Ik denk niet echt dat we kunnen helpen, op zo'n prille termijn kan het echt nog alle kanten op gaan. Een innestelingsbloeding zou kunnen, maar het kan ook een miskraam zijn. Meestal is een innestelingsbloeding lichter dan je gewend was van een menstruatie of (als je tenminste erg regelmatig bent qua cyclus) eventueel op een ander moment dan je je menstruatie zou verwachten, maar er zijn altijd uitzonderingen. Ik denk dat je op dit moment helaas gewoon even af moet wachten, en na het bloedverlies opnieuw testen om te kijken of dat nog steeds positief is. (Dat kan nog steeds bij een miskraam passen, maar als je testen negatief zijn is de kans wel heel groot dat het misgegaan is.)
Verder kan je overleggen met je verloskundige of je misschien eerder op controle kan komen om te kijken of er nog sprake is van een intacte zwangerschap, al kunnen ze daar vaak pas vanaf een week of 5,5-6 iets over zeggen aan de hand van een echo. Bloedprikken (tenminste 2 keer) om te kijken of je hcg stijgt is dan misschien een optie, al geloof ik dat veel verloskundigen daar niet per se verwijzingen voor geven.
Ik zou dit sowieso aan of voor het begin van je eerste afspraak met de verloskundige bespreken, anders zit je een hele waslijst aan vragen over afwijkingen in de familie en evt vorige zwangerschappen door te spreken, terwijl jij eigenlijk alleen maar zit met de vraag: 'ben ik überhaupt nog zwanger?' (Ze zullen je uiteraard wel in hun systeem moeten zetten als je een controle krijgt, maar misschien niet met alle uitgebreide details die ze willen als je bij hen onder controle blijft.)
Heel veel sterkte in elk geval de komende tijd! Wat zou het soms fijn zijn als we een luikje hadden om naar binnen te kijken of het allemaal wel goed ging!