Hoeveel dagen gaan jullie kids naar de opvang/oppas?

Hoi,

Ik werk 24 uur. De jongens gaan 3 dagen naar het kdv. Een paar maanden geleden heb ik ook een andere (hogere) functie aangeboden gekregen en ik moest dan minimaal 32 uur per week gaan werken. Een hele leuke functie, die ik best had willen aannemen, maar het voelde toch niet goed. Ik zou de jongens dan 4 dagen weg moeten brengen. En deze functie zou veel meer energie van mij vragen.

Bedankt voor al jullie reacties! Mijn man moet dus naar 36 uur en ik naar 28. Dan moeten we dus 3 volle dagen opvang hebben en dan werk ik 3 om 4 of 3,5 dag. Hij werkt dan 4 om 5. Opa en oma kunnen een 3e dag opassen niet handelen en dat vinden wij zelf ook veel te veel. Die mensen hebben zelf ook nog een leven. We zouden ze dan 1 dag naar een kdv moeten doen. Ik vraag me wel af of ik niet te moeilijk doe. Ik bedoel zoveel kindjes zijn 3 dagen buiten de deur. Ik vind het alleen voor onszelf ook gewoon een hele belasting en heb het gevoel dat we dan leven om te werken en dat willen we niet. Pffff wat een beslissingen..

gr.Ing

Sas, de promotie was meer een opwaardering. Het functieniveau van mijn huidige functie is onderzocht en bleek op managementniveau ingeschaald te moeten worden. Echter geld daar in de personeelsgids voor minimaal 32 uur en bij lang dienstverband (wat ik heb) 28 uur. Ik kan zodra er plek komt wellicht weer terug naar het werk wat ik 8 jaar geleden deed maar ook daar geld minimaal 24 uur en tja als mijn man dan 36 moet dan gaan ze nog 3 dagen de deur uit. Het vervelende is dat mijn man echt veeel meer verdiend als ik. Ik heb een goede baan maar van zijn salaris kunnen we echt een heel gezin onderhouden. Ik moet gewoon aan het idee gaan wennen dat ik na al die jaren toch echt een andere baan op een wat lager niveau moet gaan zoeken. Ik wil mezelf gewoon niet voorbij lopen en straks door angstvallig vast te houden aan deze baan doodongelukkig zijn.
gr.Ing

Hoi Ing,

Ik werk 27u in 3 dagen. Dus 9 u per dag...Best veel maar goed te doen omdat het kdv 5 min. fietsen is en m'n werk 10 min. En ik heb het voordeel dat manlief om 5u Lindy haalt en eten kookt dus ik kan om kwart voor 6 aanschuiven.

Succes met je beslissing!

Sammie

Hoi Ing,

Ikzelf werk 24 uur en mijn man denk ik wel 50 uur in de week of zo. Onze jongens gaan 3 dagen naar de opvang en......... ze vinden het geweldig!
Ik wil echt niet pleiten voor heel veel dagen kdv maar ik denk ook dat je er niet superzwaar aan moet tillen. Weet wel dat het kdv helemaal is ingericht voor kinderen. Thuis moeten ze zich vaak nog aanpassen aan onze ritmes (mee boodschappen doen, zelf spelen want mama moet poetsen, mee naar dit of dat). Bij een kdv doen ze alleen maar dingen voor de kinderen.
Sven vraagt elke dag wanneer hij weer naar 'De Trijo' mag.....Weet je, daar heeft hij zijn vaste ritme, alles is bekend en ook al is het vermoeiend voor hem, het geeft hem aan de andere kant ook een stuk rust.
Toen ik zwanger was van Sven hadden we eerst geprobeerd om hem 2 dagen naar het kdv te doen en dan zou Richard op vrijdag gaan thuiswerken. Al gauw bleek dat dat voor Richard niet haalbaar was. Ik was toen ook heel huiverig, 3 dagen kdv. Uiteindelijk bleek het een goede oplossing en geniet Sven er echt van.
Tuurlijk is je gezin het belangrijkste wat er is maar voor mij is mijn werk ook heel belangrijk. Het is mijn uitlaatklep en even weg van het huishouden. Even Maike zijn ipv mama. Ik geniet er echt van als ik op mijn werk bezig ben.
Ik zou dus echt goed overwegen wat je precies wilt en onderschat je kindjes niet (dit bedoel ik echt niet lullig) want vaak kunnen ze veel meer aan dan je denkt.
Succes met je keuze!

Groetjes,
Maike

Benthe en Diede gaan 2,5 dag naar het kinderdagverblijf en mijn moeder komt 1 dag per week bij ons thuis oppassen. Ik werk 22-25 uur, maar ze gaan een ochtend extra zodat ik ook even tijd voor mezelf heb.

Groetjes

Terug
Bovenaan