hoesten, koorts en paracetamol...

Bah... ik voel me meer dan beroerd, al twee dagen. Ik ben al een paar dagen flink aan het hoesten, mijn dochtertje ook, maar sinds gisteren hebben zowel mijn man als ik koort, en ben ik dus aan het hoesten en mijn man aan het spugen. Gaat echt lekker...

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap nooit paracetamol geslikt, maar dit keer heel vroeg in de zwangerschap (keelontsteking - heb ik nooit !!), en nu dus weer. Heb alleen niet het gevoel dat het echt helpt. Ik heb echt last van koortsaanvallen, zit dan alleen nog maar te rillen, alles doet me pijn. Zo ook mijn buik, als ik zo hoest, voel ik het echt trekken in  mijn buik, voel de kleine ook veel minder dan normaal.

Ik hoop echt dat ik me morgen beter voel.. Dat is mijn vrije dag, en is mijn dochter (15 mnd) dus (weer) thuis. Hebben jullie tips??

Wat vervelend voor je. Hier vallen we ook van het een in het ander. Zelf al het spuugvirus gehad en nu ook hoesten en pijn in mijn keel.

Mijn tip is, hoe moeilijk ook, je er toch maar bij neer te leggen en goed je rust te nemen. Kun je morgen niet een dag of een halve dag opvang voor je dochtertje regelen, kun je zelf even bijtanken.

Merk zelf dat je anders zo blijft kwakkelen, je zwangerschap vraagt ook veel energie, dus het kost meer tijd om het virus uit te bannen.

Sterkte en neem je rust.

wat vervelend zeg....
hier is mijn dochtertje ziek. hoesten koorts en dikke snotterbellen en heel soms wat overgeven. we slapen hier nu al een week lang halve nachten. bah ik ben nu zo moe.
wat ik probeer is om op bed te gaan als vera ook in bed ligt. toch ff een rustmoment zoeken. misschien is dat een idee??
hoop dat je je snel beter gaat voelen

Hoihoi,

ook hier weer keelpijn, niezen en snotteren. Maar mogen nu even niet ziek worden, zeker Tess niet want die moet donderdag geopereerd worden. Hopelijk krijgt ze geen koorts, want snotteren doet ze al.

Fingers crossed!

Ik gebruik ook paracetamol hoor, ook bij mijn eerste zwangerschap niets, maar nu, ik moet wel. Er zijn dagen dat mijn hoofd uit elkaar lijkt te barsten. En je moet toch verder met een kleintje om je heen. Bij koorts werkte ze bij mij gelukkig wel, maar bij hoofdpijn... niet echt!

Beterschap!

Liefs Nanda

hey
balen dat je koorts niet weg zakt met paracetamol bij mij helpt het ook altijd goed Hopelijk ben je er snel vanaf
beterschap voor jullie allemaal
mira mv marek en ??

Nou, ik heb wel begrepen dat ik in goed gezelschap verkeer.. half Nederland schijnt voorhoofdsholteontsteking te hebben, want dat is het dus. Iets wat ik niet eerder en hopelijk ook niet snel weer krijg. Het gaat iets beter, met de nadruk op iets, ben druk met neusspray en stomen.

Gelukkig is mijn dochter vandaag op het KDV, zodat ik even goed kan uitrusten. Ik heb me voor morgen ook al ziek gemeld en daarna heb ik voorjaarsvakantie. Kyra werd overigens wakker in een bebloed bed, had een bloedneus gehad. Maar dat kan volgens de HA ass. geen kwaad, zolang het maar niet regelmatig gebeurd, komt door geirriteerd slijmvlies door de snottebellen.

@Nanda, waar moet je dochter aan geopereerd worden? Niets heel ingrijpends hoop ik??

Hoi,

Tess moet geopereerd worden aan een verstopte traanbuis, een kleine ingreep, die helaas veel te laat wordt gedaan. Het beste is voor het jaar. Maar iedereen bleef hameren dat het wel weg ging en ik moest masseren. Tja dat doe je niet zo één-twee-drie bij een kleine driftkop. En het ging ook niet weg. Nu dus een operatie in het oogziekenhuis in Rotterdam, jammer want het is toch weer 45min met de auto. (trouwens is het niet bewezen dat masseren werkt, bij de meeste gevallen gaat het namelijk spontaan open, maar helaas bij Tess niet). Ze moet wel onder narcose, dat is eigenlijk het ergste. Gelukkig vindt ze het allemaal reuze spannend en heeft er zin in (ik iets minder).

Zo'n bloedneus heeft Tess ook een keer gehad, echt alles zat onder en het kind was in paniek. Gelukkig was het éénmalig. Heeft wel een mooie vlek op het matras achter gelaten

Beterschap en wat een heerlijk vooruitzicht, vakantie! Ik heb mijn deel al gehad dit jaar. Hopelijk is de ontsteking weg en kan je genieten.

Groetjes Nanda

Terug
Bovenaan