Hoelaat gaan jullie kinderen naar bed ?

A

Anoniem

Guest
Ik ben even benieuwd hoe jullie dat doen ?
Want onze dochter is s'avonds erg onrustig en ligt er om 21:30 in, overdag gaat ze zonder problemen naar bed.

Hoi. Onze oudste (bijna 3) gaat rond half 8 8 uur naar bed, en slaapt overdag ook nog zo'n 2 uur. De jongste (bijna 15 weken) gaat rond 8 uur naar bed.. In het begin bleven we netjes tot 23 uur wakker om hem de laatste voeding te geven, maar meestal viel ie rond half 9 in een diepe slaap waardoor we hem om 23 uur wakker moestem maken, dan dronk hij weinig en kwam dan alsnog 2x per nacht. Nu krijgt ie rond 8 uur zijn laatste voeding (ik geef nog bv), en dan slaapt ie tot 3 uur half 4, krijgt ie voeding en gaat ie door tot 8 uur. Vaak gaat ie dan als ie voeding heeft gehad nog ff terug, en dan is het dikwijls half 11 eer ie eruit komt.. Haha, dat slapen hebben ze van hun moeder hoor, dat is ook zo'n luilak hahahaha..
Gr, Anne-Marie

Hoi,

Stijn gaat meestal rond acht uur naar bed. Onze zoon van vijf gaat om kwart voor zeven, en de oudste gaat om kwart over zeven. Om half zeven gaat hier de wekker en dan is iedereen gezellig weer wakker. Omdat het zo koud is ineens wordt Stijn de laatste nachten weer wakker. Als hij vanavond slaapt doe ik een dekentje over hem heen en kijk of dat hij dan wel doorslaapt, want de oudste twee zijn naar school en meneer ligt lekker sinds half negen in zijn wagen te slapen en ik zit hier met wallen onder mijn ogen te wachten tot hij wakker wordt.

Groetjes van Marloes

Onze dochter van 2,5 gaat rond half 8 8 uur naar bed.
Tijltje (4 maanden) gaat rond half 7/7 uur naar bed.
(dan nog de fles om22.00u)

Hoi hoi,

Onze dochter (nu 4 1/2 mnd) gaat zo tussen 19.30 en 20.00 naar bed. Overdag doet ze een paar hazeslaapjes van in totaal  zo'n 2 a 3 uur. Voor de laatste voeding maken we haar (niet altijd) wakker rond 22.00 en dan slaapt ze door tot 6.30

groetjes,
xx Roos xx

Mijn zoontje van 6 gaat om 19.00 uur naar bed. Nu is het herfstvakantie en mag hij een uurtje later... 19.00 klinkt misschien wel vroeg, maar hij heeft zijn slaap hard nodig. Als hij later gaat en hij kan niet uitslapen omdat hij naar school moet, word hij stik chaggie!!

Mijn dochtertje van 8 weken gaat pas naar bed als papa en mama ook gaan. Ik geef de laatste voeding om 10.00 uur, en dan slaapt ze door tot 06.00 uur. Overdag slaapt ze ook in haar bed. Van 09.00 tot 12.00 en van 13.30 tot 15.00. ´s avonds maakt ze er een rommeltje van. Dan dommelt ze een half uurtje weg, om weer huilend wakker te worden.

Mijn zoontje van 14 wk gaat om tussen19.30 en 20.00 uur naar bed en dan
kun je hem ook echt bijelkaar vegen, zo moe dat hij is. Hij heeft dan
ook totaal geen problemen met inslapen. Om 24.00 uur geeft mijn man hem
nog een fles en dan wordt hij meestal tussen 07.00 en 08.00 uur weer
wakker. Overdag slaapt hij niet meer dan 5 kwatier achter elkaar. Niet
echt lang dus (vandaar dat hij 's avonds ook zo moe is) maar liever
overdag meer wakker en 's nachts goed slapen.

Ik sta er een beetje van te kijken dat sommige babytjes de laatste fles al zo vroeg krijgen.
Mss moet ik dat ook maar eens gaan proberen.
Dylano is 2nov prs een half jaar, en hij krijgt zijn laatste voeding tussen 21.00 en 22.00.
Hij slaapt dan meestal wel tot een uurtje of 8 half 9.
Het veranderd regelmatig bij hem, een paar weken terug werd hij rond 6.30 wakker.
Toen weer tussen half 8 en 8, en nu dus weer dit ritme.
Vind ik nie erg hoor,ken ik zelf ook ff doorslapen nog, haha!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan