Hier 2 kinderen, van 3.5 en bijna 2 jaar.
Me-time overdag is er weinig, maar daf hoort er denk ik gewoon bij met kleine kinderen. Mn jongste slaapt in de middag nog 1.5 uur, de oudste niet meer.
Tijdens die 1.5 uur doe ik de eerste 45 minuten wat in het huishouden, want daar kom ik écht niet aan toe in de ochtend met 2 kinderen. Poetsen is dan onmogelijk. Dus dat doe ik tijdens het slaapje. De laatste 45 minuten doe ik wat voor mezelf, meestal is dit gewoon op m'n telefoon scrollen
De oudste mag in die 1.5 uur 1 vol uur op de tablet en 30 minuten kleuren/knutselen.
Dus 45 minuten me-time per dag heb ik met 2 kinderen in huis.
Verder zijn m'n avonden idd me-time. Rond 20.00 slapen ze allebei, dan ruim ik op en stofzuig ik en om 20.30 zit ik op de bank en heb ik nog 2 uur lang me-time. Dat vind ik prima zo!
En idd, zo'n 3 a 4x per jaar neem ik ook een dag vrij en gaan de kids naar de opvang. Dat vind ik heeeeerlijk. Een hele dag winkelen, kledingkasten uitzoeken, bankhangen etc. Eens per 3 maanden gun ik mezelf zo'n dag.
Verder neemt m'n man ze af en toe op zaterdagochtend voor een uurtje mee en dan werk ik m'n huis even door, ook fijn.
Dus dagelijks heel veel me-time is er niet, maar dat moet je denk ik ook niet verwachten met kleine kinderen. Die tijd komt terug zodra ze naar school gaan. En zodra het middagslaapje helemaal verleden tijd is (rond 2.5 jaar) dan is de me-time overdag bijna helemaal voorbij..