Hoelang blijft een test positief na miskraam?

Mag ik iets vragen . Ik ben nog nooit zwanger geweest en ik neem ook nog de pil maar ben hem al wel een paar keer vergeten . En ik heb deze maand ook al spontaan een paar dagen wat bloed verloren . Ik denk dan Mijn menstruatie die er door is gekomen. Nu vandaag voelde ik me wat sufjes en toen ik naar het toilet ging had ik een lange sliert bloed Met wat klontertjes verloren. Zou ik Nu zwanger zijn geweest of wat was dit ? Ook was er wel best veel bloed bij . Maar dit is Nu wel dezelfde periode dat Mijn menstruatie moest doorkomen . Kan je Nu nog testen of ik zwanger was ? Of wat Zou het zijn ?

Goedenavond allemaal,
Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen, want ik loop mezelf helemaal op te vreten.
Ik ben afgelopen zaterdag naar het ziekenhuis geweest voor hevige buikpijnen. Ze hebben toen een zwangerschapstest gedaan die positief bleek. Gezien ik sinds kort medicatie slik die mijn menstruatiecyclus erg beïnvloed had ik geen idee hoe ver ik al was. 
Maandag ben ik bij een verloskundige geweest die gezien heeft dat mijn baarmoeder leeg was. dit kon erop duiden dat ik nog maar pril zwanger ben (1-2 weken) of dat ik ondertussen niet méér zwanger ben. 
Ik heb vandaag zo'n test gedaan van clear blue met tijdsindicatie en deze geeft aan dat ik zwanger ben, en wel 3+ weken. betekend dit dat ik dus definitief een miskraam heb gehad? hoe zit dit met zo een tijdsindicator? heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt voor jullie reactie,
x

Goedemiddag allemaal,
Wie zou mij kunnen helpen? Ik ben een beetje ongerust..
Op eerste pinksterdag deed ik een zwangerschapstest omdat ik me apart voelde, die bleek positief. Ik ben 5 weken zwanger geweest, ik heb een miskraam gehad, de zelfde ochtend dat ik die miskraam had gehad ben ik naar de huisarts geweest, zij bevestigde het; ik heb echt een miskraam gehad, de bloedingen waren heel erg en ontzettend pijn in mijn buik! Die bloedingen hebben ongeveer 1 week geduurd, de dokter adviseerde mij 2 weken geen gemeenschap te hebben. Maar dat heb ik toch gedaan, nadat de bloeding was gestopt. Nu ben ik 3 weken verder. Ik voel aan mijn lichaam dat ik misschien weer zwanger ben maar ik weet het niet zeker, ik wil het aan de ene kant wel testen maar aan de andere kant ook weer niet.. want hoelang blijft zo'n test positief? Hoelang blijft die hormoon in je lichaam zitten? Zou ik nu wel alweer zwanger kunnen zijn? Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op wil en kan geven.. want ik weet het even niet meer.. Wat moet ik doen?
Groetjes van Stephanie.

Ik Heb sinds dinsdag positief getest .. en vanaf donderdag bloedingen  wordt nu langzaam minder 
hoe weet ik nu dat het een bloeding is of een miskraam ? Heb al eens een miskraam meegemaakt dus ben  extra bezorgt 

hopelijk kan iemand mij hier in helpen 

Ik denk niet echt dat we kunnen helpen, op zo'n prille termijn kan het echt nog alle kanten op gaan. Een innestelingsbloeding zou kunnen, maar het kan ook een miskraam zijn. Meestal is een innestelingsbloeding lichter dan je gewend was van een menstruatie of (als je tenminste erg regelmatig bent qua cyclus) eventueel op een ander moment dan je je menstruatie zou verwachten, maar er zijn altijd uitzonderingen. Ik denk dat je op dit moment helaas gewoon even af moet wachten, en na het bloedverlies opnieuw testen om te kijken of dat nog steeds positief is. (Dat kan nog steeds bij een miskraam passen, maar als je testen negatief zijn is de kans wel heel groot dat het misgegaan is.)

Verder kan je overleggen met je verloskundige of je misschien eerder op controle kan komen om te kijken of er nog sprake is van een intacte zwangerschap, al kunnen ze daar vaak pas vanaf een week of 5,5-6 iets over zeggen aan de hand van een echo. Bloedprikken (tenminste 2 keer) om te kijken of je hcg stijgt is dan misschien een optie, al geloof ik dat veel verloskundigen daar niet per se verwijzingen voor geven.
Ik zou dit sowieso aan of voor het begin van je eerste afspraak met de verloskundige bespreken, anders zit je een hele waslijst aan vragen over afwijkingen in de familie en evt vorige zwangerschappen door te spreken, terwijl jij eigenlijk alleen maar zit met de vraag: 'ben ik überhaupt nog zwanger?' (Ze zullen je uiteraard wel in hun systeem moeten zetten als je een controle krijgt, maar misschien niet met alle uitgebreide details die ze willen als je bij hen onder controle blijft.)

Heel veel sterkte in elk geval de komende tijd! Wat zou het soms fijn zijn als we een luikje hadden om naar binnen te kijken of het allemaal wel goed ging!

Hoi, ik weet dat dit 4 jaar later is, maar ik hoop stiekem dat je me alsnog kan helpen. Mij gebeurt nu exact hetzelfde als jou verhaal hierboven. Heb je hier ooit nog antwoord op gekregen?

[quote quote=10051982]Mag ik iets vragen . Ik ben nog nooit zwanger geweest en ik neem ook nog de pil maar ben hem al wel een paar keer vergeten . En ik heb deze maand ook al spontaan een paar dagen wat bloed verloren . Ik denk dan Mijn menstruatie die er door is gekomen. Nu vandaag voelde ik me wat sufjes en toen ik naar het toilet ging had ik een lange sliert bloed Met wat klontertjes verloren. Zou ik Nu zwanger zijn geweest of wat was dit ? Ook was er wel best veel bloed bij . Maar dit is Nu wel dezelfde periode dat Mijn menstruatie moest doorkomen . Kan je Nu nog testen of ik zwanger was ? Of wat Zou het zijn ?[/quote]
Hoi, ik weet dat dit 4 jaar later is, maar ik hoop stiekem dat je me alsnog kan helpen. Mij gebeurt nu exact hetzelfde als jou verhaal hierboven. Heb je hier ooit nog antwoord op gekregen?

Terug
Bovenaan