Hoeveel dagen gaan jullie kids naar de opvang/oppas?

Hoi allemaal,

Wij werken sinds de geboorte van Mette 3 (ik) en 4(mijn man) dagen en de kids gaan 2 dagen per week de deur uit naar de oppas (opa en oma). Nu heb ik promotie gemaakt waardoor ik perse 28 uur dus 3,5 dag moet werken en hij 36 uur dus 4,5 dag. (los van alle extra avonden door bijeenkomsten ed). Dit zou betekenen dat we de kinderen meer weg moeten gaan brengen. Ondanks dat ik weet dat velen dit doen vind ik het vrij veel. Ze zijn na die 2 dagen echt wel moe en dan willen ze graag thuis zijn. Ik vind het voor mezelf ook heftig om 3,5 dag te werken en vervolgens als ik thuis ben altijd de kids te hebben. Hoe hebben jullie het geregeld en hoe ervaren jullie dit?

gr.Ing

Ik werk zelf 24 uur, in onregelmatige diensten. Nou heb ik het wel zo op mijn werk kunnen regelen dat maandag en donderdag mijn vaste werkdagen zijn, ongeacht wat voor dienst. En met mijn weekeinddiensten erbij kom ik precies op 24 uur. Bij ons gaan alleen de maandag de kinderen naar de opvang, de rest van de dagen ben of ik, of mijn man thuis. Als ik nachtdienst heb, dan gaat Eline een ochtendje naar mijn schoonouders.

Maar, toen mijn zoon en ik nog met zn tweetjes waren, moest ik wel fulltime werken. Dat hield in dat hij 3 dagen naar de creche moest, en 1 dag naar mijn ouders. Maar ik had eigenlijk geen keuze, ja, of de bijstand, maar of dat nog een keuze is?
Maar als je gewoon samen bent vind ik 3 dagen kinderopvang persoonlijk het maximum. Want op die dagen ren en vlieg je zelf ook, jij, je man, en je kinderen zijn dan doodop. Dat wil je volgens mij gewoon niet vaker dan 3 keer in de week.

Psies dat willen we zeker niet want we vinden het nu al vrij heftig en druk. We hebben ook allebei geen baan waarbij we om 17.00 uur thuis zijn. Het betekent dat 1 van ons zijn baan op moet geven en dat is lastig. Ik werk al 11 jaar bij hetzelfde bedrijf (in verschillende functies) en wil eigenlijk helemaal niet weg maar minder werken is daar niet mogelijk gezien de inhoudelijkheid van mijn baan. Eigenlijk is de timing erg rot. Als ze op school zitten wordt het allemaal een stuk makkelijker...
gr.Ing

Ik werk 24 en Dennis 40 (was 36, kan bij nieuwe werkgever niet) Ze gaan 2 dagen naar kdv (2 minuten lopen, echt perfect!) en 1 dag past mijn schoonmoeder hier aan huis op. (doet ook nog dingetjes in huis, echt super!)

Ik ben aan het dubben over andere baan, die houdt in dat ik 40 uur moet werken/leren, dus dan zou Dennis zijn baan moeten opgeven, want 5 dagen creche dat is gewoon te veel.
(graag niks over mijn idee om van baan te wisselen op hyves, mijn baas kan t t lezen)
Ik vind persoonlijk dus 3 dagen opvang genoeg voor de kinderen.
Moet er wel bij zeggen dat als ik niets in huis zou hoeven doen ik heus meer zou kunnen werken, maar er zit te veel tijd in opruimen, wassen, stofzuigen enzo. En ik train 2 keer per week en speel op zondag een wedstrijd, dus tijd te kort haha
groetjes Maris

Hoi hoi,

Maik en ik werken allebei 4 dgn. Dus maandag ben ik thuis, dinsdag en woensdag naar oma (mijn moeder) en donderdag naar oma en opa (ouders Maik). Vrijdag is Maik thuis.
Rik is het zo gewend en vind het prima. Maar meer dan 3 dgn weg zou ik niet willen en zou ik acuut minder gaan werken.

Succes ermee....

Liefs Saskia

Ik werk 18 uur in twee dagen, en dat is op het kdv waar Lieve dan ook mee naar toe gaat..Dus daar zie ik haar soms ook wel even door de dag heen.
Papa werkt erg lange dagen en zeker vijf per week...Dus hij heeft geen papa dag.
Ik ben dus doordeweeks drie dagen thuis.
De oudste twee worden op mijn werkdagen door schoonouders opgevangen..Prima dus!
Gr Rina

Ik werk 24 u per week, normaal gesprokenben ik altijd op ma en woensdag vrij, de andere dagen is ze dan bij oma en opa. Soms werk ik een weekend en dan is papa bij dr en dan hoeft ze maar 1 dag naar oma.
Ik weet niet hoe we het in de toekomst gaan doen, want uit financieel oogpunt moet ik misschien meer gaan werken omdat ik nu alleenstaand ben. Dan zal ze nog een dag naar oma en opa gaan, maar als ik het zo kan redden dan blijft het bij 3 dagen.

Groetjes van Sonja

Ik werk 20 uur verdeeld over 2.5 dag.
Kyan ging die dagen naar een gastouder.
Ik ben of om 16.50 uur thuis of om 12.20 uur dus dat zijn ideale tijden.
Nu gaat hij de maandag nog naar de go en 1.5 dag naar het kdv.
Tot aan mei dan is hij 2.5 jaar en dan gaat hij volledig naar het kdv.
Vanaf 18 maart mag hij naar de psz, dit zit in hetzelfde gebouw als het kdv. Hij gaat dan donderdagochtend naar de psz en kan lekker slapen op het kdv.
De psz is alleen 's morgens maar hij kan er nu alleen donderdags heen aangezien ze op dinsdagochtend geen groep hebben.
Ik vind hem met 2.5 wel toe aan 2 ochtenden psz vandaar.
Als het niet in hetzelfde gebouw zou zijn en het niet in deze combi zou kunnen, zou ik het niet doen.
Als ik hem bv ook nog op een ochtend dat ik thuis ben nog naar psz zou moeten brengen.
Ik vind het goed zo 2.5 dag is voor hem te doen, mede omdat hij gewoon thuis de warme hap kan eten.
Alleen dinsdags heeft hij de boterham al op en kan hij zo thuis naar bed.
Maar als je promotie hebt gemaakt en daar horen meer uren bij dat snap ik, maar als je dat niet wilt kun je dan niet nog in je huidige functie blijven?
Of is het of promotie of vertrekken?
En waarom moet je man ook ineens een halve dag meer werken dan? Werkt hij in hetzelfde bedrijf?

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan