Hoelang bloed en krampen na een miskraam?

Hoi allemaal. Ook ik heb een miskraam gehad afgelopen week. Het was inderdaad mijn grote angst en ik had gehoopt dat mij dit bespaard had gebleven, maar helaas...Geestelijk voel ik me alweer een stuk sterker en heb ik het al aardig verwerkt. Nu lichamelijk nog en daarover gaat mijn vraag.

Weet iemand hoe lang je blijft bloeden en hoelang de buikpijn aanhoudt? Bij mij is het woensdagavond/nacht gebeurd en ik heb nu nog erg veel bloedverlies en krampen. Wie wil mij haar ervaringen vertellen? Alvast enorme dank.

Liefs Lizzy.

Hoi Lizzy,
Ik wil je veel sterkte wensen met het verwerken van je miskraam.
Op het lichamelijk heb ik geen antwoord.
Ik heb pas ook wel een miskraam gehad maar die moest met een curretage beëindigd worden. Ik denk dat je wel een ruime week last kunt houden van bloedverlies en stolsels.
Sterkte ermee!
Groetjes van Caroline

Ik heb 2 miskramen achter de rug :-(
De eerste x duurde het na- vloeien 3 weken.( m.k. spontaan)
De tweede x duurde het na- vloeien 2 weken ( na curretage)

succes meid.....

Hoi Lizzy,
Ik heb afgelopen maandag een miskraam gehad. Donderdag werd het bloed verlies minder maar toen 's avonds weer buikpijn en wat stolsel verloren. Gisteren was het bijna weg. Maar toen kreeg ik koorts. Bij mij thuis zijn we nu allemaal ziek, buikgriep. Vanmorgen ook weer wat meer bloed in mijn afscheiding en een klein stolseltje. De gyneacoloog zei dat het na een week wel minder moet worden. Heeft de dokter/gyn. niet zoiets tegen jou gezegd. Je kan ze altijd bellen.
Vervelend allemaal he? Ik hoop dat je snel wat meer weet. Laat het me even weten.
Sterkte!
Maria

Bedankt voor jullie reacties Caroline, smalletje en Maria. Jullie ook heel veel sterkte met de verwerking van dit verlies.

Helaas heeft de gyneacoloog bar weinig gezegd tegen mij Maria. Achteraf baal ik daar ook erg van. Het is bij mij woensdagavond/nacht gebeurd en nu is het Zondag. Ik bloed wel al minder, maar de buikpijn (voelt als flinke menstruatiepijn) is nog erg aanwezig. Ik verlies nu bijna geen stolsels meer. Het is wel te dragen, maar het zit hem meer in dat ik wil weten of dit normaal is. In ieder bedankt voor jullie reacties. Morgen bel ik nog wel even met de huisarts.

Liefs Lizzy

Hoi Lizzy,

Het is voor mij nu 4 weken geleden en ik had ook een spontane miskraam. De buikpijn is bij mij zeker een week gebleven. Ik heb nooit menstruatie klachten maar ik heb toch wel een week last gehouden. Ik ben nu na precies 28 dagen weer ongesteld geworden en zoals mijn arts al waarschuwde was deze heftiger dan normaal.
Ik vind het zo jammer dat er zo weinig verteld wordt door de artesen. Mijn ervaring is juist heel anders. Ik was echt voorbereid op alles en ook werd mij verteld dat ze 24 uur per dag bereikbaar zijn. Mijn vruchtje is ook onderzocht op zwanegrschapsweefsel en ik had dus na 2 weken ook nog een nagesprek met mijn gyneacoloog. Ik heb er een onwijs positief gevoel over gehad en voor een volgende keer mag ik eerder voor echo's etc als mij dat gerust zou stellen. Ik ga hier niet voor kiezen maar ben zo blij met alle info en steun die ook ook uit de medische wereld heb mogen ontvangen.

In ieder geval hoop ik dat je het allemaal goed kunt verwerken (en natuurlijk ook je partner). Het zal niet altijd makkelijk zijn en neem ook echt de tijd.

Veel sterkte.

Groetjes,

Corina

Wat naar Corina voor je. Wat dit ook jouw eerste zwangerschap?

Wel geweldig dat jij zo'n goeie gynaecoloog hebt getroffen met zoveel empathie. Die van mij is écht zo'n technicus, kijkt wat, moppelt wat, krabbelt wat in het dossier en ik kan weer gaan. Ik kan nog net de hand schudden en ik sta weer buiten. Beduusd en vol vragen. De volgende keer moet ik ook alles wat ik wil weten eerst eens opschrijven.

In welke ziekenhuis zit jij Corina als ik vragen mag? Misschien als het bij mij in de buurt is, kan ik daar de volgende keer heen. Ik denk er al aan de volgende keer wat verder te gaan, naar Utrecht ofzo.

Hoe is het nu met je ongesteldheid? Nog steeds zo hevig? Heel veel succes en verwen jezelf maar met iets lekkers (chocola ofzo) en een leuke film of boek. Ga ik ook zo doen.

Veel sterkte.

Liefs van Lizzy.

Ook mijn gynaecoloog was erg vreemd; ik kon de helft niet volgen van wat hij zei;kom binnenhfjhjh even mee blablablaliggenblablablatoen hij inwendig keek, kwam er veel bloed uit'lopen'erg smerig; hij veegde het wat naar beneden af met toi papier wat nog harder was dan het goedkooste merk en zei dat ik me maar moest aankleden(terwijl ik onder het bloed zat!) Ik kreeg er ook bijna geen woord tussen,het is al erg vervelend maar dit maakt het nog erger. Ik hoop deze man dan ook niet meer tegen te komen. Zo vluchtig alsof hij het allemaal even snel wilde afwerken.
Groetjes en sterkte, A.

Terug
Bovenaan