Hoelang na bevalling laten vaccineren?

Ik wilde mij zo snel mogelijk na mijn bevalling laten inenten. Ik heb 2 dagen na mijn bevalling gebeld om de afspraak in te plannen en 12 dagen na mijn bevalling heb ik de 1e prik gehad. Van de 1e prik heb ik niks gemerkt, de 2e prik ben ik anderhalve dag wat ziekjes geweest. 
 
Ik voelde me twee weken na de bevalling goed genoeg dus heb toen m'n eerste prik gehad en inmiddels ook m'n tweede prik. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
 
Ik heb 2 weken na de bevalling mijn eerste prik gehad, hier heb ik helemaal geen bijwerkingen van gehad behalve wat spierpijn. Daarna 4 weken later mijn 2de prik gekregen. Hierbij had ik wat hoofdpijn en spierpijn maar verder was het goed te doen.
Succes met je keuze ?
 
Ik zat met precies hetzelfde dilemma!
Ook mega veel bloed verloren na een lange, slopende bevalling.
Maar ik merkte ook aan mezelf dat ik er onrustig van werd dat ik “nog steeds” niet gevaccineerd ben.

Ik ben eergisteren (weekje na de bevalling) wezen prikken na overleg met de verloskundige en huisarts.
Ik heb helemaal nergens last van gehad gelukkig, behalve dat ik moe ben maar ik denk dat dat eerder komt door mijn kleine grietje… ?
 
1,5 week na de bevalling, omdat ik niet wilde dat ik vlak voor de bevalling of in kraamweek koorts zou hebben van vaccinatie en dan eventueel naar ziekenhuis zou moeten, omdat het ook door foute boel van zwangerschap kan komen. Zowel van eerste als 2e prik (5 weken later) niks gemerkt, behalve beetje stijve arm.
 
Doen waar jij je goed bij voelt! Wanneer je je weer sterk genoeg voelt gewoon een afspraak maken.
Zelf heb ik de eerste prik bij 34 weken gehad, 2e stond gepland bij 39 weken, maar toen lag ik te bevallen ?
Bij de bevalling 3,5 liter bloed verloren, dus paar weken gewacht voor de 2e vaccinatie. Op de datum dat ik hem had verzet voelde ik me niet sterk genoeg, dus wederom afgebeld (hebben ze echt wel begrip voor bij de GGD) en uiteindelijk 4 weken na de bevalling 2e vaccinatie gehad. Van beide prikken overigens geen bijwerkingen of last gehad.
 
Ik heb de eerste vaccinatie vijf weken na de geboorte gehad. Spierpijn in de arm gehad twee dagen, en de dagen na de vaccinatie extreem moe geweest. De tweede prik moet ik nog krijgen.
Aan productie van de moedermelk niets gemerkt gelukkig..
Succes met je keuze!
 
Terug
Bovenaan