Hoelang zelf vermaken?

hallo,

af en toe heeft yoëll ook weleens buien dat ie zich niet kan vermaken....maar meestal vermaakt hij zich echt bijna de hele dag alleen hoor...nou ja alleen...ik laat hem altijd mee helpen met schoonmaken, stofzuigen, eten koken etc etc...maar als ie ff alleen zn gang moet gaan dan vermaakt hij zich ook prima

vanochtend bijv... ik was aan het schoonmaken en meneer heeft zich buiten prima alleen vermaakt...2 uur lang, fietsen van de glijbaan, klimmen, met de buren kletsen in de zandbak....ik heb dan wel de achterdeur open staan en kan hem constant in de gaten houden en af en toe komt ie ff in huis kletsen....

waar ik enorm van geniet is dat hij de hele tijd aan het kletsen is tegen zn auto`s, tegen de vogeltjes, de glijbaan, het gras of gewoon tegen zichzelf heerlijk....

Miss moet je je kindje lekker met jou mee laten doen....of gewoon tussen door ff dansen, samen stofzuigen of idd zoals nelleke zei een pan geven als je met eten bezig gaat...

suc6

liefs denise

Hoi,
Ik kan het verhaal van Nelleke (Phira) zo kopieren! wahah: Tja Kian is ook op dezelfde dag geboren als Tessa!

Tessa vermaakt zich ook eventjes, wil dan wat aandacht en kan dan zichzelf weer vermaken, met name door met haar karrertjes door het huis te scheuren of aan tafeltje met de boerderij te spelen. Puzzeltje maken is 5 minuten, maar dan maakt ze er wel weer een spelletje van door de stukjes eerst door het huis te gooien en ze dan te zoeken.
Tessa is rond 08:00 wakker en eer dat we ontbeten hebben en aangekleed zijn (op een vrije dag) dan kijkt ze naar de Wawa's en teletubbies. Meestal doen we s'ochtends dan een boodschap en net als vandaag rommelen we wat in de tuin. ZIj met een bezem en ik met de schoffel. Dan doen we meestal poetsen, zij een doekje en dan vooral mama nadoen!

S'middags na de slaapdut gaan we meestal even nog wandelen naar een speeltuintje of naar de eendjes of eventjes naar de stad. Of ze rommelen thuis wat met wat papier, kleurtjes, vingerverf of maken we samen koekjes of zo.

Etenstijd is wat lastiger, ze wil er graag bij zijn als ik aan het koken beb. Ze krijgt dan meestal een bakje en een garde of pollepel en klutst er vrolijk op los. Of ze staat bij het aanrecht te spelen met de kraan en een vergiet.
Na de douche (ook zelf doen, eigen washandje en lekker laten gaan met die douchekop!) raced ze vaak nog eventjes met wat speelgoed,  raced  ze nog met haar boodschappenkarretje door het huis, rollebolt ze met papa en leest ze nog saampjes een boekje en gaat dan naar bed.

kijk ook eens op www.beweegkriebels.nl   bij ideeen opdoen, met kleine variatie heb je iedere dag plezier!

Lisenka mv Tessa

Terug
Bovenaan