Hoe zorg ik ervoor dat mijn zoon zijn slaapzak niet uit krijgt?

Hai hai,

Ik heb ook zo'n jongetje die ze ter plekke verzint. Hij had ook al vrij vroeg in de gaten dat de slaapzak ook weer uit kon. Sinds die tijd doe ik een snaplock speld door het lipje van de rits en de slaapzak heen. Als ik de speld dicht doe, hou ik mijn hand er voor. Dan ziet hij namelijk niet wat ik doe. Hij heeft nooit de slaapzak meer opengemaakt.
Dit was ook een tip van mijn moeder, want zij deed vroeger bij ons hetzelfde. Onze zoon heeft het dus van niemand vreemds.

Dat pyjama jasje vind ik trouwens ook een briljant idee......

groet,

Caroline
 
Hoi Caroline,
Ha weer een ervaringsdeskundige. Onze Gijs is er nog niet helemaal (vaak wel maar af en toe...) mee opgehouden dus ik kan dit soort tips nog goed gebruiken.
Wat bedoel je precies met een snaplock-speld.....is dat een soort veiligheidsspeld? Ik heb er nog nooit van gehoord. Waar kan je die kopen? (want het klinkt wel als de gouden tip, hihi)
Groetjes en bedankt!!
Ingrid
 
Hai mama van Gijs,

Het duurde even, maar ben sinds gisteren terug van een 3-daags schoolreisje.

Een snaplock speld is inderdaad een soort veiligheidsspeld, maar dan met een beveiliging. Vroeger werden deze gebruikt voor de katoenen luiers. Bij de drogist en babyzaken kun je ze kopen, in verschillende maten. Neem de grootste, dan heb je meer ruimte om vast te maken.

Succes!

groet,

Caroline
 
Terug
Bovenaan