Hoelang mag een baby van 3.5 maand slapen?

Hier precies hetzelfde gehad. Volledige borstvoeding en onze kleine meid sliep met 3,5 maand het klokje rond en dan overdag nog maar 2x max een uurtje. Vaak maar een half uurtje... 
Overdag was ze blij en tevreden en drink dan genoeg (voor zover je dat kan weten met borstvoeding ?) 
Mijn advies: gewoon lekker laten slapen en kijken waar ze behoefte aan heeft. Na een paar weken klokje rond slapen, werd onze dochter ineens weer wakker voor een nachtvoedingen... En dat was dan ook ineens weer over en sliep ze weer een paar weken door. 
Ik zou me op deze leeftijd niet zoveel zorgen maken als ze doorslaapt (zolang ze verder goed gezond is). Ze kan nu prima zelf aangeven wat ze nodig heeft. 
Geniet van je slaap! Voordat je het weet kan het weer over zijn ;-)

Groeit ze goed? Slaapt ze zonder speen en niet ingebakerd? Ligt ze bij jou in de buurt? Als je op deze vragen allemaal ja kunt antwoorden, mag je haar helemaal op verzoek voeden. Je kunt er dan op vertrouwen dat ze bij honger wakker wordt.
Als ze bijvoorbeeld een speen heeft, of ingebakerd ligt, kan het zijn dat je hongersignalen mist. Ze kan dan zo zoet zijn met haar speen dat ze niet wakker wordt maar op de speen gaat zuigen. Dan kun je haar beter wel wat vaker voeden.

[quote quote=10408978]Groeit ze goed? Slaapt ze zonder speen en niet ingebakerd? Ligt ze bij jou in de buurt? Als je op deze vragen allemaal ja kunt antwoorden, mag je haar helemaal op verzoek voeden. Je kunt er dan op vertrouwen dat ze bij honger wakker wordt. Als ze bijvoorbeeld een speen heeft, of ingebakerd ligt, kan het zijn dat je hongersignalen mist. Ze kan dan zo zoet zijn met haar speen dat ze niet wakker wordt maar op de speen gaat zuigen. Dan kun je haar beter wel wat vaker voeden.[/quote]
Bedankt voor je reactie! Ja ze ligt in een normale slaapzak naast me in een cosleeper. Mevrouwtje moet niks hebben van een speen, die wordt er altijd met een noodgang uitgespuugd ?

Even een vraagje, wat als je na 3 maanden weer gaat werken en wilt kolven..
mijn baby drinkt nu sowieso om de 3 uur overdag, mag je dan een gekolfde fles ook gewoon op verzoek geven?

[quote quote=10409001] Bedankt voor je reactie! Ja ze ligt in een normale slaapzak naast me in een cosleeper. Mevrouwtje moet niks hebben van een speen, die wordt er altijd met een noodgang uitgespuugd ?[/quote]
Dan lekker van genieten dat ze zo goed slaapt.

Hoi [quote quote=10409037]Even een vraagje, wat als je na 3 maanden weer gaat werken en wilt kolven.. mijn baby drinkt nu sowieso om de 3 uur overdag, mag je dan een gekolfde fles ook gewoon op verzoek geven?[/quote]
Hoi! Ja, zo doen wij het wel! onze kleine is nu 4,5 maand oud en gaat 1 dag naar het kdv en 2 dagen naar opa en oma. Daar hebben ze de hongersignalen inmiddels ook door en voeden ze dus ook op verzoek. Ze sturen mij altijd een berichtje als ze gaan voeden, dan probeer ik rond die tijd ook te kolven.  

[quote quote=10409037]Even een vraagje, wat als je na 3 maanden weer gaat werken en wilt kolven.. mijn baby drinkt nu sowieso om de 3 uur overdag, mag je dan een gekolfde fles ook gewoon op verzoek geven?[/quote]
Ja, ook voeding uit een fles (of dat nou gekolfde melk of kunstvoeding is) kun je heel goed op verzoek geven.
Bij een fles is het dan wel belangrijk om het niet te makkelijk te maken, omdat je in tegenstelling tot aan de borst, wel teveel in 1 keer kunt geven. Een voeding duurt liefst ongeveer 20 minuten, dan hebben de hersenen de tijd om het signaal dat er gedronken wordt te verwerken en het signaal dat er genoeg is gedronken te geven. Ook voldoe je dan beter aan de zuigbehoefte van je kindje.
Ken je het artikel van La Leche League over voeden met een fles? https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/287-voeden-met-een-fles

Geef nou maar toe, je hebt dit topic gemaakt om moeders zoals ik jaloers te maken...!

Geintje hoor, lekker laten slapen als ze niets mankeert en ze goed groeit ?

Terug
Bovenaan