Lieve Ilona,
Allereerst heel veel sterkte met het velies van jullie engeltje...
Soms valt er een klein engeltje op aarde
zo zuiver, zo schitterend en klein
Soms valt er een klein engeltje op aarde
wat fijn dat dit engeltje eventjes bij ons mocht zijn
Ik weet hoe jullie je voelen, wij zijn onze dochter Ninthe* verloren na een zwangerschap van 21wk en 5dgn, je wereld stort in, het lijkt het einde, je krijgt zoveel verdriet, het is alsof je het verdriet zelf bent....
Dit alles heeft tijd nodig, tijd om een plekje te krijgen, tijd zodat je een beetje verder kan gaan, tijd zodat je weer een beetje van het leven durft te genieten, en neem die tijd samen, er staat niet in boeken beschreven hoe je met je verdriet moet omgaan en hoelang het duurt, je zal er alleen mee moeten leren leven dat je altijd de ouders blijft van een overleden kindje.
Nu even naar je vraag, ik herken heel veel in jou, ik wou het liefst weer zo snel mogelijk zwanger zijn, ik had het er zelfs al over voordat ik ging bevallen...
Toch hadden wij 2 afspraken gemaakt... 1. we wachten de uitslagen van de obductie af.... en .... 2. we wachten een menstruatie af (waarvan ze zeiden dat die wel 12 weken op zich kon laten wachten)
uiteindelijk hebben wij geen menstruatie afgewacht omdat wij door een inwendige echo te horen kregen dat ik een eisprong zou hebben, en daar 2 weken bij opgeteld is je ongi... en dat klopte bij mij ook nog.
Wachten tot je eerste ongesteldheid is makkelijk omdat je dan kan rekenen hoelang je eventueel zwanger zal zijn (mocht het geluk gelijk weer aan jullie kant zijn).
Maar mijn gyn. zei... ik ga het je niet verplichten, want ik kan me heel goed voorstellen dat als je als ouders een babytje verliest je zo snel mogelijk weer zwanger wil zijn...
Ook hier staat dus niet van in de boeken hoelang je "moet" wachten.
Als jullie gevoel er goed over is, en jullie kunnen dat emotioneel aan, dan zal ik niet weten wat jullie in de weg moet staan.
Ik wens jullie heel veel stertke toe voor de verdere toekomst.
Liefs Randy, mama van Ninthe* (18-11-06)