Hoelang nog een fles gebruiken

Nav het topic van Fennie vroeg ik mij af wie er nog een fles gebruikt om uit te drinken
Ivar drinkt namelijk toch wel meer als hij een fles heeft dan zijn rietjesbeker, laat staan een gewone beker, dus ik kom nogal snel in de verleiding om een fles te geven als hij niet zoveel heeft gedronken. eigenlijk wilde ik er met 1 jaar al vanaf ivm de ontwikkeling van het gebit, maar hij dronk toch wel een stuk minder zonder fles, dus na een poosje ben ik toch maar weer een fles gaan geven

dus *zucht*  ik vraag me af hoe slecht het nou echt is.... (CB verhalen etc etc)

groetjes Jenneke mv Ivar (18 januari 16 maanden)

hoi hoi

Jaimey drinkt goed uit een beker dus dat is bij ons wel makkeljk.
Maar soms als hij niet goed kan slapen krijgt hij ook nog weleens een flesje.
Het ligt er bij ons aan dat jaimey het op sommige momenten gewoon nodig heeft en dan geef ik het aan hem, wel merk je dat hij een stuk minder melk drinkt/nodig heeft.
Zolang jij denkt dat zij het nodig heeft zou ik het gewoon geven, wat dat betreft ben ik een moeder die minder naar het cb luistert.

groetjes kaat

Wij gebruiken heel af en toe nog een fles. Milan drinkt heel goed uit een tuitbeker. Alleen als hij voor het slapen gaan heel veel verdriet heeft of erg overstuur is krijgt hij nog een flesje pap. Maar ik had er gisteravond net met een vriendin over wat ik met al die avent flessen zou gaan doen en toen zei ze meid houdt 1 fles voor de pap en zet de rest lekker op marktplaats dus dat gaat deze dame vanmiddag doen en dan is het bijna einde tijdperk fles in ons huis.

Jolanda

Hai Jenneke,

Jente drinkt eigenlijk al heel lang uit een tuitbeker en krijgt nog bv!
'S middags voor het slapen kreeg hij vaak nog wat dreumesmelk uit een fles (inmiddels ook niet meer).

Hij krijgt dus alleen nog melk uit een fles, maar dat zijn we nu aan het af bouwen dus binnekort kunnen de flessen op geborgen worden!

Groetjes Fennie en Jente

Dean drinkt z'n melk na de boterham nog uit een fles. Ik ga het maar eens in een tuitbker geven. Alleen Dean drinkt alleen als hij ligt. Hij snapt namelijk niet dat hij z'n hooft iets naar achteren moet doen om te kunnen drinken. Zucht..

Groetjes,
Nelly.

Nelly, dan moet je eens een rietjesbeker proberen, van Nuby bijvoorbeeld. Kan ie zijn hoofd gewoon houden. Lydia drinkt er met het grootste gemak uit, al voor ze 1 was.Ze loopt door het hele huis met dat ding, en ondertussen doet ze andere 'belangrijke' dingen, telefoonboeken lezen enzo.Zo'n ding schijnt ook nog goed te zijn voor de mondmotoriek...
Groetjes, Rianne en Lydia

Isis drinkt denk ik al een half jaar niet meer uit de fles; omdat ze altijd erg veel gespuugd heeft had het cb ons aangeraden om haar uit een beker te leren drinken. Dat zou een gunstig effect hebben op het spugen... niet dus. Maar ondertussen dronk ze dus wel al uit de beker, dus daar zijn we gewoon mee door gegaan. Nu vond ik het onderhand toch wel tijd worden dat ze zo af en toe zélf kan drinken (omdat ze uit een gewone beker drinkt helpen we haar uiteraard) dus nu heb ik sinds een tijdje ook zo'n rietjesbeker van Nuby, en dat gaat  prima. Meestal  drinkt ze uit de gewone beker (dat zijn we nu zó gewend), maar als we ergens naar toe gaan kan de rietjesbeker mee en dat gaat erg goed. Aanradertje dus!

Groetjes,
Myrna, mv Isis  

Terug
Bovenaan