Hoelang willen jullie tussen jullie 1ste en 2de kindje hebben??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

het onderwerp zegt het al.
Wij willen graag een 2de erbij, en willen gaan "klussen" als Dylano een jaar is.
Dat is al over een half jaartje.
Nu zijn de meningen hierover verdeeld.
Wat zijn jullie meningen??
We weten toch wel dat we het gaan doen, maar ben wel nieuwsgierig, haha!!

Groetjes Debby.

hoi hoi

ja..daar twijfelen we nog beetje over...
We zeiden altijd als de 1e een jaar is,weer klussen....
maar..toen de 1e er net was zeiden we 1 is druk genoeg...haha

en nu kan ik niet wachten om weer zwanger te mogen zijn!(er zijn ook zoooooveeeel zwangeen om me heen)

dus denk nu inderdaad toch als ze een jaar is....jippieeee! in mei mogen we alweer! vind het toch wel wat hebben hoor....elke maand weer afwachten of t'raak is.

ik dacht trouwens laatst al dat ik weer zwanger was......veel hoofdpijn,sjaggi,misselijk enz enz...maar ben aan de pil,maar wel es vergeten,dus het kon...

toch maar ff getest....niet zwanger! nou ja...gelukkig maar,maar toch voelde ik wel een teleurstelling,gek he?!

groetjes marjolein

Hoi Debby,

Wij hebben bijna 3 jaar verschil tussen de 1e en de 2e.
Bij de 1e verjaardag van de oudste hadden wij zoiets van nu eerst een jaar genieten en dan zien we wel weer verder, nou het is niet helemaal een jaar geworden, was  net na de 2e verjaardag van de oudste weer zwanger.
Ik vind het een voordeel dat de oudste al heel veel zelfstandig kan en je ze mee kunt laten helpen bij vanalles en nogwat. Iets pakken uit een kastje, luier mee verschonen enz.
Wij vinden dit leeftijdsverschil ideaal.

Liefs Saskia

Hallo Debby269,

Wij hebben nu een zoon van 11.2 weken oud.
Ik zei altijd dat ik graag 2 kinderen zou willen krijgen, maar nu denk ik aan  drie ha ha ha.

Ik denk dat als onze kleine man een jaartje is wij ook voor een tweede willen gaan.
Maar het kan ook zijn dat ik dan van gedachten veranderd ben. Wie weet.
En bij mij zijn er nu ook opeens allemaal zwangere vriendinnen ik was de eerste van onze vrienden groep.
Nu ik hun allemaal zie zwangeren of bezig zijn met zwanger worden kriebelt het bij mij wel weer heel erg.

Toch ga ik eerst genieten van de kleine man en ik denk dat bij mij het gevoel van JA nu gaan we weer klussen van zelf weer zo hevig komt.

Mijn mening is dus eigenlijk het kan best als je kindje een jaartje is. Doe wat je gevoel ingeeft.

Groetjes

Diarich

Poeh, ik moet er toch nog echt niet aan denken om voor de tweede te gaan. Vera is nu bijna 12 weken maar ik wil toch wel wachten totdat ze 2 is. Sowieso heb ik geen haast en wil ik nog 100% willen genieten van Vera. Het is nu nog heel gemakkelijk om voor haar te zorgen aangezien ze heel tevreden is en veel slaapt, maar als ze straks gaat lopen zal het een stuk zwaarder zijn en om dan meteen zwanger te zijn l is voor mij veel te zwaar.

Hoi,

tussen onze eerste en tweede zit 27 maanden. Ik ben na de geboorte van mijn oudst erg ziek geweest en eerst maar flink de tijd genomen om te herstellen.  Toen de oudste zeventien maanden was ben ik met de pil gestopt en een maand later was ik al zwanger. Tussen de tweede en de derde zit vier jaar en negeneneenhalve maand. Ik heb altijd geroepen dat dit de laatste zou zijn, maar als het financieel haalbaar zou zijn (met één inkomen) zouden we nog wel een vierde willen. Mijn gevoel zegt dat ons gezin nog niet helemaal compleet is. Maar ik ben pas 30 en weet niet wat de toekomst ons zal brengen.

Groetjes van Marloes

Hallo,

Onze Eva was 2 jaar en 10 maanden toen Bas geboren werd.
We hebben na Eva lang getwijfeld of we wel een tweede wilde. Het draaide allemaal zo lekker met z'n drietjes. Ik wist precies waar ik aan toe was enzo. Een nieuwe baby zou dat allemaal weer 'overhoop' halen. Uiteindelijk vond ik alleen ook maar zo alleen en besloten we het nog een keer te proberen, maar we zouden wachten tot Eva 4 jaar was en dus naar school zou gaan.
Achteraf bleek dat ik al zwanger was toen we dat besluit namen. Bas kwam dus een jaartje eerder dan gepland.
Nu vind is het een ideaal leeftijdsverschil.
Eva is een zelfstandige meid. Kan veel zelf en snapt veel als ik het haar uitleg. Dat lijkt mij lastig als je kinderen kort op elkaar zitten.

Het enige wat ik lastig vond was dat tijdens mijn zwangerschap Eva besloot dat ze het 's middags niet meer wilde slapen. Het was dus wel eens lastig om mijn rust te pakken.

Groetjes,
Karin

hallo,

bij ons zit er precies 20maanden, moet je zeggen dat het nu wel druk is maar dat komt ook omdat we er nu een tweeling bij hebben van 8weken.
maar je hebt zoveel voordelen als het kort op elkaar zit.
de oudste is helemaal niet jaloers en kan al goed meehelpen,je bent straks in een keer van je middag slaapjes af zodat je geen rekening meer hoeft te houden dat er nog een moet slapen enz enz.

tuurlijk iedereen moet het voor zich weten maar wij zijn blij dat er maar weinig verschil in zit

Terug
Bovenaan