hoeveel aankomen is normaal?

Hoi,

12 kilo is normaal. Maar wanneer die kilo's er vooral bijkomen weet ik niet.

Bij mezelf zie ik op de weegschaal bijna niks gebeuren, terwijl ik wel al een buik begin te krijgen (ik lijk  10 wel  kilo zwaarder geworden, maar ben amper 2 kilo bijgekomen)

Ik probeer ook zoveel mogelijk gezond te eten, maar merk wel dat ik totaal geen dicipline meer heb wanneer het om snoepen (of boodschappen doen) gaat. Ik heb geen enkel moeite met wat ik wel moet hebben (melk, fruit, groente volkorenbrood etc) maar daarnaast gaat ook alles naar binnen wat dikmaakt (koekjes, chocolade, suikerpinda's, chips etc). Alleen mijn 'oude zonde (glaasje porto met blauwe kaas) laat ik staan.

Die kleine die daarbinnen aan het groeien is is blijkbaar belangrijker voor me dan de vetrolletjes eromheen. Nou ja, die zal ik na de bevalling ook wel weer kwijtraken. Het was me voor mijn zwangerschap immers ook gelukt om 10 kilo af te vallen.

Hai,

Ik denk dat je juist heel verstandig bezig bent! Ik kan de snack attacks niet altijd inhouden hoor! Enne ik heb dan ook nog een paar kilo's over van mijn vorige zwangerschap HELAAS!! Normaal is volgens de deskundigen dat je 10 tot 12 kilo aankomt. Met name in de laatste helft gaat het hard. Jij zit dus prima op schema!

gr.Ing

Hea,

dat vind ik eigenlijk wel een goede vraag. Ze zeggen dat 12 kg normaal is, maar hoe snel zou dat komen. Ik ben momenteel 15 weken zwanger, en ik ben nog niks aan gekomen. Maak me eerlijk gezegd niet zo een zorgen daarom, want na de bloedcontroles in het ziekenhuis, zei de verloskundige dat ik een zwangerschap heb volgens de standaard gemiddelde cijfers.
Ik heb wel al een redelijk buik, maar kan toch nog wat oude kleding dragen.

Wat is eigenlijk ook het juiste moment om naar positiekleding te gaan kijken?

Groeten

Hoi hoi,

Ik zit nu ook op 22 weken en ben 4 kilo aangekomen, volgens mij gaat het harder na de 7 maanden, tenminste dat was bij mijn schoonzusje het geval en die is in totaal 11 kilo aangekomen en zit nu 6 weken na de bevalling onder haar gewicht van voor de bevalling, daar teken ik voor haha
Het is goed als je probeert niet teveel te snacken, hoe moeilijk dat dat af en toe ook is idd, maar ik wil ook niet met overtollige kilo's blijven zitten en dan spijt hebben dat ik zoveel gesnackt heb tijdens mijn zwangerschap. Ik heb normaal maat 38.
En die excuses van sommige vrouwen dat ze voor twee moeten eten haha nou ik eet als ik honger heb en pak vaak een cup a soup om een uurtje of vier en gaat toch nog toe prima dus!

liefs daantje

hoihoi,

zoals de andere dames ookal zeiden, voor iedere zwangere en zwangerschap is het weer anders. Ik ben nu 25 en halve week zwanger van de derde en 2 kilo aangekomen.
Bij de eerste in totaal 16 kilo, bij de tweede 11 kilo (terwijl hij 9,5 pond was en ik helemaal opgeblazen van het vocht) en nu? We zien het wel.
Mijn ervaring is dat ik vooral zwaarder ben geworden bij de eerste keer borstvoeding, toen had ik erg veel honger en at veel. Toen mijn zoontje steeds minder ging drinken en ik gewend was aan veel eten zijn er een paar kilo bij gekomen en ja, die zitten er nog steeds aan.
Van mijn tweede zwangerschap geen kilo's over gehouden en nu hopelijk weer niet, ik let nu niet echt op maar straks met borstvoeding wel.

Mijn ervaring is dus dat je van zwanger zijn niet dik wordt en van borstvoeden wel, terwijl dit bij veel vrouwen andersom is.

groetjes babymama

Terug
Bovenaan