hoelang moet ertussen zitten om weer zwanger te worden

quote: Eline81 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-05-2007 16:50:31'));

hallo,

ik heb na de bevalling van onze doodgeboren zoon, zo'n 2 weken gevloeid.
Daarna was ik precies  2 weken later ongesteld. Wij hadden besloten zo snel mogelijk weer voor een nieuw kindje te gaan en ik bleek alweer in 1x zwanger te zijn! Dit vond ik zelf wel heel verrassend en heel snel en heel spannend.
Toen ik dit meldde bij de huisarts, wilde ze met toch even zien. Zij ging vooral in op de psychische kant van het hele gebeuren en wilde gewoon checken hoe ik me erbij voelde. Bovendien wisten we toch niet helemaal gelijk zeker of ik zwanger was, want het zwangerschapshormoon kan tot 12 weken na de bevalling in je lijf zitten en dan geeft de test je verkeerde informatie. De huisarts vond het dan ook nodig dat wij een echo lieten maken om het zeker te weten. Inmiddels ben ik 26 weken zwanger en ziet alles er heel goed uit. Ik ben ook blij dat wij niet zo lang hebben gewacht.
Ook al namen we een behoorlijk risico, want wij hebben obductie laten uitvoeren op onze zoon en de uitslag heeft een half jaar op zich laten wachten en ze doen nog steeds onderzoek naar erfelijkheidsfactoren voor familieleden. Wij hadden gewoon het gevoel dat het niet aan ons kon liggen en als dat wel zo zou  zijn, dan liggen de percentages, vind ik, vrij laag. Wij hadden met elkaar besproken dat we zelfs met 80% herhalingskans  de gok wel wilden  nemen.
Toch is het heel dubbel als je weer opnieuw zwanger bent en je zit nog op uitslagen van de vorige zwangerschap  te wachten. Het waren dan ook steeds dubbele bezoekjes in het ziekenhuis.,,

Ik weet niet of jullie ook weten waar het aan gelegen heeft dat jullie je kindje zijn verloren en of je daar ook onderzoek naar laat doen. Het zijn in elk geval wel dingen om rekening mee te houden en van tevoren goed met elkaar door te spreken.

Groetjes Eline

Het zwangerschapshormoon zit echt niet tot 12 weken na de zwangerschap in je lijf. Ik mocht destijds direct weer zwanger worden. Ik heb zelf na 3 weken een zwnagerschapstest gedaan om te kijken hoe het met de hormonen zat. De test was negatief. Het gebeurd maar zlden dat het hormoon niet binnen 2 a 3 weken verdwenen is.

Miep

Hai,

Bij de 1e x dat het mis ging (19 weken zwanger) was ik er zo ondersteboven van dat ik even niets meer van zwanger worden/zijn wilde weten! Het heeft dan ook ongeveer een maand of 9 geduurd voordat ik er weer aan wilde denken! We gingen ervoor en ik was meteen weer zwanger.

Helaas ging dit wederom verkeerd met 16 weken. Dus weer hetzelfde proces in het ziekenhuis met bevallen etc. Nu had ik echt zo iets van ik wil meteen weer zwanger worden. Mijn man had het daar wat moeilijk mee. Die zag wel dat het allemaal niet zo prettig was voor me. Ik had echt zo iets van nu nog 1 x proberen, gaat het dan weer fout dan niet meer! Gelukkig ging dit wel goed. Ik was na een kleine 3 maanden weer zwanger. Op verzoek van de gyn de 1e menstruatie afwachten en dan kregen we weer groen licht! Die was dan ook meteen raak.

Ik ben wel vanaf week 11 tot week 21 iedere week in zh geweest voor een echo. Toen met 26, 32 en 36 weer. Het was een zware tijd. Je durft niet te geloven dat het goed gaat.

Je moet gewoon je gevoel volgen! Als je iets geleerd hebt van deze situatie is wel dat het leven niet te plannen is, dus gewoon je hart volgen!

Liefs  Sandra

Terug
Bovenaan