Hoelang doorgaan met papfles

Hier ook nooit een echte papfles gegeven, beide dochters vonden het niet lekker.
De oudste wel tot 17 maanden nog een avondfles gegeven. De jongste is nu 12.5 maand en krijgt ook nog 2 gewone flessen opvolgmelk (7.00 En 19.00) Ze vraagt hier nog om en vindt het echt lekker en ik viknd het gewoon een fijn begin en eind van de dag.
Zolang Ze hierom vraagt vind ik het prima, sowieso die avondfles. Mijn oudste ging m vanzelf rond 17 maanden niet meer drinken dus toen was het klaar.
Ik doe het liever zo dan direct met 1 jaar stoppen, alleen maar omdat dat 'moet'. 
 
Als je kindje goed eet, is een papfles niet perse meer nodig. Onze dochter was echter helemaal gek op pap, dus ik ben het gewoon blijven aanbieden omdat ze het lekker vond. Inmiddels is de 1.5 en geeft nu zelf aan dat ze er geen behoefte meer aan heeft, dus nu geven we het haar niet meer. Ze eet overdag en s'avond prima, dus wordt ook zonder papfles niet wakker van de honger oid. 
Ik denk niet dat er echt richtlijnen voor zijn, ieder kindje is anders en als je kindje er geen behoefte meer aan heeft, geeft hij/zij dat wel aan.
 
Terug
Bovenaan