hoelang wachten met proberen na een currettage?

Hallo meiden,
Volgens mijn gyn en vk was er geen enkele reden om per se een maand te wachten, enkel dan natuurlijk een emotionele. Het infectiegevaar is geweken zodra het bloeden is gestopt. Je kunt dan zonder risico vrijen, de baarmoedermond is dan weer gesloten. Mocht je meteen weer zwanger raken is het enige onzekere de termijn. En zoals je zelf al schrijft, je lichaam wordt alleen zwanger als het daar weer aan toe is.
Ik heb zelf twee keer een curetage meegemaakt, een maal spoed en eenmaal op de dagverpleging. De ingreep op zich viel mij erg mee, het waren voor mij vooral de tranen en de pijn.
Futuremama, ik las ook je bericht op het forum "zwanger na miskraam". Heel veel sterkte tijdens de ingreep en erna!
Groetjes Soela

Hoi Ester,

De enige reden dat ze aanraden je eerste menstruatie af te wachten na een curretage is om je uitgerekende datum vast te kunnen stellen.

Ik heb vorig jaar oktober een miskraam gehad en daaropvolgend een curretage. Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden. Niet bewust maar we waren zo blij dat we weer 'aan de slag' mochten na een week bloedingsvrij te zijn dat het meteen raak was! haha.

Middels een termijnecho hebben ze bij mij de uitgerekende datum vastgesteld. Ik ben inmiddels een dikke 34 weken op weg. Ik heb in het begin wel last gehad van bloedingen maar ze hebben nooit vast kunnen stellen dat dat door de curretage kwam. En, ons knulletje doet het prima daarbinnen.

En ik heb wel eens mensen horen zeggen (weet dus niet of het waar is!!) dat je na een miskraam zelfs vruchtbaarder bent. Misschien ben ik daar wel een levend bewijs van......

Als jij eraan toe bent, kun je er dus gewoon weer voor gaan. Als je een week bloedingsvrij bent zei mijn gynaecoloog..... Zolang je bloed hebt, is er kans op infecties dus dan moet je wel oppassen.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan