Hoelang na miskraam weer zwanger ?

Heej bxxxx
ik had precies hetzelfde. Ik voelde mezelf zowel lichamelijk als geestelijk goed. En was idd met m’n hoofd al bij een eventuele nieuwe zwangerschap. 
De gynaecoloog heeft niet gezegd dat we moesten wachten. Ze zei dat de enigste reden is is dat ze dan niet precies weten hoever je zwanger bent. Maar bij de eerste echo doen ze toch het vruchtje opmeten en dan weten zo ook meteen hoever je bent. 
Ik zou zeggen volg je gevoel. Mij gaf het ook heel veel voldoening om weer bezig te zijn voor een eventueel nieuw kindje. 
 
 
 
Hai! Wij zijn in augustus 2015 gestopt met de pil, september zwanger. Helaas is dit misgelopen in november 2015. We hebben tot twee maal toe medicatie gekregen om het vruchtje te laten afkomen, zonder succes. Uiteindelijk een curettage moeten ondergaan. In maart 2016 opnieuw zwanger en op 10 november bevallen van een wolk van een dochter. Momenteel opnieuw zwanger van een tweede spruit (30w).
Bij ons had de gynaecoloog gezegd dat we best wachtten met proberen tot de eerste menstruatie achter de rug was, zodat we zeker waren dat alle restjes van het vruchtje weg waren. 
Maar uiteindelijk was de mentale stress groter dan de fysieke. We hebben het moeilijker gehad met het verwerken. Lichamelijk raakten wij er snel bovenop en we dachten dat het bezig zijn met een eventuele nieuwe zwangerschap zou helpen. Maar daar had ik het helaas moeilijker mee dan verwacht. Ook bij de tweede zwangerschap heb ik heel de tijd gedacht dat het zou kunnen misgaan. In het achterhoofd heb ik nog elke keer bij een nieuwe controle, de miskraam in gedachten. 
Luister naar je lichaam, het geeft wel aan dat je er opnieuw klaar voor bent. Maar onderschat de mentale gevolgen niet...
Veel succes bij het proberen!! :) xxx
 
Terug
Bovenaan