Hoelang heeft het bij jullie geduurd? (Na het stoppen van de pil)

Ik had de pil 15 jaar geslikt en was na 4 maanden zwanger. Werd meteen wel ongesteld. Ik had overigens ook nergens last van toen ik gestopt was, alleen wat pukkels op mijn gezicht.

Na 12 jaar pil, waarvan de laatste jaren zelfs heel veel doorgeslikt. Heb ik geen eerste menstruatie gehad maar was gelijk zwanger. Enige verschil zonder pil is dat ik me veel relaxter/vrolijker voelde zonder hormonen. Ben dus na mijn bevalling ook niet meer aan de pil begonnen

Ik gebruikte ongeveer 10 jaar de pil voordat ik ermee stopte, en de laatste 3 jaar bijna continu door geslikt. Ik weet niet of het er mee te maken heeft gehad, maar ik ben pas na dik 2jaar zwanger geraakt. Ik had ook pas na een half jaar dat ik écht goed ongesteld werd inclusief buikkrampen. Het enige waar ik vanaf was, was de hoofdpijn iedere maand. Die had ik wel toen ik de pil slikte!

Ze zeggen dat het wel een jaar kan duren voordat de pil helemaal uit je systeem is. En vooral als je langere tijd geen normale cyclus hebt gehad ivm door slikken!
Maarjoh, vriendin van me was na een maand stoppen al zwanger. En die slikte ook regelmatig door. Dus het zegt niet zoveel!

Ik gebruikte de pil ongeveer 6 jaar. Na het stoppen met de pil heb ik eigenlijk geen klachten gehad en ben totdat ik zwanger werd gewoon ongesteld geworden. Ik ben in juli 2019 gestopt met de pil en was in feb 2020 zwanger. Vaak heeft het toch even tijd nodig voordat de pil uit je lichaam is.

Ik ben 9 april gestopt met de pil na 13 jaar ongeveer. Ik ben 3 dagen heel licht ongesteld geweest na het stoppen daarna kreeg ik veel klachten. Snel hoofdpijn, enorg pijnlijke eisprong. Zo pijnlijk dat ik niet eens rechtop kon staan. Voordeel is verhoogd libido en stuk beter in me vel.  9 mei is mijn nod. 1e ronde 1e kindje. 23 april een positieve ovulatie gehad. heb afgelopen nacht wel wat kramp gehad alsof ik ongesteld moest worden. Maar dat moet nog 2weken duren. Mogelijk de innesteling geweest?!?  liefs T

Hoi allemaal, 

Onlangs ben ik ook gestopt met de pil. Ik heb de pil zo'n 15 jaar geslikt met normale stopweken. Aantal jaar terug overgestapt naar de minipil.
Na het stoppen van de minipil binnen drie dagen de eerste menstruatie weer gehad, dit is naar mijn idee eerst een 'neppe' menstruatie en geen echte (of is dit wel al een echte geweest?). Ik vind het spannend of ik nu komende weken voor het eerst weer 'echt' ongesteld word. 
Verder heb ik gelezen dat als je de minipil gebruikt dat de hormonen binnen twee dagen uit je lichaam zijn omdat er zo weinig hormonen inzitten. Ik ben benieuwd! 

Terug
Bovenaan