Hoeveel avondeten (bijna 12 mnd)

<p>Hoi hoi,</p><p>ons zoontje is bijna een jaar en hij eet tijdens het avondeten altijd erg weinig. Tussendoor krijgt hij ook niet heel veel maar wel gewoon lunch. Hoeveel eet jullie kindje?</p><p>Met moeite zijn het 10 kleine babylepel-hapjes avondeten. Dit terwijl al die potjes 200 gram zijn (!)</p><p>vind het nogal spannend omdat ze met 12 maanden alleen nog maar gewone melk krijgen en mee horen te eten ?</p><p>bedankt!</p>

Die van mij is 8 maanden 
En wat ik doe 3 eetlepelscheppen steeds in een zakje doen kijk wat die eet soms ales soms helft lekker op gevoel doen soms eet die nists nou de fles en klaar ze geven het echt zelf aan

O vergeten nog
Qls onbijt krijf die van mij 1 brood als die wakker is gles 150 drink niet allesop is ook voor vocht  meer 
Fruit tussen door
2 broodjes met beleg lunch
Tussen door fles en soepstengel
Avond  eten
Fles

Mijn zoontje is ook bijna 1 jaar maar lastig te vergelijken want ik heb een vreetzakje in huis. Zal niet opnoemen wat hij allemaal eet want dat gaat je niet helpen. 
Vanaf 12 maanden mogen ze met de pot mee eten en hoeven ze geen flessen meer maar het mag wel hoor! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Als jouw kindje nog erg moet wennen aan vaste voeding maar wel zn flessen drinkt, zou ik er gewoon 1 of 2 flesjes inhouden. 
Wat hier helpt op dagen dat hij niet wil eten is hem zelf laten eten. Ik prik het eten op zn vork of doe de stamppot op zn lepel, en hij eet dan zelf. Misschien dat je dat nog kunt proberen?

200 gram vind ik ook altijd bizar veel. Mijn jongste is 13 maanden en eet eigenlijk altijd 100 gram, een enkele keer 150 gram. En een toetje.
Mn oudste is bijna 3 jaar en zij eet ook nog steeds geen 200gram hoor. Toch zijn ze echt niet te dun ofzo, ze zien er behoorlijk gezond uit ;) 
Ik snap ook nooit dat kinderen zo'n heel potje leeg eten..  Ik vind het ook echt zó veel! Maar elk kind is anders. Prima als ze het wel doen, Maar ik neem genoegen met 100gram!

O en ik geef nog steeds 2 flessen van 150cc hoor om 7.00 en 19.00. Daar vraagt ze echt om en ze is echt chagrijnig en hongerig als ze deze niet krijgt. Ik ga niet stoppen direct met 1 jaar alleen maar omdat dat zo hoort. Ik wacht gewoon tot ze zelf aangeeft hieraan behoefte meer aan te hebben. Bij mn oudste ook zo gedaan en ze was met 14 maanden van de ochtendfles af en met 17 maanden van de avondfles. Prima! 
Dus doe wat goed voor je voelt, direct stoppen met 1 jaar hoeft écht niet!

O en ik geef nog steeds 2 flessen van 150cc hoor om 7.00 en 19.00. Daar vraagt ze echt om en ze is echt chagrijnig en hongerig als ze deze niet krijgt. Ik ga niet stoppen direct met 1 jaar alleen maar omdat dat zo hoort. Ik wacht gewoon tot ze zelf aangeeft hieraan behoefte meer aan te hebben. Bij mn oudste ook zo gedaan en ze was met 14 maanden van de ochtendfles af en met 17 maanden van de avondfles. Prima! 
Dus doe wat goed voor je voelt, direct stoppen met 1 jaar hoeft écht niet!

Gewoon vertrouwen op je eigen kindje. In tegenstelling tot wat CvB zegt gaat 200 gr hier met gemak op (hij krijgt alleen geen tussendoortjes). Blijf gewoon verder gaan met opbouwen en nog een tijdje flesjes erbij geven als hij daar nog behoefte aan heeft!

Terug
Bovenaan