Hoeveel dagen werken jullie en hoeveel kinderen hebben jullie? Ook schuldig voelen?

Ik ben benieuwd naar hoeveel dagen andere moeders werken en hoe jullie dit vinden. Ik werk drie dagen per week en we hebben 1 zoon van m'n man, een dochter van ons samen en nog 1tje onderweg. Ben nu net 10 weken zwanger. M'n dochter gaat die drie dagen naar de gastouder en heeft het daar prima. Toch voel ik me vaak schuldig tegenover haar. Toch t gevoel van;" je hoort zelf voor je kind te zorgen en een klein kind hoort altijd bij z'n moeder te zijn" ik werk omdat we dan financieel wat ruimte hebben en omdat ik het leuk vind. Ik zou niet een hele week thuis kunnen zitten, dan zou ik ongelukkig zijn ben ik bang. Misschien later maar ik ben nu pas 23 en begin pas met werken.
Mijn moeder werkte toen wij klein waren alleen ik weekenden avonddienst terwijl wij al sliepen, dus das ook geen goed voorbeeld voor mij.

Hoe staan jullie hierin?
 
Ha,

wij hebben 2 zoons van 4 en 2 en derde is op komst. Heb altijd 2 dgn gewerkt. Maart 2010 een eigen zaak met mijn man geopend. Het eerste jaar werkte ik zo'n 4 dgn in de week (niet elke dag een hele dag), tot voor kort 3dgn en ga het nu afbouwen naar 2 dgn. In januari voorlopig niet en probeer het dan op max 2 dgn te houden.
Oppas is lange tijd mijn schoonzusje geweest, wat heel goed ging. Rond de opening tot voor kort oppas aan huis gehad. Nu ga ik vooral onder schooltijd werken en gaat mijn schoonzusje weer oppassen.
Ik kan ook niet een hele week thuis zitten denk en ik denk dat elke moeder toch wel een licht schuldgevoel heeft. Zelf kijk ik vooral naar het positieve, door onze eigen zaak kan ik onze oudste zelf naar school brengen/halen en probeer ik na schooltijd thuis te zijn. Dit had voorheen bij mijn werk niet gekund.
Ik probeer zelf zoveel mogelijk te pakken van de flexibiliteit die ik heb door eigen werktijden. Nadeel is wel dat je er zelf mee in schiet. In de winkel ga ik er volledig voor en thuis, oudste net uit school ga ik er weer volledig voor.
Probeer zelf het positieve te pakken van het werken voor je kind en dan bedoel ik het niet in de vorm van kado's, maar meer in een lekkere kindspeel ochtend bv nadat je 3 dgn gewerkt heb.
Als je hele dagen thuis zou zijn, ben je ook niet hele dagen met je kind bezig

succes
 
ik werk 2 avonden en een zaterdag ik hoef mijn kinderen niet naar de opvang te brengen mijn vriend en ik wissel elkaar af als hij thuis komt ga ik werken en op een zaterdag is hij al vrij en dan werk ik dus betekend wel dat wij elkaar niet echt zien in het weekend alleen op zondag maar de kinderen vinden het ook wel heel erg leuk een dag met papa maar ook ik voel me eigen wel eens schuldig dat ik er dan niet voor ze ben om ze bijvoorbeeld een verhaaldtje voor te lezen
 
ik werk de ene week 4 dagen ( za,zo,ma,di) en de andere week 3 dagen (ma,di,wo).
mijn man werkt 5 ploegen, dus wij zijn vaak thuis.
ik probeer zoveel mogelijk mijn diensten op die van mijn man aan te passen ( hij vroeg ik laat bv)
we zitten wel met overlappende tijden, maar dan past mijn schoonmoeder op of een vriend van ons.
onze dochter heeft dit nooit erg gevonden, weet ook niet beter.
ik kan ook niet hele weken thuis zitten, word ik geen leukere moeder van.
 
Hoihoi, Ik werk 5 dagen per week, niet voor het geld want waarschijnlijk zouden we wel rond komen zonder. Maar gewoon omdat ik het leuk vind. Ik werk wel korte dagen (10am-3pm).

Ik heb al vaak gemerkt dat mensen dit raar/veel vinden. Mijn dochtertje (bijna 2) is voorlopig enigskind en zij vindt het helemaal geweldig om naar de peutertuin te gaan! Toen ik haar stuurde was ze 1,5 en vond ze het ook al zo leuk dus ik voel me absoluut niet schuldig.

Ik merk juist dat ze er veel zelfstandiger van wordt.Maar ik denk wel dat je moet kijken naar het karakter van je kind en hoe hij/zij het zelf ervaart.

Groetjes!
 
Ik werk 24 u pw, in de zorg, dus vroege en late diensten en weekenden. In de praktijk ben ik veel thuis vind ik. Werk om het weekend en 2 dagen door de week. Verhouding vroeg laat is ongeveer 1 op 2, dus de ene week een vroege en een late en de andere week 2 late, dan ben ik tot 15 u thuis.

Voordeel is dat ik veel bij mijn zoon kan zijn, nadeel vind ik dat ik bij een late dienst een erg lange dag maak en geen moment voor mezelf heb.

Ik zie bij vriendinnen die ook 24 u werken dat ze een stuk minder bij hun kids kunnen zijn, een aantal kindjes gaan ook nog naar de psz op de dagen dat hun mama vrij is, dat lijkt mij persoonlijk niet fijn, maar of de kinderen er last van hebben??? Ik kan (en wil!) daar niet over oordelen...

Mijn zoon gaat gemiddeld 10 uur per week naar een gastouder, waar altijd zo'n 5 kinderen zijn. bevalt erg goed en ik moet zeggen dat ik me eigenlijk nooit schuldig voel...
 
Hoi!
Ik heb twee kids (5 en 2,5 jaar) en de derde is op komst. Ik heb mijn kinderen naar de opvang sturen nooit als bezwaarlijk ervaren.. Ze zijn beide vanaf 11 weken oud 1 tot 1,5 dag naar het kdv gegaan en 1 dag pweek naar opa en oma. (Ik heb in die tijd tussen de twee en drie dagen gemiddeld per week gewerkt). Ik merk dat, buiten het feit dat ze het er fantastisch vinden, ze er heel erg sociaal van worden, leren delen en spelen met andere kinderen en ook luisteren naar andere volwassenen (ik zie echt verschil bij vriendinnen wiens kinderen altijd thuis zijn, die hebben bij het naar de basisschool gaan mi echt een sociale achterstand..). Daarnaast vind ik het zelf prettig om twee dagen per week even niet alleen maar mama te zijn.. Dat maakt dat ik de andere dagen bij de kinderen dubbel en dwars geniet van ze.. Ik ga na deze zwangerschap voor mezelf beginnen (en in principe ben ik dus veel meer thuis) maar toch gaan de kinderen twee vaste dagen in de week naar de opvang om bovenstaande redenen. Ik vind dus zeker niet dat je je schuldig moet voelen!
Liefs, mvtwee
 
Ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. En zolang je tijd genoeg vrij maakt voor je kinderen en hun laten zien dat je er voor ze bent maakt niet niet uit. Ik heb er voor gekozen om maar 2 ochtenden te werken zolang de kids niet naar school gaan. Gewoon om ook eens even iets anders om handen te hebben. En meer werken kan altijd nog. Heb 1 zoon van 3 en 26 wkn zwanger van de 2de. Wie weet als ze straks naar school gaan ik wel weer wat meer ga werken tijd zal het leren. Dus zou me zeker niet schuldig voelen. Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
 
Terug
Bovenaan