Hoeveel avondeten (bijna 12 mnd)

Oh mijn dochter van 15 maanden krijgt ook nog steeds 3 flesjes maar probeer het middag flesje al weg te laten soms.  
Zij eet ook heel slecht. Zowel lunch als avondeten. 
Moet dinsdag naar het cb.. zullen ze wel niet zo blij zijn met dit maar daar trek ik me niet heel veel van aan. Het komt vast goed. 

Eerlijk gezegd doe ik ook altijd maar wat, maar heb wel een goeie eter.
Ik heb het nooit gewogen en ook nooit potjes gegeven.
Al eens geprobeert hem zelf lekker te laten eten? Stukjes aardappel, bloemkool en dat soort dingen?

Dank voor jullie reacties. Het is ook zo dat de opvang er al over begon dus vandaar haha.
ja van alles geprobeerd; eerst maakte ik speciaal voor hem zelf eten, maar gooide ik zoveel van weg dat dat echt niet goed voelde. Soms lukt een half potje zoals vandaag maar vaak is het ook gewoon een paar hapjes. Hij wilt het ook graag zelf doen maar als ik hem de lepel geef dan zit het overal behalve in zn mond ?
We kijken het aan en zullen dan inderdaad niet direct stoppen met de flesvoeding, daar heeft hij nog wel echt behoefte aan, vooral in de avond.

Mijn dochter van 13.5 maand eet ook amper haar avond eten. Echt soms maar 2 lepeltjes en kokosyoghurt (vanwege kma) als toetje.
Verder eet ze prima (brood en fruit etc.). Ze groeit goed. Ze krijgt om 7 en 19 nog 150cc Pepti én wij zitten nog altijd op een avond- of nachtfles. Al-tijd. Het cb zal dat ook niet nodig vinden, maar zoals CvB bijvoorbeeld ook schrijft, heb ik inmiddels ook wel leren loslaten omdat ons meisje ook “niets volgens de schema’s” doet. Behalve groeien :) 

Hoi, wat vervelend, ik snap je zorgen best! Hier hebben we gelukkig een enorm goede eter (heb nooit potjes gegeven maar volgens mij gaat er veel meer in dan 200g, hij is anderhalf). Maar hij is nog erg gehecht aan z’n flesje s’avonds en ik ben ook helemaal niet van plan daarmee te stoppen omdat er toevallig gezegd wordt dat ze vanaf 1 jaar melk koud uit een beker moeten drinken.. dat blieft meneer namelijk helemaal niet ? Dus gewoon lekker aanpassen aan je kleintje hoor, daar krijgt hij helemaal niks van, integendeel! 

Dank jullie!
vandaag naar het consultatiebureau geweest en de kinderarts zei al: joh als hij 1 tomaatje eet is het al voldoende. Kinderen eten waar ze zin in hebben en hebben echt niet veel nodig. Dus gewoon wat geven en wat hij opkrijgt is mooi meegenomen. Mag de fles ook blijven geven maar mag ook gewoon melk zijn en dan een paar hapjes avondeten. 

Nu kwam ik er deze week achter dat hij zowel amandelmelk als gewone melk heerlijk vind, dus we kunnen dan wel makkelijker een bekertje warme melk geven denk k.
Verder goed gegroeid en op gewicht; 
met 11,5 maand: 9 kg / 74,5 cm

Fijn dat de jeugdarts relaxed reageerde. Gewoon zo doorgaan en goed kijken naar je kindje. Jij weet het beste wat hij nodig heeft!

Terug
Bovenaan