hoesten, koorts en paracetamol...

hoi Hope,
Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt! Om je even een hart onder de riem te steken: in mijn vorige zwangerschap ben ik ook heel erg ziek geweest, een voorhoofdsholteontsteking en bijholteontsteking die maar niet over wilde gaan. Heb toen wel drie weken paracetamol geslikt, zelfs antibiotica gehad en neusspray. Volgens mijn arts kan paracetamol absoluut geen kwaad, als je er maar niet meer dan 6 per dag neemt (en dan het liefst 3x2, dan werkt het het beste).Ook van sommige soorten antibiotica is onderzocht dat ze geen schade aanrichten tijdens de zwangerschap. Sterker nog; de stress-hormonen die je aanmaakt als je pijn hebt of je ziek voelt, zijn slechter voor je kindje dan wat paracetamol!
Ik heb het later ook nog nagevraagd bij mijn huisarts (dit was de KNO arts), en die bevestigde dat. Ik ben nu blij dat ik dat weet. Als ik eens flinke koppijn heb of zoiets neem ik zonder moeite gewoon een paracetamolletje, de baby heeft daar helemaal geen last van, dus waarom zou ik mezelf dan kwellen?
Heel vvel sterkte en ik vole dat je je snel weer wat beter voelt!
Liefs, Yvette

Ha Yvette,
Bedankt voor je reactie. Ja, ik ben nou eenmaal niet zo'n pillenslikker, maar heb me idd gerealiseerd dat niet slapen met een bonkend hoofd minder voor me doet, dan wel slapen met een paracetamol. Gisteren de HA aan de lijn, die adviseerde ook 3x2 max en dan neusspray en stomen. De koorts is gelukkig een heel stuk minder, maar verder valt me neus er inmiddels bijna sf... hihi... gisteren en vandaag thuis gebleven, terwijl mijn dochter op het KDV is, dus even bijtanken.

Terug
Bovenaan