Hoelang heeft het bij jullie geduurd? (Na het stoppen van de pil)

A

Anoniem

Guest
<p>Ik weet dat het bij iedereen anders is,</p><p>en dat het een tijdje kan duren,</p><p>maar ik ben toch wel benieuwd naar hoe lang het bij jullie duurde om zwanger te geraken na het stoppen van de pil (na lang gebruik) ...</p><p>en hoe voelde je zich na het stoppen met de pil? Ikzelf ben nu ongeveer al een maand gestopt met de pil.. </p>

Hallo gebruiker,

Dat kan heel erg verschillen. Ik ben twee keer gestopt met de pil na lang gebruik. De eerste keer werd ik pas na 4/5 maanden weer ongesteld. De tweede keer was ik dezelfde maand nog zwanger. Dat werd helaas wel een miskraam, maar dat kan dus ook.

Ik ben met de pil gestopt na 16 jaar gebruik, geen 1 keer ongesteld geweest, gelijk zwanger. Nu 25 weken onderweg van ons wonder?

Ik ben na 14 jaar gestopt met de pil en was toen 7 maanden later in verwachting.

Ik ben na 12 jaar gestopt met het slikken van de pil en was ronde 1 zwanger.
Ik heb van die 12 jaar de pil zo'n 5 jaar doorgeslikt voor ik stopte.

Het is dus een fabeltje dat je moet ontpillen, ik geloof dat niet!

Ik heb de pil 18 jaar geslikt, heb na het stoppen 1 normale menstruatie gehad en daarna was ik zwanger. Hopelijk gaat het bij jou ook vlot!

Ik was omringd door mensen die binnen een maand zwanger werden, en ging er vanuit dat dat vást voor mij ook zo zou zijn. Uiteindelijk duurde het anderhalf jaar tot ik voor het eerst zwanger was, zonder dat er enige aantoonbare reden voor was. Dat werd een miskraam bij 15 weken, ook zonder reden. 5 maanden later weer een miskraam en onderzoek naar mogelijke dieper liggende oorzaken. Niets gevonden. Nog eens 6 maanden later weer zwanger en nu eindelijk een goede zwangerschap.
Mócht het voor jou nou ook langer duren: er hoeft dus oprecht niks aan de hand te zijn, maar het scheelt wrs heel veel frustratie als je er niet automatisch vanuit gaat dat het heel snel zal gaan.

Terug
Bovenaan