Hoevaak baby in bad?

Dochter van 2 jaar gaat bijna elke dag..is ook echt nodig.
Dochter van 4 maanden gaat elke 4 dagen ongeveer, dus 2x per week. Ze vindt bad nog niet echt leuk. Vooral afdrogen is drama, bij de meeste baby's wel het geval. Dus waarom zou je ze en jezelf pesten om het vaker te doen?
Meestal gaat ze ff mee onder de douche, vind ik een stuk sneller en relaxter. Dr huidje is snel droog dus 2x per week is meer dan voldoende. 
Als ze ouder worden, ga je vanzelf merken wanneer het vaker nodig is. Als ze hun avondeten overal smeren of als ze beginnen te kruipen en brood te eten, dan is het misschien wat vaker nodig ;)

Mijn dochter (2 maanden) gaat om de dag. Soms skippen we een keer als het niet helemaal uit komt. Ze vindthet badderen heerlijk en ook afdrogen en aankleden gaat zonder problemen. Alleen uit bad in de handdoek is even koud en dan wil ze nog weleens huilen maar is binnen 10 sec weer over. Als ik bovenstaande lees dus een luxe.

Elke dag of douchen of badderen. Al vanaf week 1. Inmiddels vijf maanden en echt een ritueel van gemaakt. Badderen of douchen; fles in slaapkamer en slapen. Hij slaapt nu binnen een minuut! (Uiteraard uitzonderingen)
we hebben wel een waterontharder & hij heeft geen gevoelige huid

Mijn kindje van 6 maanden is tot nu toe ook (bijna) elke avond in bad geweest. Ze was de eerste weken na de geboorte erg onrustig en spuugde veel, dit is toen ons bedritueel geworden. Ze heeft geen gevoelig huidje en vindt het erg leuk! Samen douchen vindt ze maar niks helaas.
Sinds deze week ben ik wel begonnen om haar om de dag in bad te doen. Lijkt me uiteindelijk wel beter en kost minder tijd?

Wij hebben geen bad en een drukke jongen die nog niet stabiel zit (Bijna 10 mnd) hij tijgert wel overal heen. Hij gaat 2x in de week mee onder de douche. Hij ligt dan in de dichte douchecabine op de grond en hij vindt het geweldig! 

Terug
Bovenaan