Hoeveel aankomen is normaal??

Hoi mede aanstaande mama's,

Hier even een vraagje: Hoeveel is normaal om aan te komen?
Ik ben vandaag 13 weken en 4 dagen en ben inmiddels 2.5 kilo aangekomen.
Voor de zwangerschap had ik een gewicht van 64 kg bij een lengte van 1.70m.
Iemand enig idee of die 2.5 "normaal" is?

Liefs,

Missy

Hoihoi,

Ze zeggen dat je ongeveer zo'n 15 kg je gehele zwangerschap aankomt.
Ik ben nu 31 weken zwanger en ben tot nu toe 1,8 kg aangekomen.
Voordat ik zwanger werd woog ik 76 kg en ben 1m65 lang.
Zolang het kindje alles goed doet zegt mijn verloskundige dat je je nergens geen zorgen over hoeft te maken.

Groetjes Maaike

Volgens mij is er niet echt een normaal, maar ik dacht dat gemiddeld in 1e trimester 1-3 kilo is, dus dan heb je het 'netjes' gedaan.
Totaal is het idd 12-15 kilo gemiddeld aan het einde van zwangerschap.

Mijn zwangerschappen waren beide 14 kilo op het einde, en die was ik beide keren 2 weken na de bevalling ook alweer kwijt :)...

Veel succes met de rest van je zwangerschap!

Groetjes, Karin
m v Eveline (3 wkn oud)

mijn vk zegt dat het gemiddelde 14 kg is in de gehele   zwangerschap.
ik ben nu 35 weken en 2 dagen zwanger en ben nog maar 6 kg aangekomen, terwijl ik onwijs veel aanleg heb om dik te worden.

De baby neemt wat hij/zij wil, de rest is voor jouw.
Wss heeft mijn kleine meid eerst mijn reserves genomen hahahaha

Het hangt ook af van meerdere factoren:
-medische indicatie
-vocht vasthouden
-eet je voor 2
-snoep je nu alles wat je eerst niet deed.

Trouwens de eerste 3 maanden was ik zelfs afgevallen omdat ik zo misselijk was.

allemaal positieve verhalen...maar het kan ook anders

Ik ben momenteel 40 weken en 5 dagen zwanger en ben denk ik nu ongeveer 23 kilo aangekomen. Niemand die daar wat van zegt hoor. Dus dat is ook normaal (alleen niet leuk!)

Hoi missy,

Ik was 24 kilo aangekomen tijdens mn zwangerschap, waar het vandaan kwam geen idee, ik at niet voor twee ofzo. had wel een groot kind, maar een week na de bevalling zat er nog 10 kilo te veel aan. Na 4 maanden was het als sneeuw voor de zon verdwenen. M'n uk is nu een half jaar oud en ik zit nu al 3 kilo onder het gewicht van voor mn zwangerschap.
Dus ik zou me niet te druk maken als ik jou was. Zolang je kindje maar gezond is en jij ook!!

Liefs Jen

Hoi,

Ik ben bij de 1ste na 27 kg gestopt met wegen, maar hield ook veel vocht vast en Dylan was ruim 8 pond bij de geboorte.
Ik was het meeste ook al na een paar dagen kwijt omdat het veel vocht was.
Na 3 dagen stond ik onder de douche en had ineens weer enkels, hahaha
Nu ben ik 29 weken en ben 11 kilo aangekomen, dus dat vind ik erg redelijk. Er zit weer veel vocht in mijn benen, dus maak me ook niet zo druk.
Zolang je niet te veel in korte tijd aankomt, zou ik me niet druk maken. Als dat wel het geval is, wel even melden bij je vk dan kan ze je prikken op zwangerschapsdiabetes.
Maar dat is zo te horen niet het geval.
Gewoon lekker genieten

Terug
Bovenaan