Hoeveel cc drinken jullie kindjes per dag?

Nou hier is het wel lastig hoor want mevrouw drinkt echt geen water...... Al vanaf het begin niet, dan drinkt ze dus gewoon niet...... en thee........... als heel wat smaakjes geprobeert maar helaas......

ik heb even uitgevogeld hoe t zit met vocht en tis 110 á 125  cc per kilo lichaamsgewicht per dag..sam is over de 12 kilo dus zou betekenen dat ie op 1,5 liter vocht per dag moet zitten..klopt dus wel een beetje..soms gaat t naar 2 liter maar dat is dan als ie veel heeft gelopen buiten bijvoorbeeld..dan gaat er wel een fles extra in

Ik geef trouwens al lauwe thee enzo hoor, of gewoon water..en de diksap maak ik heeeel lichtjes van kleur dat er wel smaak in zit maar niet te zoet want ik weet dat dat niet goed is..
Sam eet daarnaast ook wel goed dus het zal wel goed zitten..weet wel dat mijn zusje vroeger ook uit te tekenen was met een fles in der mond dus zal ie t wel van hebben haha

Groetjes angela

quote: marian24 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2009 19:20:24'));

Hoezo dan weer nachtvoedingen saskia?? Voor het aankomen??

nee dan heeft hij HONGER!!
das niet tof!

Groetjes Saskia

Hoi hoi,

Hier word echt heel weinig gedronken als ik bovenstaande lees. 's ochtends beginnen we met bambix pap van peutergroeimelk 200cc  (anders krijgt ie wel heel weinig zuivel). Overdag als we geluk hebben zo'n 150 cc sap (meestal appelsap met water, of roosvicee), maar meestal is het zo'n 100cc. 's middags bij het brood krijgen we er misschien een paar slokken melk in met een beetje geluk 30 -50 cc. 's avonds krijgt hij zo'n 100 cc yoghurt. Ik denk dat hij nu zo'n ruim 9 kilo weegt, dus ook niet zo heel veel. We kunnen hem wel helemaal volstoppen met fruit, dat krijgt hij dan 2 x per dag vaak.

Hij slaapt goed en is vrolijk en actief, dus het zal allemaal wel goed zijn. Had het de vorige keer gevraagd bij het cb, maar zolang hij dat is, is er geen reden tot paniek.

groeten, Kabo

Hoi allemaal,

Charlotte is ook niet zo'n grote drinker. Ze ligt momenteel al 9 weken in het ziekenhuis en daar houden we een vochtbalans bij. Ook de fruithapjes tellen ze daar als vocht!

Gelukkig maar want onze dame drinkt behalve haar papfles (220 cc incl. schepjes)  en haar melkfles bij de lunch (125 cc incl. schepjes) eigenlijk bijna niets veel exta. paar slokjes thee, chocomelk en dan met veel aandringen een slokje appelsap....

Met de 2x fruithap/smoothy per dag van minimaal 150cc komt ze dus toch aan het minimale. En zolang ze maar voldoende plas luiers heeft zijn ze daar dik tevreden.

groetjes

Maple

quote: angelaatje85 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2009 12:08:56'));

hier is het echt heel erg qua drinken hoor...sam krijgt 's morgens een fles van 200cc groeimelk..dan drinkt hij over de hele dag gezien wel  4-5   volle flessen diksap á 250cc en voordat hij naar bed gaat weer 200 groeimelk..hij komt soms wel aan de 2 liter vocht per dag dus!

Hij vind het erg lekker dat diksap..en melkproducten kan toch geen kwaad? Tenminste..dat lijkt mij..is alleen maar goed dat ze dat allemaal lust..

Groetjes angela

Hoi Angela,

Hier nog een zuipschuit hoor, denk dat Thomas ongeveer hetzelfde drinkt, alleen krijgt Thomas smorgens, smiddags en savonds een flesje gewoon melk. Smorgens een volle fles van 200 en smiddags en savonds een klein flesje. En voor de rest drinkt ie alles bij het leven, sapjes dan he! Ik heb dat ook al eens een keer nagevraagd, en toen zeiden ze op het cb dat ik het niet zoveel moest aanbieden. Maar ja als hij dorst heeft!! Het is goed, zo lang ze er ook genoeg bij plassen. Nou dat gaat ook goed hoor! Thomas heeft voor de 2e keer waterpokken, dus drinkt nu nog meer. Heb hem vandaag al 3x schone kleren aan kunnen doen, omdat hij was doorgelekt!! Das wel minder hoor, moet echt opletten dat ik hem op dit soort momenten op tijd verschoon!

Groetjes,
Super mama

ja die volle luiers ken ik wel...word er soms ook niet goed van haha..moet soms ook een paar keer per dag dingen verschonen..zijn bed, stoeltje, bank afsoppen..die luiers zijn prima maar kunnen soms zijn plasjes niet aan..en op tijd verschonen heb je geen kans voor omdat je net klaar bent met 1 luier en dan zit de ander alweer practisch vol..

Ach...het zal wel goed zijn hoor..hij vind het gewoon lekker en het is best gezond.

Groetjes Angela

Terug
Bovenaan