hoelaat de laatste fles ?

A

Anoniem

Guest
Hey mama's

Hoelaat geven jullie je kindjes de laatste fles? Raf is nu 18 weken en krijgt nog om 22.00 de laatste fles. Ik moet hem er echt wel voor wakker maken. Ik wil graag eerder maar hoop dan ook dat hij gewoon goed doorslaapt. Hoe hebben jullie dat gedaan, in 1 keer of geleidelijk aan eerder de fles gegeven?

Liefs Boke

Hai Boke,

Ik vond (bij ons) 22.30 ook vrij laat en ben toen eerst de tijden gaan inkorten.
Hij kreeg eerst: 7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 22.30 en na het inkorten:
                                               7.00, 11.00, 14.30, 18.00, 21.30.

Dit ging maar even goed want ik had het idee dat hij slechter ging drinken, misschien was 3,5 uur ertussen toch wat te dicht op elkaar.
Ik ben toen vanaf dat hij 3 maanden was naar vier voedingen gegaan.
Heb hem een ochtend uit laten slapen, hij kwam toen om 8.20 en vanaf die dag is zijn ritme:                        na 8.00, na 12.00, na 16.00 en na 20.00.

Ik schrijf er 'na' bij, omdat als ik gewoon thuis ben en niet weg hoef ik hem laat slapen of spelen tot dat hij aangeeft dat hij trek heeft.
Het komt dus wel eens voor dat ik 's avonds om 20.30 uit kom maar vaak trekt hij het zelf weer recht, dus: 8.30, 13.00, 16.15, 20.15 ofzo.
Jente (4 maanden) doet het hier prima op.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Fennie en Jente

Hoi,

Wij zijn bij Thijs met 14 weken overgestapt van 5 naar 4 voedingen.
Hij dronk niet al zijn flessen meer leeg, dus ben ik gewoon op een dag begonnen
met 4 flessen nl. 08.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00. En dan maar kijken hoe laat hij
wakker zou worden, nou dat was de volgende dag om 07.30 uur.
Sindsdien heb ik dit schema aangehouden, en Thijs is nog niet één keer wakker geworden 's nachts. ( we zijn nu 1 week verder )

Groetjes Jama

wij geven Karlijn rond 10 de laatste fles, ik zou liever de fles wat vroeger geven, maar ze slaapt snachts nog niet door en om 6 uur komt ze alweer voor de eerste fles. Ik ben bang dat als we de fles vroeger geven dat ze dan helemaal de nacht door gaat halen!

Groetjes hanke

Ik geef Matthijs (4 maanden) om 22.00 uur de laatste fles, moet hem er wel voor wakker maken. Heb geprobeerd bijvoorbeeld 20.00 uur de laatste te geven, maar zat dan weer rond 3.00 uur 's nachts beneden, dus dat werkte niet. Nu is het schema 5.30-10.00-14.00-18.00-22.00.

hoi hoi
ik moest ze ook bij alle 5 s,avonds wakker maken voor de laatste fles dus bij mijn kids was die fles er al af met 6weken.mijn jongste is nu 6maand en die krijgt vanaf 6weken de laaste al om 8uur en slaapt dan tot half acht de volgende morgen.ik deed er s,avonds altijd wel een schepje nutrix door.ik zou zeggen probeer het gewoon een keer.
succes he.
liefs sil

Hoi,

Chesley is morgen 12 weken en ze krijgt om 21.45 haar laatste fles, ik zit er ook over na te denken om  de laatste fles  eerder te gaan geven, maar ik  denk dat ze nog een beetje jong is, ik wacht tot 3 maanden (zolang is dat niet meer, haha, maar voor het idee) en dan ga ik het gewoon proberen.

Groetjes Elise

Terug
Bovenaan