Hoelang blijft een test positief na miskraam?

Hallo allemaal,

Zal mezelf even in het kort voorstellen. Ik ben Joye, 37 jaar en moeder van een dochter en een zoon. Begin september bleek ik zwanger te zijn, maar helaas ging dat na 7 weken mis.
Nu heb ik iedere week na de miskraam een test gedaan om te zien of de hormonen al uit m'n lichaam zijn, maar tot nu toe is een test nog iedere keer postitief.

Twee weken terug heb ik een eisprong gehad, dat voel ik altijd heel duidelijk, en ergens zou ik nu dus weer zwanger kunnen zijn.
Vanmorgen heb nog een test gedaan, deze zei ook Zwanger (digitale), maar omdat de test vorige week ook nog positief was, durf ik niet te hopen dat het echt raak is.
Ook had ik vanmorgen heel iets roze/bruin verlies. Toen dacht ik dus dat ik wel ongesteld zou worden, maar het zet nog niet door, terwijl het dat anders wel altijd direkt doet. Ook is mijn temperatuur nog steeds 37,5.

Wordt er flink onzeker van, en ergens weet ik ook wel dat het enige wat ik kan doen is afwachten, maar ik wil zo graag weten waar ik aan toe ben.

Weet iemand hier hoelang een test positief kan blijven?
En is er hier iemand die ook eens zoiets ervaren heeft?

Groeten,
Joye

Hoi Joye

Ik kan je helaas niet geruststellen, maar een test kan 9 weken na een miskraam positief blijven, ik ben 2 x bevallen en bij mij was hij na 4 weken al negatief, heb je al een echo gehad. Bel gewoon even het ziekenhuis of verloskundige op om het aan hun te vragen, dan heb je misschien iets minder last van je spanning. Ik ben ook veel onzeker geweest en ben toen toch gaan bellen om een beetje rustiger te worden.

Succes.

Gr.

Dank je wel Quint voor je reactie.
Heb op een andere topic een en ander over je gelezen, erg heftig allemaal.

Omdat ik "nog maar" zeven weken zwanger was en er alleen een leeg vruchtzakje op de echo te zien was, had ik niet verwacht dat vier weken daarna de testen nog positief   zouden zijn. Maar het blijkt wel dat dit dus bij iedereen verschillend is.

Ik denk inderdaad dat ik het weekend even afwacht, en dan ga vragen of ze bloed willen prikken om te kijken hoe hoog het HCG gehalte is. Ik hoop dat ik dan iets meer weet en dat dan wat onzekerheid wegneemt.

Bedankt nogmaals en ik wens jou heel veel goeds toe.

Joye

Hoi

Ik wil ook even reageren op je berichtje. Ik heb ik december 2006 ook een miskraam gehad met 8 weken.
Ook bleef mijn zwangerschaptest positief. Ik had nog testen in huis liggen en teste ook elke week een keer, omdat ik me nog steeds zo anders voelde en ik dacht ook dat dat kwam door het zwangerschapshormoon en hoopte dat dat snel uit mijn lichaam zou zijn.
Maar na 7 weken teste ik nog positief.....en wat bleek.....ik was nog zwanger. Toen inmiddels al 15 weken. Heel vreemd was dat. Ik was dus zwanger geweest van een tweeling. Ik was heel blij, maar het was ook heel dubbel.

Maar vreselijk genoeg is dit ook niet goed afgelopen en is onze zoon geboren met bijna 22 weken. ..te jong om te overleven en is ook na ongeveer een half uur overleden.

Groetjes Mira

Hoi Mira,

Wat een ontzettend verdrietig verhaal, en bizar ook.
Weet bijna niet hoe ik moet reageren, daar zijn ook maar weinig goeie woorden voor.
Het blijkt wel weer hoe een wonder het altijd is als alles goed gaat.

Hier is er nog weinig veranderd.
Maandag ga ik naar de huisarts,mits er nog niets veranderd is.
Tot nu toe nog niet echt.

Ik wil je heel veel goeds toewensen.

Groeten,

Joye

Ben vanmorgen naar de huisarts geweest, omdat er nog niets veranderd was.
Hij raadde een bloedtest niet aan, omdat als daar een beetje een dubieuze uitslag uit zou komen, ik nog meer onrust zou krijgen.
Ergens heeft hij daar ook wel een beetje gelijk in misschien.

Maar wat dan wel te doen.
Volgens hem kon ik het beste (proberen) 2 weken te wachten, en dan bij de verloskundige een vroege echo laten maken.

Wel was de kans best heel reel dat ik opnieuw zwanger zou zijn.
Hij dacht in ieder geval dat de hormonen van de vorige zwangerschap toch al uit m'n lichaam zouden moeten zijn.

Geduld hebben dus. Normaal vliegen twee weken voorbij, maar nu...

Joye

Hoi,

Bedankt voor je medeleven. Elke zwangerschap is op zich al een wonder en als het dan ook nog goed afloopt dat is helemaal bijzonder.

Nou ik hoop voor je dat je een nieuw leventje in je buik draagt. Maar twee weken wachten is dan inderdaad wel erg lang

Ik duim voor je

Groetjes Mira

Hallo

Ik heb vrydag een test gedaan aas positief maar nu vrijdag een sliertje verloren weet niet of het een miskraam is.

Vandaag weer test gedaan was weer positief.

Verlies wel vanaf vrijdag bloed last van harde buik en misselijk.

Het was geen prop.

Verloskundige gebeld vandaag echo laten maken niks kunnen zien

Ze zegt kan miskraam zijn maar kan ook niet en kan horen bij een zwangerschap

Wat moet ik doen

Terug
Bovenaan