrid,

Ben inderdaad benieuwd of het werkt. Handig he, handige moeders (hoeven we zelf niet achter de naaimachine)..... Succes ermee in ieder geval. Jouw Gijs is lekker vlot, al lopen met 12 maanden en nu al de trap op, leuk. En dat echte spelen is ook zo stoer, vind je niet?

Zo te horen ook een echt mannetje, sjouwen met z'n speelgoed (liefst spul groter dan hijzelf is)  en klimmen zijn ook hier favoriet. Net zoals auto's, treinen en de graafmachine verderop in de straat. Zelf lopen doet ie nét, sinds afgelopen vrijdag dus je snapt wel hoe trots ik ben!!  Als ik zijn stralend trotse koppie zie als hij loopt, smelt ik helemaal. En dan zijn de gebroken nachten (nog steeds zo af en toe, herkenbaar?) alweer helemaal vergeten... Nooit gedacht dat ik me zo echt moeder zou voelen (en het zo leuk zou vinden om over kinderen te praten haha)

Groetjes
Susan

Ook een goed tip Renate, zal hem onthouden!!

En Susan,
Onze Gijs is inderdaad nogal vlot. Heeft voordelen en nadelen. Hij kan een hoop zelf maar ondertussen kan ik hem daardoor echt geen moment uit het oog verliezen....hij gaat er gewoon echt vandoor. Heerlijk om te zien hoe hij met zo'n open en nieuwsgierig koppie de wijde wereld intrekt. (Moet vervolgens wel een sprintje trekken om hem terug te halen, haha!!)
Wat goed dat jullie Gijs loopt!!! Mag je wel heel trots op zijn. Prachtig om te zien hoe trots ze zelf zijn op dat soort dingen hè!!!
En tja, ongemerkt ben ik dan toch ook een echte moeder geworden....ben alweer 29,5 week zwanger van ons tweede kleine mannetje!!! (dus dat Gijs zo goed loopt en traploopt komt nu wel goed uit!!!)
Groetjes,
Ingrid

Hoi Ingrid,

Nou, van harte gefeliciteerd zeg. Alweer 30 weken van de tweede.... Leuk voor jullie, wij wachten nog even haha. De combinatie werken, sociale contacten onderhouden  en 1 kleine boef in huis is mij nog even genoeg ;-)

En wat leuk dat het weer een mannetje word, kunnen ze lekker samen spelen. Ik blijf het toch grappig vinden dat we dezelfde naam gebruiken en ook nog eens op dezelfde onderwerpen reageren (met hetzelfde advies, op precies dezelfde tijd: zie onderwerp kleuren).

Wij gaan lekker op vakantie volgende week, naar Turkije met de kleine. Erg veel zin in! Jullie zullen wel niet zoveel plannen hebben de komende weken?

Geniet van Gijs
Groetjes
Susan

Haha, wat grappig inderdaad!! Zou iedereen wel door hebben dat wij twee verschillende mensen zijn??
En wij blijven inderdaad deze zomer lekker thuis, misschien nog last-minute een weekje centerparcs maar veel verder zullen wij niet komen. Fijne vakantie voor jullie!!

Terug
Bovenaan