Hoeveel cc drinken jullie kindjes per dag?

Hoi hoi,

Julia drinkt 's ochtends 200 cc melk, 's middags krijgt ze zo'n 200 cc sap (die ze dan tussendoor opdrinkt tussen 15.00 uur en 17.30 uur) en dan 's avonds geef ik haar nog eens 200 cc melk. En ze krijgt nog yoghurt na het avondeten, zo'n 100 cc.

Hoeveel drinken jullie kids?
Zit me nu ineens te bedenken of ze misschien niet teveel melkprodukten krijgt op een dag. Zal eens opzoeken hoeveel melkprodukten ze mogen per dag.

Groetjes Renata.

hier is het echt heel erg qua drinken hoor...sam krijgt 's morgens een fles van 200cc groeimelk..dan drinkt hij over de hele dag gezien wel  4-5   volle flessen diksap á 250cc en voordat hij naar bed gaat weer 200 groeimelk..hij komt soms wel aan de 2 liter vocht per dag dus!

Hij vind het erg lekker dat diksap..en melkproducten kan toch geen kwaad? Tenminste..dat lijkt mij..is alleen maar goed dat ze dat allemaal lust..

Groetjes angela

Jeetje, echt waar? 2 liter per dag?
Dacht dat kleine kinderen maar 1/2 liter tot 1 liter vocht per dag mochten.
Julia taalt ook niet om meer drinken. Als ik haar te snel een pakje sap laat leegdrinken gaat ze er trouwens ook van spugen. Daarbij moet ik juist op haar vochtinname letten, want anders krijgt ze juist eerder te weinig dan te veel.

Groetjes van Renata.

ik weet eigenlijk niet hoeveel per dag het max. is..maar Sam houdt erg van diksap of lauwe thee..hij is een echte natnek hoor haha..ik zal weleens even navragen bij het CS bureau hoeveel t maximum is want als hij dus teveel drinkt is ook niet goed..

Groetjes Angela

Hoi

pffff.... 2 liter is wel erg veel hoor volgens mij voor die kleintjes?? Hoe oud is hij? Eet hij nog wel goed dan daarnaast? Vaak zie je dat ze geen eetlust meer hebben door het vele drinken (hoeft niet perse voor sam te gelden hoor)   Gwenn drinkt vaak iets meer als een liter op een dag, maar het is wel heel wisselend hoor moet ik zeggen.

Hi,

Volgens het CB hier mogen ze 300cc zuivel op een dag, daar zit de yoghurt dus bij in...
Hier krijgt Kyan ook teveel zuivel maar dat komt omdat we de avondfles ook nog hebben!

Maar aangezien hij nog geen 10 kilo is met 16 maanden zal die ook nog wel ff blijven anders hebben we weer nachtvoeding

Groetjes Saskia

Hoi Angela,

ik zou toch wat van de diksap schrappen, als ik jou was. Ook al zitten er vruchtensuikers in diksap, ook die bevatten veel calorieën. En teveel zoet kan de bloedsuikerspiegel in de war brengen.
Je kunt i.p.v. diksap ook (lauwe) thee (puur natuur, dus zonder suiker) of gewoon water aanbieden. Je zult zien, dat hij dan minder drinkt, want die drankjes zijn vast minder lekker. Maar water is wel een goede dorstlesser. Van suikers krijg je dorst.
Lars vindt diksap ook erg lekker, maar hij krijgt daar maar 1 beker van per dag. Verder een beker lactose vrije melk, een fles pap en water naar believen.
Op deze leeftijd is een half tot een heel liter voldoende (zo is mij verteld).

Groetjes, Marijon

Terug
Bovenaan