Hoelang zijn jullie al bezig???

Hee,
Ik ben ook in juli gestopt,
ben begonnen met ovulatietesten, kwam erachter
dat mn eisprong veel later is,dus mijn nod blijft de vraag wanneer die is.
Ik hoop dat binnenkort (misschien vandaag) mijn eisprong is, ben al sinds vorige wk zondag aan het testen.
Zijn jullie ook aan het ovu-testen?
Greetz

We mogen in januari pas weer proberen ivm een laparoscopie en hsg in december. Dat wordt dan ronde 16 of 17 dus geduld wordt bij ons op de proef gesteld. Een jaar proberen is heel normaal dus verwacht niet direct met een aantal maanden zwanger te zijn dan kan het alleen maar meevallen. Succes!

Groetjes,
Julia

Voor mij ook pas 1e ronde en ik heb morgen of overmorgen mijn NOD; spannend!

Natuurlijk wil je gelijk zwanger zijn en ik herken dat. Ik wilde vanaf dag 1 wel zwanger zijn toen we stopten met de pil. En dan is elke maand een beproeving en huilen. Maar je moet je zelf afvragen of dat wel reeel is. Elke maand heb je maar 20 % kans op een zwangerschap als je op de juiste tijd vrijt en allebei vruchtbaar en gezond bent. Dus gun jezelf ook de tijd. Het valt mij op dat tegenwoordig iedereen gelijk zwanger wil zijn, men gunt zich geen tijd. De volgende gedachte heerst: "Ik ben gestopt met de pil, ik ben er aan toe, dus nu wil ik ook gelijk zwanger zijn!" maar je lichaam is geen machine en je zult geduld moeten hebben. Je moet altijd incalculeren dat het langer gaat duren dan een paar maandjes. Ik heb dat ook niet gedaan en was elke keer zo teleurgesteld. Toen ik zwnager raakte in ronde 5, was ik zo dolgelukkig maar ook vreselijk teleurgesteld toen het mis ging. daarna hebben we 2 maanden rustig aan gedaan (niet rond de eisprong seks gehad) en toen zijn we er weer voor gegaan. 3 maanden later was ik weer zwanger. dat was precies een jaar nadat ik gestopt was met de pil! Dus wij hebben er een jaar over gedaan om een gezonde zwangerschap te krijgen. Achteraf denk ik wel eens: waarom was ik er zo op gefocussed, waarom heb ik zoveel verdriet gehad over de angst dat het niet zou lukken.
Meid, als je niet vruchtbaar bent of je partner dan doe je daar nu echt niets aan. Of je nou huilt, lacht of ongeduldig bent. Je hebt meer kans om gewoon zwanger te worden dan kinderloos te blijven. Zet de gedachte dat het allemaal niet zou lukken van je af, dan denk je na over dingen die misschien/hoogstwaarschijnlijk niet zullen gebeuren. Probeer afleiding te zoeken als je weer zo gaat denken. Sta het jezelf niet toe... het is niet eerlijk tov stellen die er jaren over doen. Gun het gewoon een jaar en daarna mag je je zorgen maken. Ik ken een vriendin die was in ronde 1 zwnager bij de eerste, bij de tweede heeft het 15 rondes geduurd. Tja... waar ligt dat aan? Niemand weet het! Zorg in ieder geval dat het niet aan je vrijgedrag ligt. want wie niet vrijt kan ook niet zwanger raken. Ik heb een supertip voor je: ga direct nadat je ongie maar over weer vrijen, om de 2/3 dagen en vrij net zo lang door tot je zeker weet dat je eisprong voorbij is. Daarvoor kun je een ovulatietest (DUUR!) gebruiken, maar je kunt bij een regelmatige cyclus ook twee weken lang om de dag vrijen. Dan maak je een goede kans, want dan liggen er genoeg zaadjes klaar rond je eisprong. Het is van belang dat je van tevoren vrijt en niet alleen op dag van je eisprong. de kans dat je zwanger wordt als je van tevoren vrijt is groter! Ga in de week voor je eisprong niet elke dag vrijen want dan heeft je partner te weinig tijd om voldoende goede zaadcellen aan te maken. De zaadjes blijven tot een week goed in je baarmoeder en door op tijd te vrijen geef je de sterken een goede kans om in je eileider te komen.

Dus neem rust in je hoofd.... ga uit vban juli 2010 ipv elke maand of misschien wel de jaarwisseling. want ik herken dat...."zou ik met sinterklaas al zwanger zijn? Nee, bij de jaarwisseling dan?" dan stel je je zoveel mijlpalen. Ga gewoon uit van het voorjaar. Dan kost het minder energie.

Succes hoor meid, ik weet hoe moeilijk het is om er ontspannen mee om te gaan!

xx

Goed verwoord Bloempje!
Ik ben vanaf maart gestopt met de pil, in 't begin was ik er ook niet zo mee bezig. Nu beginnen we een week voor mn ovu met om de dag klussen. Ik ben geen klus mens, maar een knuffel mens, dus dat is wel minder. Maar we houden het zeker leuk voor ons allebei en dat is denk ik wel 't belangrijkste.
Bij onze vrienden en vriendinnen, broers en zussen zijn wij de eerste. Als 't aan mij lag was ik alwel eerder gestopt met de pil, maar manlief verwachte natuurlijk wel dat we 'hoppa' zwanger zouden worden. Geduld is een schone zaak.. :) Weet niet waar iedereen op wacht, maar ik ben over een paar maand 27 en dat vind ik toch wel een mooie leeftijd om mama te worden.
't Komt allemaal wel goed, zo niet, dan toch. Da's mijn motto.. :D
Succes allemaal!

Liefs!

Bloempje,

Je het het heel mooi verwoord heb er ook weer wat van geleerd!

liefs chantal

ik ben eind juli met de pil gestopt en we zitten inmiddels in de wachtdagen van ronde 5. 12 dec. is mijn nod (of niet). we zien wel, ik word nu wel weer een beetje nerveus zo aan het einde van mijn cyclus...

Terug
Bovenaan