Hoelang na bevalling laten vaccineren?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben een kleine 2 weekjes terug bevallen van ons 2e kindje en heb me tijdens de zwangerschap niet laten inenten tegen Corona. </p><p>Heb het wel gehad in het begin vd zwangerschap. <br /><br />Nu wil ik me alsnog laten inenten, maar vraag me af gezien mijn weerstand na de zwangerschap (heb veel bloed verloren, 1 liter, dus ben nog herstellende ook hiervan), wat de ‘ideale’ termijn zou zijn hiervoor. <br />ben zo bang dat ik er ziek van wordt als ik het te snel laat doen (al weet ik dat je hier sowieso kans op hebt natuurlijk). <br />maar we willen half november naar centerparcs, dus het zou fijn zijn als ik het voor die tijd nog zou laten doen.</p><p>Wat zijn jullie ervaringen met laten inenten na de bevalling?</p>
 
Ik heb ook Corona gehad tijdens mijn zwangerschap en ook niet in laten enten. Mijn kleine meid is nu 11 weken en heb het nog steeds niet gedaan. Ik ben er zelf totaal niet ziek van geweest en wil geen risico lopen dat ik dat door het vaccin wel krijg. Ik vind het voor nu eerst wel prima. Laat me niet door de overheid dwingen om gevaccineerd te worden, welke kant het nu wel opgaat. Dan maar even niet uit eten of andere dingen, of een test laten doen als je echt dingen hebt. Denk dat de regel niet lang blijft staan van de Corona pas, en als die wel blijft zijn er zat restaurants/cafes/hotels die daar niet aan mee doen.
 
Hoi,

Hier hetzelfde ik werk in de zorg dus wilde me sws laten vaccineren. Al ben ik het er niet mee eens hoe de overheid dit nu aanpakt.
Mijn dochter is nu 5 weken oud en heb vorige week mijn 1e vaccinatie gehad. Ik heb hier geen klachten van gehad alleen wat spierpijn. Ook aan mijn dochter en de borstvoeding heb ik niks gemerkt.

Zodra jij je weer een beetje fit voelt zou ik hem gaan halen.
 
Hee!
Ik heb ook met die vraag rondgelopen en 2 maand na de bevalling voelde ik me sterk genoeg om het aan te durven (ik heb niet veel bloed verloren o.i.d). Tot de dag voordat ik het vaccin zou krijgen. Toen hoorde ik op het nieuws dat veel vrouwen klachten kregen met hun menstruatie e.d. Ik heb mijn afspraak toen afgezegd en nu 4 maand na de bevalling twijfel ik nog erg. Graag willen we ooit nog weer een kindje krijgen maar wat het vaccin exact doet bij zwangeren/zwanger worden/ongeboren kindjes is nog zo weinig over bekend.. Maar om nog een beetje mee te kunnen doen in de maatschappij wordt haast lastig zonder vaccin.
Ik heb dus geen antwoord op je vraag maar ik herken wel de twijfel
 
Ik was ook veel bloed verloren tijdens de bevalling (1,6 liter) en tweemaal borstontsteking gehad in korte tijd, dus had echt wel even tijd nodig om daarvan te herstellen. Ik heb mijn eerste vaccinatie 6 weken na mijn bevalling gehaald en dit ging heel goed. 3 weken later heb ik mijn 2e prik gehad, hier ben ik wel een beetje ziek van geweest, maar dit duurde maar 1,5 dag. Mijn zoontje is nu 11 weken en heb de eerste 6 weken borstvoeding gegeven, wel bewust daarna pas de vaccinatie gehaald. Inmiddels ook een normale menstruatie gehad, dus daar heeft de vaccinatie bij mij geen invloed op gehad.
 
Oké fijn om te horen... 
Ik wilde me ook sowieso laten vaccineren maar vind het inderdaad ook niet fijn hoe de overheid dit nu aanpakt. 
Nu voel ik me toch een beetje meer gedwongen het wat eerder te doen wellicht ??‍♀️
 
Ik ben 28 okt uitgerekend van onze zoon. Maar zodra ik bevallen ben ga ik de afspraken maken.. Idd ivm de regels die komen gaan. Nu niet gedaan omdat ik niet weet wat het doet met het kindje.. Maar na de bevalling ga ik wel vaccineren.
 
Ik ben over 2 weken uitgerekend. Mijn plan is om naar de vaccinatie locatie hier in het dorp te gaan gelijk na de kraamweek.
Ik wil zsm die prikken ivm alle nieuwe maatregelen en mocht ik er wat ziek van worden is mij man dan nog thuis.
Ik kan hier gelukkig zonder afspraak terecht.
 
Terug
Bovenaan