Hoevaak badderen?

Het is niet goed om je kindje elke dag te badderen. Nu is mijn vraag, hoe doen jullie het dan op de dagen dat je je kindje niet in bad doet. Want ik vind wel dat je iets moet doen qua schoonmaken aangezien hij de hele dag een luier om heeft, op de grond rondkruipt, eten in zijn handjes heeft ed. Als je hem wast, dan doe je dat toch ook met water denk ik dan, wat uitdroogt. Dus hoe krijg je hem dan toch schoon, zonder dat hij een droog huidje krijgt?
Ik ben benieuwd hoe andere ouders dat doen. Graag hoor ik van jullie!
 

Hoi, ik badder mijn dochters (bijna 3 jaar en 5 maanden) iedere dag en ze hebben nergens last van. (gelukkig dus!) Heb dat altijd, dus vanaf de geboorte, gedaan.
Mocht het eens een keer niet lukken om ze in bad te stoppen gebruik ik de vochtige washandjes van Zwitsal.
Wel duur, inderdaad, maar ook heel erg fris en lekker.
Groeten, Claudia.
 
hoi hoi...

Mijn dochtertje gaat gewoon elke dag in bad...toen ze heel klein was en nu ze 1,5 is nog steeds...nooit geen droge huid o.i.d gehad.....ik,mijn man en onze oudste dochter douchen ons ook elke dag...dus die kleine zeker,ze heben inderdaad de hele dag een luier om en overal etensrestjes tussen...noem maar op...ik vind het gewoon hygienisch en bovenal...ze vindt het heerlijk in bad!!!!!!!!!!!

groetjes
 
Bonjour!

Wij doen onze twee kindjes om de dag in bad (of douchen). De andere dag halen we er even een natte lap overheen. Ik heb namelijk ook gelezen dat het beter voor de huid is als ze niet dagelijks in het water zijn. Dan verzorg ik mezelf toch een stuk minder goed, want ik stap wel elke dag heerlijk onder de (net iets te warme) douche, hahaha! Ik smeer onze kindjes na het badderen ook niet in, om te voorkomen dat hun huid gewend raakt aan creme en dus droog kan worden (lijkt de omgekeerde wereld maar voor mij klinkt het logisch, de huid raakt eraan gewend en bij een gebrek aan creme kan het droog worden). Dit werd beaamt door onze kraamhulp. Allebei hebben ze een heerlijk zachte huid (de een is 2,5 en de ander is 3 maandjes).

Groet,

Anouk
 
Hoi,

Ik heb een dochter van 7 maanden. Ik deed haar eerst om de dag in bad. Omdat ze zo'n droge huid bleef houden, doe ik haar nu 2 keer per week in bad. De andere dagen was ik haar met water en haar billetjes met Zwitsal, want ik vind het toch heel belangrijk om haar goed schoon te houden. Verder smeer ik haar iedere dag in met Zwitsalolie. Ik heb het nagevraagd bij het cb maar dit schijnt goed  te zijn.  Bodylotion is minder goed heb ik me laten vertellen omdat daar water in zit en dat kan de huid juist weer uitdrogen.
 
Hallo,

Mijn dochetrtje van 9 maanden heeft veel exceem en gaat daarom ong 1-2 keer per week in bad. Na het baden smeer ik haar natte huidje in met olijfolie, andere olie soorten verdraagt ze niet. Op de dagen dat ze niet in bad gaat wassen we har met een washandje, de huid droogd daar minder van uit dan wanneer ze wat langer in een bad zit.
In het begin ging ze wel dagelijks in bad maar als ik had geweten wat ik nu weet had ik het toen ook maar 1 keer per week gedaan.

groetjes Renée
 
Charlotte gaat 1 keer in de week met papa onder de douche(zat/zon) en 1 keer in de week in bad(woe). Zij heeft een edelijke droge huid en om erger te voorkomen........
We badderen haar met hermal badolie extra vettend  en dat gaat heel goed. Verder gebruiken we helemaal niets aan smeerseltjes. Mijn ervaring is nl dathoe meer je gebruikt hoe erger. Nu hoeft dat natuurlijk niet altijd zo te zijn hoor, maar ik ga het risico niet nemen.

gr Linda
 
Hoi,
Quinten gaat al vanaf zijn geboorte elke dag in bad. Hij is nu 16.5 maand.
In het begin nam een van ons hem ook weleens mee onder de douche maar daar is
hij nu echt te zwaar en te sterk voor... Over een tijdje kan hij weer met ons mee want
dan kan hij zelf blijven staan.
Quinten heeft ook exceem, maar de dermatoloog zei dat het badje geen kwaad kan.
De huid is dik genoeg om daar tegen te kunnen. Alleen als hij erg last heeft van zijn
exceem doen we geen zeep in het badje maar een beetje olie. Vind hij erg fijn.
Ook vet ik hem elke dag in. Hij heeft een zeer droge huid en als ik het niet doe dan
heeft hij overal jeuk. Ik vet mij ook elke dag in en vind het ook fijn...
Je moet natuurlijk gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Dat is het belangrijkste.
Groetjes Melanie
 
Terug
Bovenaan