Hoevaak borstvoeding??

Zomaar eens een vraag waar ik een beetje over twijfel…

Voor de borstvoeding dronk ik altijd borstvoedingthee. En dan eigenlijk het meest omdat ik het ook gewoon lekker vond, zo ving ik 2 vliegen in 1 klap. Nu lees ik alleen op veel plekken dat anijs helemaal niet goed is omdat daar een stofje in zit wat gevaarlijk voor de kleine kan zijn en kanker kan veroorzaken… Maar waarom zit het dan in borstvoedingthee???‍

We hebben een lief klein meisje van 11 weken. Ik geef volledig borstvoeding. ‘s Nachts slaapt ze door van 22.00 totdat ik haar (ivm met naar schoolbrengen andere kinderen) om 6.45 wakker maak.
Over het algemeen zit ik overdag aan 5 voedingsmomenten. Maar is dat nou wel genoeg voor deze leeftijd? Ze groeit goed, heeft goede luiers en super vrolijk en actief…
 
Anijs zit in borstvoedingsthee omdat het de borstvoeding bevordert. Wat los staat van goed zijn voor baby. Vindt ik ook een beetje vreemd ja.

Als goed groeit, luiers goed vult en super vrolijk en actief is, is dat een duidelijk teken dat ze momenteel genoeg binnenkrijgt. Goed bezig! Ga zo door!
 
Terug
Bovenaan