Hoelang mag een baby van 3.5 maand slapen?

<p>Hoi allemaal, </p><p>Misschien is het een 'luxeprobleem', maar hoop toch wat geruststelling te krijgen! Onze baby is nu 3.5 maand en is een enorme slaapkop snachts. 2 weken geleden besloot ze opeens om door te slapen en ze slaapt elke nacht rond de 9/9.5 uur met vannacht een uitschieter naar 11 uur. Mag dit eigenlijk wel op die leeftijd?</p><p>Ik heb me rot gezocht op internet, maar iedereen zegt weer wat anders. Tot aan een insulinedip toe bij te lang geen voeding. Ze groeit en eet verder goed en is vrolijk en alert overdag. Overdag slaapt ze trouwens niet zoveel, 3 a 3.5 uur totaal is wel de max.</p><p>Moet ik haar dus na een bepaalde tijd wekken voor een voeding of lekker door laten slapen?</p><p>Alvast bedankt! :) </p>

Hier ook zo’n slaapkop! Onze dochter is 4 maanden oud en sliep al met 6 weken door en dan ook echt klokje rond. Ik heb hier toen ook een topic over geplaatst trouwens want ik maakte me ook een beetje zorgen.
Ik ben vooral gaan opletten of ze alert en vrolijk is als ze wakker is en dat is het geval! Nu is ze 4 maanden, slaapt van 20.00u tot 8.30u, dan voed ik dr en leg haar meteen weer terug in bed. Dan ligt ze een beetje te kletsen maar valt weer in slaap tot 11.00u-11.30u. De rest van de dag doet ze nog 3-4 dutjes van een uurtje, dus redelijk vergelijkbaar met jouw kleine! Inmiddels maak ik me geen zorgen meer en geniet ik intens van ons heerlijke slaapkop!

Mijn dochter sliep al erg snel door! Heb er nooit wakker gemaakt voor een fles. Word altijd vrolijk wakker. Slaapt nu van 20:30 uur tot vaak 8:30 uur. Overdag slaapt ze weinig. 3 slaapjes vaak van max 45 min. Ze is vrolijk en gezellig overdag. Ze is trouwens 15 weken oud

[quote quote=10408913]Mijn dochter sliep al erg snel door! Heb er nooit wakker gemaakt voor een fles. Word altijd vrolijk wakker. Slaapt nu van 20:30 uur tot vaak 8:30 uur. Overdag slaapt ze weinig. 3 slaapjes vaak van max 45 min. Ze is vrolijk en gezellig overdag. Ze is trouwens 15 weken oud[/quote]
Precies dit inderdaad! Maar geven jullie dan kv of bv? Lees wel vaker dat kv baby's eerder doorslapen. Onze kleine meid krijgt bv, vandaar ook de verbazing, maar naast wat onzekerheid hoor je ons zeker niet klagen, haha! 

[quote quote=10408888]Hier ook zo’n slaapkop! Onze dochter is 4 maanden oud en sliep al met 6 weken door en dan ook echt klokje rond. Ik heb hier toen ook een topic over geplaatst trouwens want ik maakte me ook een beetje zorgen. Ik ben vooral gaan opletten of ze alert en vrolijk is als ze wakker is en dat is het geval! Nu is ze 4 maanden, slaapt van 20.00u tot 8.30u, dan voed ik dr en leg haar meteen weer terug in bed. Dan ligt ze een beetje te kletsen maar valt weer in slaap tot 11.00u-11.30u. De rest van de dag doet ze nog 3-4 dutjes van een uurtje, dus redelijk vergelijkbaar met jouw kleine! Inmiddels maak ik me geen zorgen meer en geniet ik intens van ons heerlijke slaapkop![/quote]
Heerlijk die slaapkoppen! Bedankt voor je reactie, heb net jouw topic ook even doorgelezen, geeft toch wat geruststelling :) 

Mijn dochtertje is nu 4 maanden, krijgt bv en is ook een slaapkop. Ze gaat tussen 20.00-21.30 naar bed en slaapt dan vaak tot 7.30. Overdag vaak slaapjes van ongeveer een uur met soms een langere slaap van 1.5 uur. Ligt er ook een beetje aan of we weg zijn geweest of niet. Ik voed altijd na het slapen, dus ze krijgt dan overdag ongeveer om de 2.5-3 uur een voeding, afhankelijk van hoelang ze slaapt natuurlijk.

M'n andere dochter deed altijd slaapjes van 45 minuten overdag en sliep dan snachts ook klokje rond. Die kreeg ook bv.

Terug
Bovenaan