hoesten en slijm

Hallo allemaal,

Ook hier vandaan een vraag van een mama die erg onzeker aan het worden is. mijn dochtertje is 9 maanden en gaat 3 dagen in de week naar KDV.

Ze is vaak "ziek". Verkouden, snotterig etc. Op zich schijnt dat erbij te horen en bouwen ze voor later alleen maar weerstand op en zijn eigenlijk nooit meer ziek (als ik iedereen moet geloven)

Maar ze heeft inmiddels 2 antibiotica-keuren gehad en een baby-inhaler met blauwe en rode pufjes.

Momenteel heeft ze weer zo een vervelende kriebelhoest en zit haar slijm erg vast. Ze kan niet meer stoppen met hoesten. Savonds na badje en laatste voeding valt ze lekker in slaap maar rond 2 uur begint ze te hoesten en is op een gegeven moment klaarwakker.

Heeft iemand tips? Staat inmiddels ui met wat suiker naast haar bed en dat helpt prima tegen verstopte neus maar tegen die hoest. GEbruik nu een hoestdrank van VSM homeopatisch maar helpt niet zeker niet tegen slijmvorming.

Ze heeft verder geen koorts, is vrolijk, speelt, en eet goed.

Ik hoor graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

Ingrid
 
Hoi Ingrid,

Mijn zoontje hoest ook de longen uit zijn lijfje. Hij is 10 maanden. De dokter wil hem geen antibioticum geven want daar krijgt hij weer andere kwaaltjes voor terug zegt hij. Hij heeft nu ook een baby-inhaler en bisolvon hoestdruppeltjes. De huisarts adviseerde mij om als hij zo erg hoest om naast de hete douche te gaan zitten. Het helpt wel even maar het hoesten gaat er niet helemaal van over. Die VSM druppeltjes hielpen bij hem ook totaal niet. De Bisolvon vindt hij echt smerig maar als je het door het fruithapje doet merken ze er niets van.

Groetjes,
Nanda
 
misschien kun je wat luuf of vicks voor baby's op het borstje smeren. Je hebt nu ook een badschuim van zwitsal met iets van eucaliptes erin. Wie weet helpt het.
 
Mijn zoontje is 5,5 maand en hoest ook al 1,5 maand! Hij heeft het RS-virus gehad en daar overheen een flinke verkoudheid die terug blijft komen. Hij heeft ook een baby-haler met 2 pufjes. Mijn huisarts zegt: de eerste winter is altijd het ergst en daar kun je het dan mee doen!

Mijn zoontje heeft het gelukkig alleen als hij wakker is, maar hoest dan echt soms de longen uit zijn lijfje. Ik zou echt niet weten wat je er aan kunt doen... ze mogen nog geen echte hoestdrank. Volgens mij moeten we gewoon hopen dat deze winter zo snel mogelijk voorbij gaat!

Succes, Michelle
 
nanda welke druppeltjes van bisolvon.

ik mag namelijk van de huisarts geen bisolvon gebruiken omdat dat pas vanaf 1 jaar is.

ben vanmorgen bij de huisarts geweest en ben bloed wezen prikken op kinkhoest.
schijnt te heersen in regio rotterdam o.a. ze hebben de laatste 6 weken veel meldingen.

gebruik nu tijmsiroop en de pufjes maar ze houdt ons hele nachten wakker want zodra ze slaapt hoest zij zichzelf weer wakker.

tx voor je reaktie.ik ga in ieder geval proberen naast de douche
 
Hallo allemaal,

Vervelend he dat hoesten. Een middel dat de prikkel onderdrukt is Balsoclase dat kun je in zetpilvorm kopen bij een goede drogist of de apotheek. Werkt echt perfect! Mensen met pufjes: blijf dit volhouden, wij stopten te snel en hadden daardoor bijna met onze oudste in het zieknhuis gezeten vanwege een longontsteking! Het schijnt dat melk een echte slijmmaker is maar ja om melk weg te laten uit de voeding van een babY?...
Sterkte allemaal!
 
dank jullie wel voor de tips....ik ga ALLESSSSSSSSSS proberen :)

Wat ik nu doe na de melk veel laten drinken zodat het verdunt en niet zo makkelijk slijm kan vormen. misschien heeft iemand anders daar weer wat aan.

wat is RS virus? weet iemand dat?

 
Laat je huisarts nakijken of hij geen astma of bronchitis heeft. Vooral ivm dat slijm.
Mijn zoontje is sinds hij 2 maanden geleden naar de creche gaat al steeds verkouden. Echt drama. Ze blijven elkaar ook aansteken. Daarbij staat de kachel daar op 10... Dat is ook niet echt bevoordelijk.
 
Terug
Bovenaan