hoevaak nog slapen op een dag?

mijn ventje over 3 weken 1 jaar, slaapt volgens schoonouders nog veel te veel voor een kindje van bijna 1.
aangezien het mijn eerste is weet ik het ook niet meer hoor!
mijn ventje word 8:30uur wakker en na fles,spelen(hij is erg bewegelijk zit nooit stil), en filmpje kijken is hij om 10:30 moe en stop ik hem in bed dan slaapt hij tot 11:15. dan krijgt hij 11:30 brood ect, en daarna mag hij spelen ect en dan om 14:00 gaat hij slapen en dan word hij meestal rond 15:00/15:30 wakker.en dan gaat hij pas om 19:00/19:30 weer na bed.
vinden jullie dat hij teveel slaapt?men zegt dat hij sóchtend niet meer na bed moet, pas smiddags na het brood eten, maar als mijn kleine vent moe is dan ga ik hem toch niet ophouden?of ben ik nu verkeerd bezig?
 
Je kindje heeft die rust nog gewoon nodig!! Ik kan er altijd heel slecht tegen als mensen zeggen dat iets niet goed is voor een ukkie, maar hij wordt er toch ook niet slechter van? Jasmijn slaapt ook nog van 10 tot 12 en van 2 tot 3.... Zij is over 5 weken een jaar.. En de kleine van me vriendin, die is nu 17 maanden, slaapt ook nog twee keer per dag. Waarom zou je hem wakker houden als de kleine duidelijk de slaap nog nodig heeft???
 
Hoi stoempie,

Mijn zoontje is eind deze maand 11 maanden en heeft net zo'n schema als jouw kindje. Ik vind het heerlijk dat hij zo slaapt, en niets is teveel. Hij heeft het gewoon nog nodig.
 
hoi,
Kan een kind teveel slapen? Als hij 's nachts ook slaapt, zal we weinig mis zijn toch? Als ze zelf aangeven moe te zijn, zullen ze wel moe zijn ;-)
Hier ook twee dutjes (hoewel soms maar 1). En het is afhankelijk van de dag en situatie hoe lang deze dutjes duren. Als hij moe is kan hij best twee keer 2 uur slapen, maar soms is het maar twee keer 3kwartier. Ik ga hem echt niet na een uurtje wakker maken omdat hij anders te veel slaapt. Dan heb ik vervolgens een sjagrijnig en moe kind...
Mijn mening: kinderen geven het zelf vaak heel goed aan :) (hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn)
succes ermee.
 
zie mijn reactie bij het onderwerp "ochtendslaapje afbouwen"...

Wakker maken geeft ook hier vaak een hoop chagrijn en gejengel wat het me meestal niet waard is. Alleen als we echt persé ergens (op tijd) naar toe moeten, heb ik geen keus.
 
Ten eerste, je schoonouders, hoe komen ze erop dat je kind te veel slaapt? Van wie hebben ze die info? Als ik het goed zie, slaapt hij iets meer dan 2 uur per dag. En dat noemen je schoonouders te veel? Is het voor hen te veel als ze oppassen?
2 uur slaap op een dag is heel gemiddeld hoor!

Zoon is van 8 januari en slaapt 2-2.5 uur overdag.

Slaapt van 10 tot 12.00/12:30 en van 19:45 tot 7:00 uur.

Echt, schoonouders... Je zal ze echt achter het behang plakken en een grote kast ervoor zetten. Belachelijke wezens.
 
Gewoon lekker naar bed doen. Zolang hij 's nachts goed slaapt is het toch alleen maar lekker, even een adempauze voor jezelf.
Mijn oudste dochter is nu 3 en die sliep met anderhalf nog 2 keer. ('s morgens een uurtje en 's middags zeker 2 uur) Daarna merkte ik dat ze niet moe genoeg meer was en dat ze niet meer in slaap viel. Toen heb ik het middagslaapje vervroegd en haar 's avonds iets eerder naar bed gedaan. Ze ging toen 's middags ineens langer slapen. Ze is nu 3 en slaapt 's middags soms nog een gat in de middag. En 's nachts doet ze het prima. Lekker op je gevoel afgaan hoor! en die schoonouders kunnen de boom in!
 
Mijn zoontje wordt over twee weken 1 jaar en heeft bijna hetzelfde ritme. Mijn ventje slaapt op de dag ongeveer van 10.30 uur tot 11.30 uur en 's middags van 14.30 tot ongeveer 16.00 uur. Helemaal niks mis mee zou ik zeggen!!!
 
Terug
Bovenaan