hoelang na stoppen bv nog melk?

Hoi,
Ik heb nog wel een tip om dit te laten stoppen..... zwanger worden ;)
Ik hield dit ook totdat ik weer zwanger raakte, na een paar weken was het over. Het zal wel een of ander hormonen-ding zijn.
Ik heb me ook wel eens stiekem afgevraagd, of je het na een paar maanden weer zou kunnen opwekken....(de borstvoeding dan he)  ik heb ooit eens gelezen dat dit in sommige gevallen mogelijk is. Niet dat ik dit zou willen overigens, maar ik bedacht het me zo ineens.
Groetjes, Noortje
 
misschien niet te vaak in je tepels knijpen, of doet je man dat?
Hahahahahahaha ff grapje hoor, ben melig.
Ik heb overigens niet lang BV gegeven (6 weken) en daarna weinig last meer gehad

Liefs Jenneke mv Ivar
 
HAha, nou als mijn man zo hard knijpt dan knijp ik terug hoor!
En dat weer zwanger worden....nog ff niet.
En dat her-opwekken van bv kan zeer zeker wel! Zodra er weer met regelmaat aan je borst gezogen wordt komt er weer een hormoon die weer melk laat aanmaken. Relacteren heet dat geloof ik.

Ik heb zelfs op een bv site een verhaal van een mevrouw gelezen die een pleegkindje in huis had. Zij had al wat oudere kinderen (12 jaar ofzo). Ze kreeg met crisis-opvang een  pasgeboren babietje  in huis. Het kindje bleef maar huilen en huilen. Haar instinct zei maar 1 ding : hup aan de 'troost'-borst. Maar dat ging haar een beetje te ver. Op een avond zat ze al weer uren met dat huil-babietje in haar armen en toen heeft ze de stoute schoenen aangetrokken. Ze legde het kindje aan, en het begon gelijk te drinken. Niet dat er wat uitkwam. Maar het kindje werd er wel rustig van. Dus als troost-middel  bood ze regelmatig haar borst aan. En na een paar dagen kwam er weer melk uit! Ze heeft toen met de crisis-opvang afgesproken dat zij de bv periode van 6 maanden af zou maken met dat kindje en dat daarna pas naar een definitief pleeggezin gezocht zou worden.
Ik vind dat zo mooi!! Dat dat kan he!

Ik weet alleen niet of dat werkt met een 1-jarige. Die is denk ik die techniek al verleerd (als ie al een tijd gestopt is met bv)

Liefs Nelleke
 
Terug
Bovenaan