hoeveel aankomen is normaal?

Ik vroeg me af wat ongeveer normaal is om aan te komen zo rond 22 weken.

Nu ben ik bijna 22 weken zwanger en een kleine 5,5 kilo aangekomen.

Is dit veel, weinig, normaal ?

Ik heb echt geen flauw idee.

Soms is het wel stom, dan ben ik bijna benauwd om "dikker" te worden.

Ik eet wel goed hoor, maar let wel op met mijn snack attacts. ha ha.

Ik ben altijd een smalle mt 38 en wil toch wel proberen om niet te veel uit te dijen. Ik heb dat gezien bij mijn zus, en dat was echt zonde.

Is dit stom dat ik zo denk?    

Groetejs Anouk

Hoi Anouk,

volgens mij zit je een beetje op het gemiddelde met aankomen. En het is niet verkeerd op te letten, als je maar genoeg eet en je goed voelt. Ik ben bij de eerste zwangerschap 30 kilo aangekomen en dat is er nu wel af en nu ben ik weer zwanger. Maar alles is wel uitgerekt...

groetjes mariska

hoeveel je aankomt, verschilt natuurlijk per persoon. Het hangt er bijvoorbeeld vanaf hoeveel vruchtwater je hebt, of je vocht vasthoudt en wat je allemaal eet. En hoeveel beweging je er naast hebt.

Als je gewoon gezond eet, dan hoef je er volgens mij niet echt bang voor te zijn, dat je de kilo's na de zwangerschap er niet af krijgt. Maar wat de vorige schrijfster zegt, is waar, je huid rekt wel uit en dat is alleen met veel sporten er af te krijgen.

Ik ben in mijn tweelingzwangerschap 16kg aangekomen, niet overdreven veel dus, ondanks ik ontzettend veel at. Ik at echter dezelfde dingen als normaal, dus veel brood en fruit en op z'n tijd een patatje of een snack. Mijn lichaam verbruikte het allemaal, een zwangerschap kost nou eenmaal veel energie. Op het eind kwam ik niet eens meer aan, maar at de tweeling mij op. Ik deed op zich niet veel aan beweging, alleen liet ik 2x tot  3x  per dag de hond uit (korte rondjes), maar alle kleine beetjes helpen.

succes verder,
gr,
Martine

Heej Anouk,

Ik ben nu 20 weken zwanger (maar volgens de echo 21 weken) en tot nu toe ook 5.5 kilo aangekomen. Vooral de laatste maand is het wat harder gegaan. Volgens mij is dat heel gemiddeld, dus ik zou je er niet te druk om maken. Ik hou sinds een maand wat meer vocht vast, maar dat komt ook wel door de warmte en mijn buikje begint eindelijk te groeien. Ik eet heel normaal, zoals altijd, neem wel iets meer tussendoortjes en heb wel wat vaker zin in een snack, maar niet overdreven vaak en veel. In de eerste drie maanden was ik zo'n 2.5 kilo aangekomen vooral op mijn heupen en lovehendels en de laatste anderhalve maand is er dus nog eens 3 kilo bijgekomen, maar dat komt nu echt op en in mijn buik en wat vocht op mijn enkels en handen.
Gemiddeld komt een vrouw 12 kilo aan. Dus je zit nu ruim halverwege je zwangerschap en nog niet eens op de helft van de twaalf kilo dus das echt mooi!
Maak je nu niet te druk over of je het na je zwangerschap er nog afkrijgt, gewoon gaan sporten daarna en gezond eten dan komt het vast goed. En tja je huid wordt wel wat slapper, dus echt superstrak zal alles niet meer worden, maar wat is nu belangrijker: een gezond kindje op de wereld zetten of een paar kilootjes extra?

Ik kan me voorstellen dat je een beetje bang bent voor allerlei kilootjes die blijven hangen, maar aankomen zul je toch doen en zolang je gezond eet (brood, fruit, yoghurt, groente etc) dan loopt het zo'n vaart niet. Kilo's die blijven hangen, zijn meestal kilo's van snoepen en snacken...
Sommige vrouwen komen 10 kg aan, andere 20 kg, de een heeft het er meteen af na de bevalling, de andere doet er een jaar over. Volgens mij heeft dat ook met je aanleg en stofwisseling te maken.

Ik ben bij mijn 1e in het begin 6 kg afgevallen en daarna in 6 maanden tijd nog eens ruim 20 kg aangekomen, waarvan de meeste in de laatste 10 weken. En toch, 10 dagen na de bevalling zat ik op mijn oude gewicht...
Nu ben ik niet aan het afvallen, maar ben ondanks vele boterhammen, crackers, fruit etc nog niet aangekomen. Wat ik extra eet, gaat dus voorlopig lekker naar de baby, ha ha!

Groetjes, Karin
10+3 weken

Ik heb altijd supergezond gegeten en at amper meer in de laatste weken en bleef maar aankomen (30 kilo in totaal) maar mijn moeder had dat ook zit soms ook gewoon in je genen volgens mij..

Zolang je genoeg en gezond eet is er niets aan de hand maar ga aub niet lijnen ofzo ...

Hallo!!!!!

Hoeveel je aankomt verschilt niet alleen per persoon, maar ook per zwangerschap!
Altijd maatje 36 en een strakke wasbordbuik gehad. M'n 1ste zwsch. 30kg aangekomen! Ben t wel (zonder wat te doen) kwijtgeraakt. Daarna maatje 36/38 geen wasbord maar ook geen flub! Zo'n 4j geleden. De 2de (nu anderhalf) dus zo'n 2j geleden 22kg tot week 35 (vroeg gehaald). Ook zonder moeite kwijtgeraakt. Nu zit ik in week 31 en ben maar 5kg aangekomen!!! Heel gek want m'n eetpatroon is echt t zelfde! Ik ben een enorme snoep/zoetkont zoals altijd maar ben ook gek op fruit. Zonder brood kan ik niet. Ik eet elke dag een stevige warme maal. Ik denk dat dit kleintje alles opneemt want ik heb wel een enorme buik! Lijnen heb ik nooit gedaan. Ik heb wel mezelf ho gezegd toen ik me wakker hield met marsen bij de nachtvoedingen. Elke ochtend weer -tig papiertjes op m'n nachtkastje werd echt te gek...
M'n gynacoloog was bij de eerste 2 zw.sch. wel 'boos' hij is best streng qua kilo's, en ik kan niet zeggen dat ie ongelijk had, ik had inderdaad enorme last van de extra kilo's die ik meedroeg...
Normaal gesproken als je na de geboorte/bv periode weer je oude eetpatroon aanneemt wordt je ook weer dezelfde die je was...
Fijne zwangerschap!
groetjes,Priscilla

Ik herken je vraag. Ik zit namelijk met hetzelfde. Ben 16 weken zwanger en ben al 4 kilo aangekomen. Tja, normaal? Of niet normaal? Ik zou het niet weten. Mijn eetpatroon is niet extreem veranderd.

Groetjes,

Terug
Bovenaan