Hoeveel dagen kdv vinden jullie realistisch?

Ik kan misschien meer gaan werken. Zou ik persoonlijk fijn vinden. Ons kindje is dan 1 jaar en zal dan drie dagen naar het kdv gaan. Vinden jullie dit teveel of moet dat prima te doen zijn?

Ik werk nu 3 dagen en zal dit na mijn bevalling ook blijven doen. Ons kindje gaat dan 2 dagen naar het kdv en 1 dag wil mijn moeder heel graag oppassen maar was dit niet mogelijk geweest zou hij ook 3 dagen naar het kdv gaan.

Niks mis mee. Hier gingen ze ook 3 dagen en later (basisschool) 3 dagen en 1 dag bij oma omdat ik de kans kreeg een studie te volgen.
Ze wennen er snel geneigd aan en er moet toch brood op de plank komen met al die prijzen van tegenwoordig.
Je bent er absoluut geen slechtere ouder door zoals soms wel eens beweerd word.

De vraag is: voel jij je er goed bij? Dat is wat telt!

3 dagen lijkt me prima toch? Voor mij persoonlijk zou dat de max zijn maar dat is voor iedereen anders en meer/minder is niet perse slechter of beter. Trek je niks aan van wat anderen ervan vinden, meer of minder mensen zullen er altijd iets van vinden.

Helemaal gelijk zwaluwtje. Ik weet nog even niet waar ik me goed bij voel. Financieel en voor mijzelf is drie dagen wel erg prettig. Ik kan ook nog een jaar twee dagen werken, maar ik merk dat ik toch wat meer tijd voor mij nodig heb. Aan de andere kant.. ze zijn maar 1 keer klein ? vandaar dat ik me afvraag hoe anderen dat doen. We hebben geen familie en vrienden in de buurt die kunnen oppassen dus die optie is er niet ☺️

Moradora... Bedankt voor je lieve woorden! Het is inderdaad financieel wel prettig. Ons kdv is klein maar fijn dus dat vind ik wel een pluspunt in de overweging. Dat ze er aan went denk ik ook... Maar drie dagen in zo'n groep als 1 jarig ukkie... Is dat niet teveel aan prikkels en indrukken?

Ik zou het financieel even goed bekijken als ik jou was. Ik werk 3 dagen, maar als ik 4 dagen zou gaan werken, zou ik onderaan de streep 50 euro extra overhouden per maand omdat een dag extra zo duur zou worden qua opvang. Dat vond ik het echt niet waard: netto 12 euro per extra werkdag verdienen.
Verder klinkt 3 dagen opvang prima. Doe waar jij je goed bij voelt :)

Qua prikkels en indrukken is het maar wat ze gewend zijn, denk ik. Mijn kinderen gaan al vanaf het begin vier dagen in de week naar de opvang. Van tevoren nooit gedacht dat het zoveel dagen zouden zijn, maar het liep zo en ze hebben het ontzettend naar hun zin daar. Het ligt misschien ook aan het kindje zelf, maar ik merk niet per se dat ze extra moe of overprikkeld zijn op een opvangdag. Als jouw kindje het twee dagen goed naar zijn zin heeft, dan zal een derde dag vast ook prima gaan!

Terug
Bovenaan